2010-11-05, 18:39
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Japp! Kungen erkände och Camilla Henemark håller tyst tills hon får tillräckligt bra betalt. Den som tror något annat är antingen jäkligt naiv eller helt enkelt dum i huvudet.
Helt klart, så är det. Amen.
Citera
2010-11-05, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Visst är Markovic trovärdighet låg men inte fan är Christer Gustavssons högre.

Knappast.
Citera
2010-11-05, 18:41
Medlem
Proloves avatar
Har läst en hel del i boken och är tyvärr jättebesviken!

Kritiken som kommit fram här stämmer. Författarna blandar sånt som är självklart sant och som är okontroversiellt med hetare händelser. Det som tyvärr händer då är att författarna inte har något att komma med. Det är ett gammalt sätt att dölja att det handlar om obekräftade uppgifter.

Mycket bra tråd det här med kritisk granskning även av författarna! Tyvärr är boken upplagd på sånt sätt att det går att utgå från att 20 procent är sant och resten är samma skvaller som funnits i alla år. Författarnas största problem är det som redan tagits upp här och det är att de försöker framställa vanligt festande som något på gränsen till olagligt. Det fungerar inte.

Det är på det sätt elaka människor snackar skit och sånt uppskattas aldrig av den som drabbas. Risken är också att opinionen slår tillbaka mot författarna. Anledningen till att författarna vill förvrida vanligt festande till något olagligt är för att göra skitsnacket relevant men det fungerar inte.
Citera
2010-11-05, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Testa
Nu har jag boken i min hand. Läsa, scanna, OCR-behandla, evaluera, kryptera och lägga till samlingen.

Vilka konstiga smeknamn som "den motvilliges" polare har. Det är som små barn på vuxendagis. Noppe, Pysse, Coco, Bobbo o.s.v.. Det fattas ju bara Skalman, Gnutten och Goliat. Idioter säger jag!
HAHAHAHA...visst... vuxendagis. och de cyniska små dagisgrabbarna, numera gammelgubs har ägnat sig åt att förbruka unga kvinnor, som sedan psyk -och sjukvården har tagit hand om. Det vore intressant att få veta hur Aje, Noppe och Lettström förklarar sin kvinnosyn för sina döttrar. Aje, har ju ett gäng döttrar...Droger och alkohol har följt de unga kvinnorna i spåren istället för utlovad framgång av de iskalla, manipulativa och depraverade herrarna. De har förbrukat kvinnor. Säg mig, vad dom har åstadkommit? Aje, visade sig vara oduglig i det ursprungligen familjeägda familjeföretaget. Nu börjar arvet sina med 2 ex fruar, en nuvarande och 9 barn. Men, han har fyllt på kassan. Bröderna Aje och Thomas miste systern Gunilla för cirka ett år sedan. Hon bodde större delen av sitt liv i Schweiz. Hon avskydde modern Märtha. Aje lät kremera henne och tog hem stoftet i en DHL kartong. Trots vidlyftiga vanor och omvittnat spendersam, beslöt sig den gode Aje för en enkel dödsannons för 1.500 riksdaler. Ingen begravning...endast kyrkogårdsvaktmästaren, som sänkte ner stoftet efter Gunilla i faderns grav. Arvet efter systern? Intressant...Aje och hans barndomsvän och B-advokat Björn Rosengren tog hand om Gunillas arv...långt bortom svensk skattelag, kan man tänka sig.
Jag hoppas Camilla Enemarks advokat ger henne kloka råd. Dels att hon inte räds de här föraktfulla figurerna och att hon säljer sin story till engelska tabloider.
Citera
2010-11-05, 18:47
Medlem
dodeesoss avatar
Fattar inte att kungens runtknullning är en nyhet, det är väl allmänt känt sedan länge?
Om något så gör det ju Calle mer kungalik.

T ex så "outade" ju Wahlbeck monarken i programet Grillad.
Citat:
Ursprungligen postat av Wahlbeck i Grillad
– Han är schysst vår kung. Han är en rastakille i adelsvärlden. Han röker ute super och knullar på folk till höger och vänster....
http://www.youtube.com/watch?v=zN3vzo5aP6s

Är benägen att hålla med herr Wahlbeck, en rökande, supande och runtknullande kung är att föredra framför motsatsen.

Hade han bara anv krona, hermelinpälsmantel och varit mer synligt berusad i officiella sammanhang, hade undertecknad gått med i monarkistiska föreningen direkt!!!
Senast redigerad av dodeesos 2010-11-05 kl. 18:53.
Citera
2010-11-05, 18:48
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbbrn
HAHAHAHA...visst... vuxendagis. och de cyniska små dagisgrabbarna, numera gammelgubs har ägnat sig åt att förbruka unga kvinnor, som sedan psyk -och sjukvården har tagit hand om. Det vore intressant att få veta hur Aje, Noppe och Lettström förklarar sin kvinnosyn för sina döttrar. Aje, har ju ett gäng döttrar...Droger och alkohol har följt de unga kvinnorna i spåren istället för utlovad framgång av de iskalla, manipulativa och depraverade herrarna. De har förbrukat kvinnor. Säg mig, vad dom har åstadkommit? Aje, visade sig vara oduglig i det ursprungligen familjeägda familjeföretaget. Nu börjar arvet sina med 2 ex fruar, en nuvarande och 9 barn. Men, han har fyllt på kassan. Bröderna Aje och Thomas miste systern Gunilla för cirka ett år sedan. Hon bodde större delen av sitt liv i Schweiz. Hon avskydde modern Märtha. Aje lät kremera henne och tog hem stoftet i en DHL kartong. Trots vidlyftiga vanor och omvittnat spendersam, beslöt sig den gode Aje för en enkel dödsannons för 1.500 riksdaler. Ingen begravning...endast kyrkogårdsvaktmästaren, som sänkte ner stoftet efter Gunilla i faderns grav. Arvet efter systern? Intressant...Aje och hans barndomsvän och B-advokat Björn Rosengren tog hand om Gunillas arv...långt bortom svensk skattelag, kan man tänka sig.
Jag hoppas Camilla Enemarks advokat ger henne kloka råd. Dels att hon inte räds de här föraktfulla figurerna och att hon säljer sin story till engelska tabloider.

Ojojojo arbetar du på Se & Hör eller?
Totalt ointressant
Citera
2010-11-05, 18:52
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Men nu är det Markovic som är bokens huvudvittne, som man bygger en hel bok på i princip, förutom A;B;C samt ;D då
Så för min del kan jag använda boken till att torka mig i arslet med, så trovärdig är den enligt mig!

Huruvida Markovic är bokens huvudvittne eller ej vågar jag inte uttala mig om då jag, likt kungen, ännu inte haft tid möjlighet att läsa boken men mitt inlägg vände sig mot att du avfärdade hans vittnesmål samtidigt som du verkade tycka att kungens eventuella hallick var ett vittne att ta i beaktande.
Citera
2010-11-05, 18:52
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Från femte kapitlet om Knugens internatskoletid i Sigtuna:
"... kronprinsen verkligen behandlades som vem som helst, och att de - kamraterna - var stolta över det. Han fick läsa läxor med klasskamraten Johan bruce how en fröken Ericsson, han fick titta på fåglar i Sigtunatrakten tillsammans med Carl Banér, han fick cykla ensam till stan, utan sällskap av någon övervakare, han fick köpa korv eller glass för sin veckopeng på tio kronor, och han fick hälsa på kompisar i vanliga svenska hem. 'Han var en anspråkslös och lojal elev på Aludden. Han ville ha det som alla andra, och han skulle ha blivit mycket besviken om man för hans skull gjort några särskilda arrangemang."

Den tiden är förstås förbi i den yngre generationen. Här är det särbehandling som gäller från första början. Alltifrån att ingen behöver prata för sig, (om de nu inte är så klantiga att de gör det), utan att en presschef filtrerar bort allt. Till att de köper en examen till blivande statschefen.
Citera
2010-11-05, 18:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Då får Camilla - som förhoppningsvis är läskunnig - gå ut och dementera och säga att hon är felciterad. Tills hon gör det så ska vi alla, inkl du, ta detta som hennes egna ord.

Citatet är fortfarande utgivarens ord och Henemark själv har uttalat sig i början av händelseutvecklingen och det nämns i Expressen-artikeln:

"Men hon har strängt vägrat kommentera om uppgifterna stämmer eller ej."

http://www.expressen.se/nyheter/1.2201659/camilla-henemark-det-dar-ar-historia

Men efter det ska hon enligt expressen ha ändrat uppfattning och uttalat sig:

"I går eftermiddag pratade hon trots allt med Expressen.
- Jag har fortfarande inte fått boken. Den är tydligen slut men jag har inga kommentarer att säga i alla fall."

Hon har alltså fortfarande inte uttalat sig.

Således är yttrandena som följer efter uttalandet i artikeln rena falsarier producerade av expressen själva. Henemark har inte läst boken och känner inte till vad som yttras, hon kan omöjligen ha yttrat sig om innehållet i den även efter att journalisten kanske återgivit sin egen tolkning av bokmanuset.

Nej, man kan inte ta orden som hennes egna efter att man har läst artikeln.
Senast redigerad av BlankningsMaja 2010-11-05 kl. 19:04.
Citera
2010-11-05, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av henkus
Antar att nån annan också har hört rykten om kungen, och hans affärer, t.ex. med Lindmarker och Henemark.

Tidningar skall enligt uppgift inte kunna skriva om det av rädsla för stämningar.

Någon som vet nåt?

Jag vet med säkerhet att hovet har som policy att inte stämma någon för förtal.
Det är därför som den nyutkomna boken varit ett riskfritt sätt att tjäna några snabba miljoner på människor som tror det de läser.
Försök förstå att kungen inte kan gå på svartklubb och omge sig med lätta damer utan att bli fångad på bild.

Vill någon tjäna snabba pengar så skriv en bok om hur kronprinsessan jobbat som strippa på en bordell i Amsterdam. Jag kan garantera att det dräller av idioter som köper den direkt.
Citera
2010-11-05, 18:57
Medlem
Mack-Betts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Japp det vet alla att en tidigare dömd kriminell torped inblandad i klubbmord knark ekobrott och fan vet vilken meritlista den mannen har , så sjunker hans trovärdighet
Alla som vet hur det går till i en domstol vet att en kriminellt dömd person är inget att lita på

Han va ju för fan inte nykter i studion ens , kunde inte årtal ,kunde inte precisera sig
Frågan är om han i sitt knark och fyllerus vet vad han sett och inte sett

Men vänta nu!

Du är petnoga med att ingen skugga ska falla över Kungen och polisar stenhårt den här skvallertråden - du kanske inte har insett det ännu, men du har en livsuppgift framför dig - efter sådant som du uppfattar som skvaller och avfärdar allt prat om vilka kvinnor Kungen ska ha legat med genom åren, trots att de flesta med 25-års yrkeslivserfarenhet inom hotell och restaurang i 08-området bara nickar instämmande - däribland min syster - och säger "det här är inget nytt, det här känner väl alla till?".

Och samtidigt är du inte alls lika noga med sanningen och med vad som kan/har bevisats när det gäller Mille Markovic och påstår att han är delaktig i klubbmord.

Inser du att du silar mygg och sväljer kameler?

Ett litet tips, mord är mycket allvarligt brott, att bedra sin fru är inte ens något brott.
Citera
2010-11-05, 19:00
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falcão
Huruvida Markovic är bokens huvudvittne eller ej vågar jag inte uttala mig om då jag, likt kungen, ännu inte haft tid möjlighet att läsa boken men mitt inlägg vände sig mot att du avfärdade hans vittnesmål samtidigt som du verkade tycka att kungens eventuella hallick var ett vittne att ta i beaktande.

Hallick är en person som tar betalt av sina horor för deras utfärdade tjänster
Var har du källan på att Christer Gustafsson är hallick?
Eller går du på skvaller konceptet??

Ja bokens huvudvittne är ju inget dröm scenario direkt , det förstår väl även en svagbegåvad hoppas jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Mack-Bett
Men vänta nu!

Du är petnoga med att ingen skugga ska falla över Kungen och polisar stenhårt den här skvallertråden - du kanske inte har insett det ännu, men du har en livsuppgift framför dig - efter sådant som du uppfattar som skvaller och avfärdar allt prat om vilka kvinnor Kungen ska ha legat med genom åren, trots att de flesta med 25-års yrkeslivserfarenhet inom hotell och restaurang i 08-området bara nickar instämmande - däribland min syster - och säger "det här är inget nytt, det här känner väl alla till?".

Och samtidigt är du inte alls lika noga med sanningen och med vad som kan/har bevisats när det gäller Mille Markovic och påstår att han är delaktig i klubbmord.

Inser du att du silar mygg och sväljer kameler?

Ett litet tips, mord är mycket allvarligt brott, att bedra sin fru är inte ens något brott.

Ja till skillnad från dig sitter jag inte och leker psykiatriker och ger kungen diagnoser som du ville ha honom i facket ADHD
Jag avfärdar boken , och det ska man göra med den sortens källor

Ett tisps till amatör pyskologen kommer här, och läs gärna ordentligt innan du skriver något till mig
Inblandad skrev jag !!!!!
http://www.realtid.se/ArticlePages/201001/13/20100113160353_Realtid619/20100113160353_Realtid619.dbp.asp?sAction=lk

Kraftig sprängladdning
Samma år hittades en person med koppling till Mille Markovic död inne i restaurangen, skjuten genom huvudet under vad som verkade vara rysk roulett med en revolver.
Strax innan hade också en kraftig sprängladdning exploderat utanför restaurangens entré.
http://www.expressen.se/nyheter/1.2197403/okand-torped-huvudkalla-i-boken-om-kungen
Senast redigerad av MrsMagoo 2010-11-05 kl. 19:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in