2010-11-12, 19:09
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Haha, tillåt mig skratta. Enligt Henemark var hon o knugen lekkamrater, de träffades nån gång i månaden och han ringde aldrig själv - kontakten dem emellan fick andra sköta. Vad är det för jävla förbund att respektera??

Däremot hade knugen ett förbund att respektera - han var GIFT och bevisligen hade han haft en intim relation till Silvia eftersom de har tre barn tillsammans. Om du klassar la Camilla som en prakthora som inte känner lojalitet till sin lekkamrat skulle jag vilja höra vad du kallar knugen som inte känner lojalitet till sin FRU?

Knugen är både hora o torsk, är det så jag ska förstå dig?

Du börjar bli riktigt pinsam. Har du så stora uppfattningsproblem att du missförstår allt du läser.

Kom till sans och för en konkret diskussion, utan påhopp och massa utspel, istället.
Citera
2010-11-12, 19:09
Medlem
Motalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adminmannen
Hade vår kung varit den japanske kejsaren hade han insett sin enda utväg, nämligen självmord. Expressen betalar alltså denna dam för att träda fram, men så länge hon inte nämner hur kungen ser ut under byxorna så litar jag inte på henne. Hon kan säga vad fan hon vill, hovet verkar ju inte kunna det här med skadekontroll just nu.

Kan detta förresten hänga samband med Victorias anorexi. Antingen att sjukdomen skapade lite förvirring i familjen eller att Victoria fick höra talas om pappans affär och blev väldigt upprörd.

De jag pratat med idag säger att kungen aldrig kommer att inguta samma förtroende som innan artikeln idag och att han nu faktiskt måste abdikera till förmån för Victoria

Det vet däremot den Eminenta sign Testa h*n har tidigare i tråden utmärkt beskrivit fysiologin, biologin så äfven den grafiskt okunnige kan föreställa sig situation.competent som signaturen är..
Citera
2010-11-12, 19:11
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onnut
JAGHAR ENLITEN

Som du kan se från Wikipedia finns det en anledning till att Kungen är både general och amiral. Det har alltså ingenting att göra med hans militära kunskaper.

The King holds the highest ranks in the three branches of the Swedish Armed Forces; this is due to the fact that he was, as stipulated by the 1809 Instrument of Government in effect at the time of his accession to the throne in 1973, the Commander in Chief of the Armed Forces (§ 14) and therefore he was promoted ex officio from his previously held rank of Captain to General and Admiral; under the provisions of the 1974 Instrument of Government, which became effective on January 1, 1975, he no longer holds this constitutionally mandated position but he kept his ranks ā la suite as he no longer has military command authority (except over his military staff at the court).

Tack! Det var en bra dos allmänbildning. Där har vi förklaringen till PRAO-n i de olika försvarsgrenarna, och även varför hans pappa struttade runt i uniform på nästan alla foton av honom. Fast det är ju klart att det stoppade ju inte Gaffeln från att åka båt när han gjorde lumpen.
Citera
2010-11-12, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Callas
Vad dillar du om för gränser?
Vuxen hit och dit, alla medlemmar i kungafamiljen är väl vuxna (om man ser till den fysiska åldern iaf) i dagsläget... och det är ju nu skandalboken släppts.
Försöker du insinuera att minderåriga drabbats i detta?

Detta kan ju framkalla ett missfall hos en viss nygift prinsessa och kommer det ut blir Expressen/Henemark/bokens författare mindre populära
Citera
2010-11-12, 19:18
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Hade vår kung varit den japanske kejsaren hade han insett sin enda utväg, nämligen självmord. Expressen betalar alltså denna dam för att träda fram, men så länge hon inte nämner hur kungen ser ut under byxorna så litar jag inte på henne. Hon kan säga vad fan hon vill, hovet verkar ju inte kunna det här med skadekontroll just nu.

Kan detta förresten hänga samband med Victorias anorexi. Antingen att sjukdomen skapade lite förvirring i familjen eller att Victoria fick höra talas om pappans affär och blev väldigt upprörd.

De jag pratat med idag säger att kungen aldrig kommer att inguta samma förtroende som innan artikeln idag och att han nu faktiskt måste abdikera till förmån för Victoria

De har ju Nina Eldh som tidigare inte stoppade Jokerns dementi om ryktet om Alzheimer. Vem vill ha Eldhs arbete för den skitlönen de betalar?

Ja, ligger det inte i alla fall hyfsat rätt i tiden. Hakan var ju i en ålder där flickor tror på evig kärlek, så varför inte. Dessutom var väl La Camilla betydligt äldre än de vanliga babesen som agerade kaffeflickor vid de där tillställningarna, och var en mer reguljär alskarinna.

Nu hoppas jag bara att hon ska komma med antydningar att hon gett Knugen något skamligt.
Citera
2010-11-12, 19:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tramsebyxan
Frilla är väl ett trevligare ord?

Jag längtar efter republik! Kan inte någon stuva ner lite stekta sparvar i en ränsel och skicka horbocken CGXVI till en tvåa i Rinkeby?

Bra gjort av Henemark!

Alternativt kan han gå på export till Frankrike varifrån familjen en gång kom. Nån gammelfasters kusins brylling finns väl kvar "back home", som kan bistå det fd majestätet med mat o husrum nu när svenska folket har tröttnat på att bevilja socialbidrag?
Citera
2010-11-12, 19:22
Avslutad
Citat:
Detta kan ju framkalla ett missfall hos en viss nygift prinsessa och kommer det ut blir Expressen/Henemark/bokens författare mindre populära

Jag kan lova att om det är något som knugen och hela hovet just nu längtar efter så är det nyheten att en viss nygift prinsessa är på smällen. Det är väl det enda som skulle kunna vända medias uppmärksamhet från knugens snuskerier och återställa lojaliteten till kungahuset.
Citera
2010-11-12, 19:24
Medlem
Det kan ju bli problem för Silvia att fortsätta sitt arbete för utnyttjade barn. Sitter hon plötsligt på två stolar? Om hon stannar kvar i äktenskapet kanske hon förlorar så mycket av sitt förtroendekapital att det blir omöjligt att få pengar/donationer till verksamheten.

Samtidigt anser jag att det är själva monarkin som är problemet. Kungen är ju bara en vanlig människa (-och knappt det) på gott och ont. Vad vill författarna/utgivaren av boken? Vill de bara tjäna pengar? eller störta monarkin? eller bara som hyenor gotta sig i folks problem?
Citera
2010-11-12, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Du börjar bli riktigt pinsam. Har du så stora uppfattningsproblem att du missförstår allt du läser.

Kom till sans och för en konkret diskussion, utan påhopp och massa utspel, istället.

Ja, jag har jättestora... "uppfattningsproblem"... som inte fattar att en kvinna enligt din o Mayitos måttstock ska vara lojalare mot sin knullkompis än en man mot sin fru.
Citera
2010-11-12, 19:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Snusse
Det kan ju bli problem för Silvia att fortsätta sitt arbete för utnyttjade barn. Sitter hon plötsligt på två stolar? Om hon stannar kvar i äktenskapet kanske hon förlorar så mycket av sitt förtroendekapital att det blir omöjligt att få pengar/donationer till verksamheten.

Samtidigt anser jag att det är själva monarkin som är problemet. Kungen är ju bara en vanlig människa (-och knappt det) på gott och ont. Vad vill författarna/utgivaren av boken? Vill de bara tjäna pengar? eller störta monarkin? eller bara som hyenor gotta sig i folks problem?

Jag tror att de vill avslöja hur makt och inflytande korrumperar och får människor att tro att de kan bete sig hur som helst.
Citera
2010-11-12, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag kan lova att om det är något som knugen och hela hovet just nu längtar efter så är det nyheten att en viss nygift prinsessa är på smällen. Det är väl det enda som skulle kunna vända medias uppmärksamhet från knugens snuskerier och återställa lojaliteten till kungahuset.

Det eller att Carl-Philip plötsligt får för sig att förlova sig med Sofia. Hon må ha skelett i garderoben, men grabbens far har ju gjorde att de inte är så förskräckliga längre.
Citera
2010-11-12, 19:30
Avslutad
Citat:
Det eller att Carl-Philip plötsligt får för sig att förlova sig med Sofia. Hon må ha skelett i garderoben, men grabbens far har ju gjorde att de inte är så förskräckliga längre.

Ja vad som helst som drar uppmärksamheten ifrån fadren. Dock är det livsfarligt att dra in vackra Sofia i familjen. Kommer "fula gubben" att kunna hålla händerna i styr??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in