2011-06-01, 21:41
  #6517
Medlem
- Hovnarren Ternert har gjort ett närmast världsunikt misstag som släpade fram kungen till något som i dag framstår som själva avrättnings*platsen.

Så sant. Så sant.
Citera
2011-06-01, 22:33
  #6518
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klompe
Den osympatiske juden Jan Scherman gottar sig i en debattartikel i Bonnierägda Expressen åt Bertil Ternerts ofattbart korkade beslut att låta kungen ge en intervju:

http://www.expressen.se/debatt/1.2455817/jan-scherman-lat-oss-slippa-se-kungens-nakenhet

Oavsett vad kungen hade gjort så hade det varit fel enl Scherman.
Citera
2011-06-01, 23:34
  #6519
Medlem
Jag inbillar mig att det är politiskt sanktionerat. De som kungen hade trumf på, finns inte längre kvar bland maktens grytor. Det nya gardet kan anfalla och utkräva hämnd. Tänk Monarkistens legendariska inlägg från februari 2006:
Citat:
Ursprungligen postat av Monarkisten
Det ryktas i UD:s korridorer att en av GP:s statssekreterare L*** D********* inte alls var på regeringskansliet på annandagen efter Tsunamin utan hos sin älskarinna departementsrådet H**** E****** vid Statsrådsberedningen.

För att dölja detta behagade vår gode LD ljuga om att han cyklade ner till kontoret och genomförde stordåd för att rädda nödställda svenskar.

Mot denna bakgrund är det inte svårt att förstå att väldigt få medarbetare mötte honom på kontoret.
https://www.flashback.org/sp3702200
__________________
Senast redigerad av Brille68 2011-06-01 kl. 23:38. Anledning: stavfel...
Citera
2011-06-02, 05:58
  #6520
Medlem
Grandiosos avatar
En tänkvärd och intressant ledarartikel som betraktar det "delikata" ärendet ur flera perspektiv.

Citat: " Vår uråldriga monarki håller nu på att krackelera inför öppen ridå.
Har man ett uns av sympati måste man tycka det är tragiskt att se hur kungen dagligen får
löpa gatlopp och släpas i smutsen till allmän beskådning.
Självfallet tragiskt för honom och hans familj. De rådgivare han nu skulle behöva klarar
uppenbarligen inte sitt jobb. Samtidigt är det tragiskt att vi ännu har en konstitution som
innebär att en ung svensk pojke inte själv kan få välja sin väg i livet och ägna sig åt något
som han trivs med och är lämplig för.
Fallgropen som han grävde åt sig själv var att han inte bara ville leva som en "vanlig"
kille, utan att han med råge gjorde det också.

Bevittnar vi just nu spiken i kistan för vårt nuvarande statsskick?


http://www.helagotland.se/ledare/artikel.aspx?articleid=6867735

Vad vi alltså i dessa händelserika dagar bevittnar är hur kritiken tilltar i styrka och
formuleras mer oförblommerat än tidigare. Det är tydligt iakttagbart hur oräddheten hos
den granskande journalistkåren blivit större och det myckna "svanseriet" från förr avtagit
i väsentligt hög grad.

Det återgivna utdraget ur den berörda artikeln uttrycker öppet ett ifrågasättande av det
rimliga i en sådan extremt annorlunda livssituation som en kunglighet påtvingas från födseln.

Hade man tillåtit sig att göra detta bara för några år sedan? I så fall troligen på ett betydligt
mera inlindat och svagare sätt.
Citera
2011-06-02, 06:38
  #6521
Medlem
Grandiosos avatar
" Jag serverade kungen på strippklubben! "

Citat: " Kungen förnekar uppgiften att han skulle ha besökt strippklubben Gold Club
i Atlanta i samband med OS 1996. Men nu släpper författarna till boken "Den ofrivillige
monarken" ljudfiler med de vittnen som hävdar att han var där.
- Jag serverade honom. Jag förstår inte varför han förnekar att han var där, säger
vipvärdinnan Heather Rellinger på banden.
"


http://www.expressen.se/nyheter/1.2456826/jag-serverade-kungen-pa-strippklubben
Citera
2011-06-02, 06:53
  #6522
Bannlyst
varför erkänner han inte bara?

det är ju uppenbart att han ljuger och att han döljer något, det lyser ju rakt igenom honom

han är ju KUNG och han gör vad han vill, så varför inte erkänna bara, det är väl inte så himla farligt?

han tar ju saken för allvarligt. han får ju det hela att verka allvarligare än vad det är.

han skulle ju kunna skoja bort det bara. till sin fördel.

eller vad tycker ni?
Citera
2011-06-02, 06:54
  #6523
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rifter666
Allvarligt, vem fan bryr sig om han har varit på strippklubb eller inte? Jag ser som inget problem med det, vad är det hemska i det?. Det är inte brottsligt.

Har media verkligen inget viktigare för sig? jävla häxjakt. Lägg ner!


Din lilla rojalistiska fjolle där... ...Bereder det sådana svårigheter för dig att inse
att med en sån "hög ställning" som konungen har så följer det per automatik med
den mycket väsentliga förpliktelsen att hålla moralens fana högt!

Att, hur jobbigt det än må vara, föregå med gott exempel. Verkar det vara ett orimligt krav?

Det enda som i det här fallet tycks hållas högt är något helt annat...
Citera
2011-06-02, 08:14
  #6524
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogren
Det vill han inte. Flickor till kaffet ska det vara.

"Kaffe utan flickor är som polare utan kontakter, och polare utan kontakter är väl inga polare säg?"

Se http://sv.wikipedia.org/wiki/Kaffe_utan_gr%C3%A4dde

__________________
Senast redigerad av Testa 2011-06-02 kl. 08:19.
Citera
2011-06-02, 08:18
  #6525
Medlem
Någon som är förvånad?

Se http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ask-sager-nej-till-en-sanningskommission_6213493.svd
Citera
2011-06-02, 08:34
  #6526
Medlem
- Men bilderna föreligger. Och kungens innersta vänkrets agerar inte direkt med upphöjt lugn inför det faktumet.

- Den granskande journalistiken kan mycket väl behöva ta sig igenom osmakligheter, skandaler och förefalla motbjudande. Sådan är den fria pressens roll i en demokrati och bör också vara det i en modern monarki. Lyckas vi blir vi hjältar för modet att gräva fram sanningen ur dyngan. Misslyckas vi anklagas vi för att vara dyngspridare. Törs vi inte gräva bör vi byta jobb.


Se http://www.aftonbladet.se/nyheter/article13117673.ab

Fr.o.m. nu växte Jan Helin i mina ögon, även om jag inte hyser så speciellt stort förtroende för honom. I vart fall ligger han numera på pluskontot.
Citera
2011-06-02, 08:37
  #6527
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Någon som är förvånad?

Se http://www.svd.se/nyheter/inrikes/ask-sager-nej-till-en-sanningskommission_6213493.svd

Inte speciellt. Lägger hon nu fram en sådan motion förlorar ju ändå S och V i denna fråga. Alliansen kommer att rösta mot dem, MP är osäkert men det är inte SD. De är ju konservativa och kommer att skydda vänstern mot kungen.

Om vi har en sanningskommission om kungen i utrikesnämnden är det väl ändå så att V(PK)s tid i samma nämnd ska utredas?
Citera
2011-06-02, 09:50
  #6528
Medlem
Denna "kungaaffär" sann eller inte börjar få lite av Littorinvibbar

Citat:
När Aftonbladet senare publicerade uppgiften om att han dagen innan avgången konfronterats om ett påstått brott (först ospecificerat, sedan angivet som sexköp) orsakade detta ett stort mediapådrag, där Aftonbladet hävdade att detta påstådda sexköp skulle ha legat bakom avgången.

På fråga från Aftonbladets reporter om uppgiften om sexköp stämde, uppgav Littorin den 6 juli 2010 till en början "Jag har absolut inga kommentarer överhuvudtaget". Senare samma dag dementerade hans pressekreterare uppgiften om sexköp till Aftonbladet. I en e-postintervju med Dagens Nyheter den 14 juli 2010 dementerade Littorin själv uppgiften. Han medgav dock att det faktum att Aftonbladet velat fråga ut honom i ärendet påverkade hans beslut att lämna regeringen.

Källa: http://sv.wikipedia.org/wiki/Sven_Otto_Littorin

Resultatet blev ju att Littorin avgick men hur det kommer att gå för kungen är ännu ett oskrivet blad ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in