2012-02-23, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Undrar vad han har i takboxen...

Förresten anser jag att Kungen borde köra svenskt, antingen en XC60 eller en SAAB 9-4X!
Eller att SAAB-folket skruvat ihop den tyvärr döende senaste modellen 9-5 Combi.
Det är ju trots allt våra produktionsintäkter som finansierar apanaget.
Och då åka omkring i en Korean eller tysk är inte lämpligt.
Kungahuset har redan en rad svenska bilar i garaget.
Citera
2012-02-23, 16:54
Medlem
Kungen kanske skiter blankt i vad pöbeln tycker om hans val av bil, precis som en kung sig bör.
Citera
2012-02-23, 16:56
Medlem
MMXs avatar
Det är väl den som används när de är i Sälen och när han jagar etc. Fast den tillhör säkert hovstallet och inte Kungens privata bilstall. Tror han använde någon gammal Mitsubishi Pajero innan den här Hyundai Terracan kom in. Madeleine tuffade väl runt i någon dassig Kia för ett par år sedan. I England körde Prins William ju runt i en gammal Golf väldigt länge.

C-P:s Cayenne är utlånad av Porsche Sverige, precis som en del Volvobilar som använts av kungafamiljen. Så mycket skit kungafamiljen får för sitt apanage här inne så ska ni väl vara glada att de inte köper en massa bilar för pengarna.
Citera
2012-02-23, 17:00
Medlem
På vilket sätt är Volvo eller Saab mer svenskt än Hyundai ? Koreanen är en fan så mycket bättre bil än v&s tillsammans. Kungen e helt enkelt smartare än många andra.... Ok,kanske inte,men ändå n
Citera
2012-02-23, 17:06
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marreparre
Får man fråga vad som hände med de beryktade bilderna på kungen när han går på "stripklubb". Den första bilden blev väl totalsågad av en skarp flashbackanvändare. Kom det inga fler bilder sedan? Vilken sjuk djävla pajas han är Mille M om det var det enda han kunde komma upp med.
Markovic startade en betalsajt på hemsidan godsangels. Den placerades helt i medieskugga. Ingen skriver om den. Själv vågar jag inte klicka.

https://www.flashback.org/sp35323371

Knugis använder en Hyundai Terracan dagen till ära.

http://www.avlyssnad.net/wordpress/wp-content/uploads/2012/02/kungen_fattig.jpg
http://www.expressen.se/nyheter/lyckonskningar-fran-kungaparet/
Senast redigerad av Schlesien 2012-02-23 kl. 17:38.
Citera
2012-02-23, 17:08
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormaren
På vilket sätt är Volvo eller Saab mer svenskt än Hyundai ? Koreanen är en fan så mycket bättre bil än v&s tillsammans. Kungen e helt enkelt smartare än många andra.... Ok,kanske inte,men ändå n

Nyheter för dig kanske; men Volvo och Saab har/hade stora delar av sin tillverkning i Sverige. Vid biltillverkning behövs arbetskraft vilket i sin tur ger arbetstillfällen för en del svenska medborgare som sedan får betalt för sitt arbete. Deras inkomster beskattas och ger inkomster till bl a staten. Att de ägs/ägdes av utländska aktörer får räknas som sekundärt när deras eventuella vinster till ägarna jämfört med skatteintäkterna de genererar i Sverige är förhållandevis små.
Citera
2012-02-23, 17:11
Medlem
xDs avatar
Det är våra skattepengar det handlar om.. så jag menar, en Hyundai Jeep, duger gott åt kungen!
Citera
2012-02-23, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Nu börjar utnyttjandet av ett litet nyfött barn i knullkungens propaganda för att få behålla sitt gigantiska bidrag.

Notera att bidraget nu ökar för hovet då den tidigare psykiskt sjuka (ätstörda) Victoria får barnbidrag.
Det går inte att avsäga sig barnbidraget, Victoria har inte fullmakten över barnets barnbidrag på 1050 kronor.

Förresten, det är inte så lätt att vara en familjemedlem tillhörande kungafamiljen. Stort ansvar och mycket arbete till skillnad från vanlig missunnad pöbelbidragstagare som dig.
Citera
2012-02-23, 17:21
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoiten
Vilken SKITBIL tänkte jag!! Plastig och ful Sydkoreansk bil. Men den passar kungaparet antar jag!... seriöst hade minst förväntat mig en Porsche Cayenne, Mercedes ML 500 eller Audi Q8. Dom skämmer ut oss i resten av Europa jämfört vad andra kungligheter kör för bil!!

http://www.expressen.se/nyheter/lyckonskningar-fran-kungaparet/

Men din äckliga undersåte...

Hyundai är en av dom absolut bästa bilmärken som finns. När dina kära porschar och mersor rasat så glider fortfarande hyundaien retfullt elegant genom stan och fnyser åt den patetiska kvaliten på dessa överprisade tönt-åk.

Så visa lite värdnad åt det kungliga transportmedlet tack.
Citera
2012-02-23, 17:50
Medlem
citizeninsanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemsas
Det går inte att avsäga sig barnbidraget, Victoria har inte fullmakten över barnets barnbidrag på 1050 kronor.

Förresten, det är inte så lätt att vara en familjemedlem tillhörande kungafamiljen. Stort ansvar och mycket arbete till skillnad från vanlig missunnad pöbelbidragstagare som dig.

Så få ord och så många fel. Imponerande.

Ingen har påstått att Victoria kan avsäga sig barnbidraget. Däremot ökar hovets bidragstagande i och med barnbidraget. Victoria kan sänka detta bidragstagande genom att abdikera.

Ingen har någon sorts "fullmakt" över barnbidrag.

Victorias bidragstagande klassas inte som arbete av staten utan som just bidrag. Ergo kan inte Victoria vabba vilket hennes man kan.
"– Med tillfällig föräldrapenning är ju regeln sådan att man måste ha ett arbete som man avstår ifrån, som man har lön ifrån. Har man behövt avstå från det arbetet för att barnet är sjukt så kan man få tillfällig föräldrapenning, säger Mats Mattson verksamhetsansvarig på försäkringskassan."
http://www.expressen.se/nyheter/victoaria-far-inte-vabba---men-ta-del-av-bidraget/

Jag är ointressant i sammanhanget men får inga bidrag och plockar inte ens ut eventuell sjukersättning från försäkringskassan. Det finns andra som behöver pengarna bättre. Det kallas solidaritet och då det förmodligen är ett helt nytt ord för dig så får du googla det.

Lycka till med all ny kunskap.
Citera
2012-02-23, 18:13
Medlem
jokalishs avatar
Va fan, kunde han inte ens unnat sig en Maserati? Ofta man kör sån där skit om man är kung, skämmigt.
Citera
2012-02-23, 18:19
Medlem
Cpt.Obviouss avatar
Jag trodde att det stod chokladkungen först och blev lite nyfiken, DISAPPOINTMENT!

However, har inte kungen ett X antal fina bilar också såsom en Lotus har jag för mig?
Vet inte riktigt vart/vem jag fått det ifrån men är nästan säker på att jag hört det från "säker källa".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in