2010-11-06, 12:36
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stefansson
Stämningen kom sig av att Viktoria kände sig mycket svårt pressad av de tyska skriverierna. Det sammanföll också med hennes anorexi-period.
Betydligt allvarligare beskyllningar och falska rykten har förekommit i svensk media utan att hovet reagerat.
Faktum kvarstår. Hovet har som mål att inte befatta sig med snaskjournalistik utan försöker stå över alltihopa. Det ligger liksom i hovets eget intresse.

Hurvida Hakan tyckte det var jobbigt eller inte hör faktiskt inte hit. Någon sorts objektivitet på förtalet måste man ha. Självklart ligger det i hovets intresse att försöka hålla en låg profil angående skvaller. Jokerns uttalande om senilryktet var därför fatalt, och öppnade portarna för allsköns dementier. Nu verkar hovet ha lagt locket på efter Knugens fadäs ute i skogarna, och kommer antagligen att vara deras inriktning nu efter ett år av skandaler.
Citera
2010-11-06, 12:36
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakehunter
Märklig inställning ????

Karln har varit otrogen med bla Camilla Henemark (ett 1 år långt förhållande)

Han är vår statschef och får ett årligt apanage på en stor summa pengar för att bla representera Sverige och ge oss god reklam.

Att frossa i alkohol och "umgås" med unga kvinnor när karln är ggift ANSER INTE JAG vara bra reklam för kungahuset/hovet/Sverige.

Hur vet du att han varit otrogen, var du med?

Hur vet du att apanaget går till hans festande, du tror inte andra betalar.

Hur kan du säga att han frossar. Har du sett det själv. Att äta, dricka alkohol och umgås med vänner är inget frosseri.

Det är sådana som du som ger vår kung dålig reklam som inte kan acceptera att han beter sig som folk i allmänhet. Kungen har skött allt snyggt. Det har dock inte hans så kallade "vänner" som nu baktalar honom och sedan finns såna pissmyror som du som sväljer allt med hull och hår.
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-11-06 kl. 12:38.
Citera
2010-11-06, 12:37
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
...
Det är mäkrligt hur "allmänheten" tycks ha den uppfattningen att kungen och resten av tolvtaggare inte riktigt är vuxna människor och ska inte betraktas som sådana heller och därmed kan man inte kräva vuxet beteende av dem.
...

Faktum är att jag tror att de inte är riktigt vuxna. Vad är det för personer som samlat sig kring varandra, och vilka är det som ville vara med längre?
Citera
2010-11-06, 12:40
Medlem
[quote=Lalajlaj]Men, är du helt tappad bakom en vagn. Spelar ingen roll om det är kungen eller någon annan. Finns väl inget skäl att försöka fantisera ihop historier på obekräftade uppgifter.

Snacka om att vara styrd av media.[/QUOTE

Ja, jag har läst om Sifo-undersökningar om att majoriteten av svenska folket tycker att kungen skall lämnas i fred, har du?
Och jag har förstått att du håller med!
Citera
2010-11-06, 12:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Men, han har ju skött det snyggt. Har du någonsin sett pikanta bilder eller uttalande i pressen tidigare?

Det är de så kallade "vännerna" som fick vara med på gratisfesterna som idag glappar. De sköter det inte snyggt.

Gratisfesterna ????

Vem har betalat kungens gratisfester?????

Nu förstår jag varför han krävt höjt apanage

Alkohol och lyxmat kostar och unga kvinnor är inte gratis i drift, det som smakar det kostar
Citera
2010-11-06, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Hur vet du att han varit otrogen, var du med?

Hur vet du att apanaget går till hans festande, du tror inte andra betalar.

Hur kan du säga att han frossar. Har du sett det själv. Att äta, dricka alkohol och umgås med vänner är inget frosseri.

Det är sådana som du som ger vår kung dålig reklam som inte kan acceptera att han beter sig som folk i allmänhet. Kungen har skött allt snyggt. Det har dock inte hans så kallade "vänner" som nu baktalar honom och sedan finns såna pissmyror som du som sväljer allt med hull och hår.

Äh lägg av, det finns så många oberoende källor i den nya boken om kungen så att det är i princip vederlagt att det mesta är sanning.

Dessutom så tänker inte hovet stämma upphovsmännen bakom boken, dom vet nämligen att det skulle göra skadan än värre.

Han är inte den första Kungen i Sverige som är otrogen men det är andra tider nu, det går inte att gömma sånt här längre och all skit kommer upp till ytan förr eller senare.

Frågan är snarare varför du så envist försvarar Kungen???

Jag har som skattebetalare all jävla rätt i världen att yttra mig om kungen så länge vi skattebetalare står för hans apanage.
Citera
2010-11-06, 12:47
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terylenebaby

Ja, jag har läst om Sifo-undersökningar om att majoriteten av svenska folket tycker att kungen skall lämnas i fred, har du?
Och jag har förstått att du håller med!

Tvärtom, jag efterlyser information och namn på källor så vi kan få uppgifterna om Kungen bekräftade eller avfärdade. Handlar inte om att sopa något under mattan, snarare att betrakta sanningshalten i den information som finns.

Just nu är den inte trovärdig. Men kommer det fram trovärdiga källor eller information som styrker detta skvaller är jag beredd att ta ställning till detta då och eventuellt ävn ändra åsikt.

Just nu är det bara förtal grundat på rykten från anonyma källor som folk använder för att dra riktigt förhastade slutsatser på.
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-11-06 kl. 12:56.
Citera
2010-11-06, 12:52
Bannlyst
[quote=Lalajlaj]
Citat:

Tvärtom, jag efterlyser information och namn på källor så vi kan få uppgifterna om Kungen bekräftade eller avfärdade. Handlar inte om att sopa något under mattan, snarare att betrakta sanningshalten i den information som finns.

Just nu är den inte trovärdig. Men kommer det fram trovärdiga källor eller information som styrker detta skvaller är jag beredd att ta ställning till detta då och eventuellt ävn ändra åsikt.

Just nu är det bara förtal grundat på rykten från anonyma källor som folk använder för att dra riktigt förhastade slutsatser på.

Anonyma källor ????

Mille, mannen bakom svartklubben är väl knappast anonym

Kvinnorna som var med på festerna är i många fall gifta idag och har barn, då förstår man att dom vill vara anonyma.

Folket bakom boken kommer aldrig att bli stämda för hovet vet att det mesta är sant.
Citera
2010-11-06, 12:53
Medlem
JagHarEnLitens avatar
[quote=Lalajlaj]
Citat:

Det är ganska tröttsamt att sitta och läsa din kritik över en bok som du inte har läst och uppenbarligen inte kommer att läsa. Det finns väldigt många källor i den här boken, och jag råder dig till att läsa den i stället.
Citera
2010-11-06, 12:54
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snakehunter
Äh lägg av, det finns så många oberoende källor i den nya boken om kungen så att det är i princip vederlagt att det mesta är sanning.

Dessutom så tänker inte hovet stämma upphovsmännen bakom boken, dom vet nämligen att det skulle göra skadan än värre.

Han är inte den första Kungen i Sverige som är otrogen men det är andra tider nu, det går inte att gömma sånt här längre och all skit kommer upp till ytan förr eller senare.

Jag har som skattebetalare all jävla rätt i världen att yttra mig om kungen så länge vi skattebetalare står för hans apanage.

Ok, du säger att det finns så många oberoende källor. Kan du namnge bara en av dessa som kan anses trovärdig.

Henemark är iget bra exempel då hon inte vill kommentera. Likaså är torpenden inte heller en trovärdig källa då han, enligt egen utsago, bara är ute efter pengar.

Men du kanske har namnen på alla andra trovärdiga källorna?

Japp, det tänker inte stämma därför att det förstår att en stämning kommer ge alldeles för mycket publicitet till boken vilket de förstås inte önskar då de anser att författarna inte förtjänar att tjäna pengar på förtal och skvaller.
Citera
2010-11-06, 12:58
Medlem
Groggkungens avatar
Han är för böveln konung, det finns inga etiska regler och lagar som reglerar hans majestät, därför är det fel att anmärka på konungens betende då det inte är han som gör fel utan det svenska folket som understödjer monarkin.
Citera
2010-11-06, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Hovet har stämt tysk skvallerpress för rykten om Hakan. Google på "hovet stömmer tysk" ger:
"2003 gick den svenska kungafamiljen till domstol för att försvara sin heder mot tyska de tyska skvaller-tidningarna ”Die neue Frau” och ”Woche der Frau”.

Hovet krävde rättelser och feta skadestånd efter att två tidningar skrivit att kronprinsessan Victoria skulle gifta sig med en grekisk prins."

Låter ju väldigt banalt tycker jag. Hur många gånger brukar en kunglighet giftas bort av skvallerpressen innan de kommer till på riktigt?

Victoria var antagligen extremt känslig för sådana skriverier då förhållandet med Daniel ännu var i stadiet där han sprang så fort han såg en pressfotograf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in