2010-11-08, 09:06
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag vet inte, tycker det inte finns så mycket att skvallra om när det gäller henne. Dock hade en korrekt faktamässig bok om hennes liv varit intressant där hon inte framställs som offer.

Apropå offer:

Även Camilla är ett offer som det är hemskt synd om. Här förtydligar hon även att Silvia är ett offer.

Är alla kvinnor i kungens närhet eller till och med i hela världen alltid ett offer?

Japp. Jag har försökt - på direkt fråga - att förklara varför detta inte blivit något vidare mediadrev. Materialet håller helt enkelt inte!

DN:s bedömning som blaskan gjorde när den erbjöds att skriva om boken i förväg är inte på något sätt kontroversiellt. Materialet är för tunt och uppgifterna saknar dessutom relevans.

Man kan trolla hur mycket som helst med att 20 år senare med svensk dumfeminism omtolka helt vanligt festande till antydda "övergrepp" och man kan blanda in utpressningrisken med att ha en älskarinna men då måste också folk gå på denna enkla. Och det har folk uppenbarligen inte gjort. Det är väldigt tydligt.

För det första vill ingen se La Camilla gråta ut och ingen vill se Silvia gråta ut heller för den delen. I Tyskland - där det svenska kungahuset är megastort - har Kungen alltid setts som den populäre medan Silvia setts som någon som - bokstavligen - knullat sig till makten och fått ett liv alla andra bara kan drömma om. Och det stämmer ju faktiskt.

Så sammantaget är läget det att materialet höll för en veckas mediadrav, en älgjakt och ingenting mer. Det är inte särskilt förvånande.
Citera
2010-11-08, 09:16
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Bättre tiga än att illa tala...

- Varför låta majestätet stå där darrande och skämmas som en skrämd fågelunge och lämna taskiga kommentarer till en enorm samling journalister om en skvallerbok?

Se http://blogg.expressen.se/svenerikalhem/entry.jsp?messid=630520

Sven-Erik Alhem
Ordförande i Brottsofferjourernas Riksförbund

Jag visste faktiskt inte att ordföranden för Brottsofferjourernas Riksförbund var så lojal mot kungahuset och så illojal mot de flickor/kvinnor som har utnyttjats genom åren av de kriminella fjollorna.

Lojal mot kungahuset?
Som jag uppfattar det är Alhem kritisk mot själva presskonferensen. Vad han tycker om kungen, tjejerna och deras festande osv nämner han inte öht i blogginlägget.

Citat:
En stor del av kritiken måste falla på presschefen, som såvitt jag förstår var närvarande, när kungen höll sin usla presskonferens. Varför låta majestätet stå där darrande och skämmas som en skrämd fågelunge och lämna taskiga kommentarer till en enorm samling journalister om en skvallerbok? För att sedan bara låta kungen sticka från platsen under påstående att han var på väg till Kina och skulle vara där länge. Det är visserligen bättre att fly än att illa fäkta. Men då bör man helst inte först börja fäktandet. Ens med ord.

Hade jag inte sedan länge varit republikan, hade jag antagligen blivit det nu.
Citera
2010-11-08, 09:19
Medlem
E.Merckxs avatar
Citat:
Oilkink skrev
Mycket träffande!

Hur kul som helst! "I've played a double jeu"
Citera
2010-11-08, 09:23
Medlem
flashyourightbacks avatar
Citat:
Jag vet inte, tycker det inte finns så mycket att skvallra om när det gäller henne. Dock hade en korrekt faktamässig bok om hennes liv varit intressant där hon inte framställs som offer.

Apropå offer:

Även Camilla är ett offer som det är hemskt synd om. Här förtydligar hon även att Silvia är ett offer.

Är alla kvinnor i kungens närhet eller till och med i hela världen alltid ett offer?

Men ta och ger er för bövelen .... sedan när började man definiera gold-diggers som offer???

VARENDA kvinna runt omkring kungen och hans entourage är först och främst en golddigger och inget annat ... precis som Aftonbladet är en Golddigger på skandaler .....
Citera
2010-11-08, 09:42
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashyourightback
Men ta och ger er för bövelen .... sedan när började man definiera gold-diggers som offer???

VARENDA kvinna runt omkring kungen och hans entourage är först och främst en golddigger och inget annat ... precis som Aftonbladet är en Golddigger på skandaler .....

Hur kan du säga att de manipulerade, förtappade små liven som lurats in i dessa kvinnoförnedrande sammanhang, där de har fått frossa god mat och dryck helt på sina egna villkor, är golddiggers???

Tror dock du tappade den viktigaste poängen i det hela. Boken går ut på att smutskasta Kungen genom att påstå att alla kvinnor är offer.

Har du läst alla uttalanden som alla kvinnor har gjort så påstår alla att de blev manipulerade eller lurade. De mådde så dåligt så de var tvungna att åka hem till sina pojkvänner, bara för att veckan senare följa med kungen och hela gänget igen till Åre för nya fester.

Fär 20 år sedan hade vi inga ramar för hur feministerna skulle tackla dessa historier. Idag finns de ramar och därför rycker man upp och börja gräva i dessa gamla storys med nya feministiska ögon och då är förstås alla "golddiggers" offer.
Citera
2010-11-08, 09:44
Medlem
Lalajlajs avatar
Gillar uttalandet från Alhem:

Citat:
Hade jag inte sedan länge varit republikan, hade jag antagligen blivit det nu.

Vilket hot!
Citera
2010-11-08, 10:06
Medlem
LadyMysticas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Jag visste faktiskt inte att ordföranden för Brottsofferjourernas Riksförbund var så lojal mot kungahuset och så illojal mot de flickor/kvinnor som har utnyttjats genom åren av de kriminella fjollorna.

Du vill verkligen att dessa kvinnor skall få en offer-stämpel i pannan ?
Snart har dom väl varit inlåsta, utfodrade på vatten och bröd i väntan på att det kriminella gänget och konungen släppte ut dom för en förlustande stund.
Citera
2010-11-08, 10:13
Medlem
Lalajlajs avatar
Man smäller ta mig tusan av när man betraktar medias dumheter.

Aftonbladet gick så lång så att de till och med bokade en biljett till Kina, i första klass, där de påstår att de fick en exklusiv intervju med kunden.

Här är hela intervjun:

Citat:
Har kungen läst den?
– Nu förstår jag inte ...
Jag kommer från Aftonbladet och måste fråga om kungen har läst boken ännu?
– Jag har inga kommentarer till det.
Ni tänker alltså inte kommentera den något mer?
– Nej, vad tror du själv?

Snacka om en exklusiv intervju! Snarare en exklusive inblick i medias dårskap.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8087962.ab
Citera
2010-11-08, 10:20
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Man smäller ta mig tusan av när man betraktar medias dumheter.

Aftonbladet gick så lång så att de till och med bokade en biljett till Kina, i första klass, där de påstår att de fick en exklusiv intervju med kunden.

Här är hela intervjun:

Snacka om en exklusiv intervju! Snarare en exklusive inblick i medias dårskap.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8087962.ab

Ja, det var synnerligen exklusivt. Allt beror på hur man - tolkar...
Citera
2010-11-08, 10:22
Medlem
Karatepungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FCKD
Jag önskar att jag kunde säga " nu vänder vi blad" den dagen jag torskar för att knulla snett för att sedan fortsätta jaga som om inget har hänt.

Du menar att denna lilla affär har gått obemärkt förbi?

Citat:
Tack, hur gör jag för att få samma bidrag som kungen ?

Hört talas om presstöd? Dina lådvinsfyllor subventioneras av allmänna medel, din pajas. Skillnaden mellan dig och Kungen är att han i varje fall har lite klass på sina fyllor.
Citera
2010-11-08, 10:23
Medlem
tantaluss avatar
Citat:

Sedan kommer de indirekta hoten. Henemark är pank och eftersom hon är ett offer och inte tjänar pengar på detta så har hon bestämt sig att kommentera efter att hon läst boken.

Kan man tolka detta som att hon kommer gömma sig i Norrland medan kungen är i Kina för att därefter försöka hitta en gemensam lösning, läs pengar, som kan få Henemark att känna sig som ett mindre offer så hon också kan vända blad i sin tystnad.

Snacka om spel för gallerierna, pajasmetoder och utpressning.

Det ligger onekligen i farans riktning men det har val varit klart fran forsta borjan nar hon avbojde att kommentera? Hon har en tydlig parallell i Rachel Uchitel i fallet med Tiger Woods, to the tune of $1m. For ovrigt val investerade pengar for Tiger jamfort med alternativet att Uchitel, som inte verkar helt obegavad, hade satt sig ned med en spokskrivare och givit ut "Tiger: My Story by Rachel Uchitel". Ouch.
Citera
2010-11-08, 10:24
Medlem
Lalajlajs avatar
Det här var också en synnerligen märklig tolkning:

Citat:
– Jag blev inhyrd till den resan. Inhyrd betydde att man bjöds på allt, inte att man fick pengar.

Och så säger folk här att kvinnorna inte är ett dugg intressanta. Jag vill nog påstå att dessa personer och leverne är betydligt mer intressant att ta del av än de historier de skakat fram om kungen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8069789.ab
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in