2010-11-04, 15:21
Medlem
mishimas avatar
Jag gillar kungahuset och ser mig själv som rojalist. Jag tycker till skillnad till andra rojalister att det absolut är okej att granska hans privatliv. Jag motiverar min rojalism med underhållningsvärdet av att ha ett kungahus. Det finns inget roliga än att diskutera kungahusets förehavande med polare och kollegor. Jag utgår också från att det mesta i boken är sant. Jag tror faktiskt inte att de skulle våga publicera om de inte har kött på benen. Jag ser dock inga större moraliska problem med det som har kommit fram. Vad jag vet har han inte gjort något olagligt som har skadat någon annan person.

Boken är beställd. Ångrar lite att jag beställde den och inte köpte den i affären. Nu får jag vänta tills på måndag.

Fördelen med hela drevet är att det kanske påskyndar abdikeringen och att han lämnar över till Victoria i tid. Jag har varit lite rädd för att han skulle sitta kvar på tronen alldeles för länge och Vickan blir statschef först när hon närmar sig 60-årsåldern. Lämplig tid för abdikering är kanske vid 75-årsdagen. Det är elva år till. Då har Vickan fått två-tre ungar och de har blivit några år och då kanske hon har tid för att ta över.
Citera
2010-11-04, 15:25
Medlem
MrsMagoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Men satans i gatan vad har du för smak?
Tyskan Silvia är känd för att hon är gift med svenska kungen inte för att hon är snygg
Hon är gammal och rynkig, hennes överläpp är missbildad. På foton av henne i bikini kan man se att hon har randiga bröst och en slapp röv.
La Camilla har väl inte bestridit något någonstans utan sagt att hon inte kommenterar påstående om att hon skulle vara någon kaffèflicka, det är en jävla stor skillnad det.
Och att skriva utan att avslöja sina källor är inte helt ovanligt det heller, oavsett hur mycket sanning det finns i den nu aktuella boken.
För dej återstår bara att inse att Tyskan aldrig har varit och kommer aldrig att bli något runkobjekt vilket däremot La Camilla har varit för åtskilliga

Camilla: "Jag har pratat med en advokat"
Expressen har vid flera tillfällen varit i kontakt med Camilla Henemark, 46, om påståendena i den nya boken.Tidigare har hon valt att inte kommentera.
Men i går kväll sa Camilla Henemark om uppgifterna i boken:
- Jag är inte källan! Jag poängterar återigen: Jag är inte källan till de här uppgifterna.

Jag hoppas på att träffa honom (författaren) när jag har läst boken och då ska jag fråga vad han har för källskydd för annars kanske jag måste gå vidare i det.
Är det lögner?
- Återigen. Jag kommenterar inget om det.

http://www.expressen.se/1.2199745
Du rynker avgör inte kärlek eller skönhet, din inskränkta attityd vittnar om en ytlighet som vill få mig att spy.

Ditt hobbyrunkar projekt kan du behålla för dig själv
Citera
2010-11-04, 15:30
Medlem
tryffs avatar
Många som skriver här framstår som både korkade och naiva:

Vi vet att silvias oäkta unge blev "brorson" i pressen. Den personliga tränaren daniel blev "entrepreneur" och "företagare". Ändå skriver folk här att om det var så här så skulle det kommit fram för länge sedan??

Jag är ointresserad av vem kungafamiljen ligger med men jag skulle vilja att någon skrev en bok om varför media är så hövisk emot densamma. Varför blir Silvias son "brorson"? Varför blir det fästmannens fel när madde ligger med H.....?

Det här är ju samtalsämnen på redaktionerna så varför skriver det inte detta i tidningen?
Citera
2010-11-04, 15:35
Medlem
Albertus.Pictors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
När det gäller Bordellhärvan har Deanne Rauscher hittat på en helt sjuk skröna som saknar täckning i verkligheten. Vilket är fullständigt onödigt. Historien är bra som den är. Men Deanne Rauscher med sitt intresse för behandlingshemsflickor var tvungen att skapa en totalt lögnaktig kompott av anklagelser som är motbevisade sedan 30 år.

Nu har samma "journalist" skrivit en bok om Kungen med exakt samma teknik i grunden - hon uppger att hon intervjuat "ett stort antal kvinnor". Det gör att jag - tvivlar. Jag sträcker mig dit.

Detta är viktigt. Sanningen är helt avgörande här. Jag läser gärna en smaskig bok om Kungen men då ska den vara sann.

Helt riktigt.

I bordellboken vilade berättelsen i huvudsak på två fladdriga pundare som påstod sig minnas detaljer som hänt 30-40 år tidigare. Slutsats: trovärdighet 0.

I kungaboken bygger berättelsen på x antal anonyma vittnen och en ökänd gangster/torped. Berättelserna är dessutom så pass uppseendeväckande att om en bråkdel var sanna så skulle det ha läckt ut långt tidigare. Varför skulle t. ex. ett gäng lösaktiga strippor hålla käft i alla år? Slutsats: trovärdighet -2,5.

Jag skulle hemskt gärna läsa en kritisk granskning av kungahuset, men då ska den ta mig fan vara sanningsenlig och uppgifterna ska vara verifierbara.
Citera
2010-11-04, 15:43
Medlem
Mayitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albertus.Pictor
Helt riktigt.

I bordellboken vilade berättelsen i huvudsak på två fladdriga pundare som påstod sig minnas detaljer som hänt 30-40 år tidigare. Slutsats: trovärdighet 0.

I kungaboken bygger berättelsen på x antal anonyma vittnen och en ökänd gangster/torped. Berättelserna är dessutom så pass uppseendeväckande att om en bråkdel var sanna så skulle det ha läckt ut långt tidigare. Varför skulle t. ex. ett gäng lösaktiga strippor hålla käft i alla år? Slutsats: trovärdighet -2,5.

Jag skulle hemskt gärna läsa en kritisk granskning av kungahuset, men då ska den ta mig fan vara sanningsenlig och uppgifterna ska vara verifierbara.

Japp. Uppgifterna måste ju för fan gå att kontrollera. Deanne Rauscher hade jätteproblem i Bordellhärvan eftersom det där dräller av dokument och utredningar från realtid. Olof Johansson körde dessutom över henne totalt i en TV-debatt. Det klargjordes för länge sedan att Olof Johansson vid ett centralt tillfälle inte ens befunnit sig i Sverige. Det är den typen av bevis som övertygar. Inte anonyma intervjuer med kvinnor.

I det här fallet ska det därför bli otroligt intressant att se vad som finns. Det duger alltså inte med att "kvinnor berättar" med Deanne Rauscher som åhörare.
Citera
2010-11-04, 15:44
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Camilla: "Jag har pratat med en advokat"
Expressen har vid flera tillfällen varit i kontakt med Camilla Henemark, 46, om påståendena i den nya boken.Tidigare har hon valt att inte kommentera.
Men i går kväll sa Camilla Henemark om uppgifterna i boken:
- Jag är inte källan! Jag poängterar återigen: Jag är inte källan till de här uppgifterna.

Jag hoppas på att träffa honom (författaren) när jag har läst boken och då ska jag fråga vad han har för källskydd för annars kanske jag måste gå vidare i det.
Är det lögner?
- Återigen. Jag kommenterar inget om det.

http://www.expressen.se/1.2199745
Du rynker avgör inte kärlek eller skönhet, din inskränkta attityd vittnar om en ytlighet som vill få mig att spy.

Ditt hobbyrunkar projekt kan du behålla för dig själv
"-Jag är inte källan! Jag poängterar återigen: Jag är inte källan till de här uppgifterna."
Innebörden av det uttalandet kan inte betyda någonting annat än att det inte är hon som läckt uppgifterna till författarna! Det betyder alltså INTE att hon inte har knullat runt med knugen och hans polare, endast att hon inte har lämnat några uppgifter vidare!

Klart att det spelar in om brudar är rynkliga och skrynkliga både här och där.
Tyskan ser ju ut som ett russin om du jämför med en ung fräsch brud, och så den där vanställda överläppen som verkar leva sitt eget liv precis som kungen
La Camilla har haft yppiga bröst och läcker rumpa även under de åren då hon var nergången.
Och du: att knulla har inget med kärlek att göra, men du kanske lever i en rosa värld långt bort rån verkligheten
Citera
2010-11-04, 15:45
Medlem
mishimas avatar
Jag har raderat ungefär 60-inlägg som handlar om kungahusets vara eller ej och delat ut flera tillsägelser. Det finns massvis av trådar om monarkins existens. Här skvallrar vi om Kungen.

/mod
Citera
2010-11-04, 15:47
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Även kungligheter blir väl kåta? Att knulla har väl ingenting med förälskelse att göra utan är en naturlig drift, som även kan drabba de blåblodiga även om de utåt sett uppträder onaturligt i olika sammanhang

Låt "knugen" knulla av sig gubbsjukan bäst han vill och låt de som tycker de är smaskigt att skriva eller läsa om hans sexorgier göra det.

Det är uppgifter i boken som gör gällande att han skulle varit förälskad i henne.

Citat:
Ursprungligen postat av citizeninsane
Allvarligt talat var Henemark het på sin tid.
http://www.youtube.com/watch?v=6JMfTmeXMMk&p=1E2DA1E00AF32ADE&playnext=1& index=91

Det säger nog mer om betraktaren än om objektet.
Citera
2010-11-04, 15:47
Medlem
Starvids avatar
Vem är den här Deanne Rauscher? Jag har hört namnet någonstans tidigare, associerar det typ med arg genus-PK-vänster.
Citera
2010-11-04, 15:50
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
En av världens vackraste kvinnor som fortfarande speglar skönhet kontra den åldern hon befinner sig i
Ser man dessutom på hennes man så är ju det solklart vem som ser bra ut och bär åldern galant

Menar du alltså den sönderskurna kärringen som mer och mer börjar anta utseendet av en anka i fejset?

Citat:
Hade La Camilla varit innanför brallan på kungen hade hon sagt det , var säker på det .
Det är en linslus , mediakåt fd diva
Hon bestrider detta och har en advokat för att klargöra den saken
Så faktan tryter , idioter som skriver böcker med fakta som är lika med noll, anonyma källor kriminella källor och en bankrutt Bimbo'
Sen om dom ska fram i ljuset vad ska dom säga , drack kaffe med kungen och sällskapet
*LOL*

Skärpning nu på det osmakliga snaskeriet som kan ge fängelse för bokens författare

Skvallerboken om kungen kanske är skit, jag vet inte, jag har inte läst den.
Däremot är det garanterat sant att la Camilla varit innanför brallan på kungen.
Så är det oavsett om rojalistiska fjantar ute på bondvischan desperat gnäller om att det inte är "bevisat" och därför måste vara LÖGN.
Citera
2010-11-04, 15:51
Medlem
MeMajks avatar
Intresset för boken = kungen verkar vara enomt
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8072818.ab
Citera
2010-11-04, 15:53
Medlem
egots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mayito
Detta kan faktiskt vara intressant. Det är ju inte svårt att förstå att det råder enorma trovärdighetsproblem kring denna kvinna. Det här citatet säger allt:

"– I dag är de här kvinnorna mogna, eftertänksamma kvinnor som har reflekterat över vad de varit med om. De är vanliga yrkesarbetande mammor. Begåvade, smarta kvinnor som inte tycker att det de varit med om är okej, säger Deanne Rauscher."

Pratar denna kvinna om prostitution och våldtäkter eller vad är det hon säger egentligen? Och alla kvinnor kan omöjligen vara mogna, eftertänksamma, begåvade, smarta, reflekterande och yrkesarbetande. Någon måste väl ändå vara arbetslös, korkad och omogen.

finns bara en förklaring till deannes citat. de är/var horor eller fjortisar, vid tidpunkten.
en kvinna kan väl inte vara mogen vid 20-25 års ålder, sedan blir de smarta etc. vid fyrtio års ålder?
snarare tvärtom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in