2004-04-03, 23:03
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Man bör vara lika ivrig på att upplysa om Stalins rensningar under samma period. Man bör upplysa om Kinesernas statskick och man bör ta upp islam och belysa mer på vad som sker i dom länderna. Men just nu är det nazismen som är på tapeten och har väl varit det dom senaste 20 åren. Men nu håller det på att går över styr med sin iver att hjärntvätta och radera människors hjärnor.
Ja, helt sant. Samtidigt får man de stackars barnen att tro på att judar är oskyldiga stackars offer
som aldrig gjort någon fluga förnär. Men i dagens dekadenta samhälle finns inga gränser mellan sjukt och friskt längre.

*Edit: så, vad tycks om min avatar? (Ja, den ser dåligt gjord ut, men jag hatar gimp så..)
Citera
2004-04-03, 23:06
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Sant! Men tyvärr så blandar ju skolan och politikerna in propaganda när historielektionen börjar då man pratar om nasismen. Nasismen isig är ingen propaganda utan bara ett varnade exempel på hur det kan gå. Men när dom sen börjar prata om "höger extrema" partier som sverigedemokraterna och likande "främlingsfientliga" partier så startar propagandan. För dom är inte långt ifrån att kalla sd för nasister trots att ingen koppling finns.

Alla ska veta att jag är antirasist om någon men du har ganska rätt i det du säger. Det är som knarkpropagandan. Om någon säger till barnen att hasch dödar och de sedan märker att skolan överdrivit så blir de ju bara mer nyfikna. Samma sak om man utmålar alla som inte jublar över invandringen som nazister. Då luckras den egna identiteten kanske upp hos en som är lite kritisk till invandringen och plötsligt så står han och propagerar för nazisten för att nån sagt åt honom att han var nazist innan han egentligen blev det. Man ska akta sig för skrämselpropaganda, det slår lätt tillbaka. Jag tycker inte att man ska propagera varken för eller emot SD utan enbart följa läroplanen om värdegrunden och hoppas att alla lär nåt av den.

Ja, ursäkta om det blir oläsligt och invecklat men nånstans ser du nog vad jag vill ha fram.
Citera
2004-04-04, 09:38
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Alla ska veta att jag är antirasist om någon men du har ganska rätt i det du säger. Det är som knarkpropagandan. Om någon säger till barnen att hasch dödar och de sedan märker att skolan överdrivit så blir de ju bara mer nyfikna. Samma sak om man utmålar alla som inte jublar över invandringen som nazister. Då luckras den egna identiteten kanske upp hos en som är lite kritisk till invandringen och plötsligt så står han och propagerar för nazisten för att nån sagt åt honom att han var nazist innan han egentligen blev det. Man ska akta sig för skrämselpropaganda, det slår lätt tillbaka. Jag tycker inte att man ska propagera varken för eller emot SD utan enbart följa läroplanen om värdegrunden och hoppas att alla lär nåt av den.

Ja, ursäkta om det blir oläsligt och invecklat men nånstans ser du nog vad jag vill ha fram.

Helt sant!
Citera
2004-04-04, 12:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Egosum
Jag tycker hela situationen är väldigt komisk, det tragiska är att den gynnar nazisterna eller åtminstone "ger dem rätt" till viss del. Genom att förbjuda Nazi-propaganda visar staten att de tror att folk kommer bli nazister annars. Alltså, folk klarar inte att välja politisk/idiologi själv, utan staten måste lagstifta om detta så vi väljer RÄTT.

Själv hade jag föredragit att Nazisterna får propagera hur mycket de vill, bara att folk inte lyssnar eftersom de har mer än navelludd mellan öronen. Tyvärr är ju detta inte fallet. Länge leve navelluddsdemokratin!!! *suck*

För er som inte förstår så är jag absolut mot Nazism men jag anser att det är en folklig rättighet att skämma ut sig om man nu finner det lämpligt.

Skulle även vilja ta tillfället i akt att säga att jag är så jävla trött på folk som kliar demokratin på pungen. Demokrati innebär att folket styr, folket är pack, resultatet blir därefter. Passar det inte bör man avskaffa demokrati, man kan inte ha demokrati när folkets vilja för ovanligheten är vettig. Om det röstades fram en nazistiskt regering tycker jag de gott skulle kunna få sitta där, är folk så jävla dumma så får de skylla sig själva.

Helt rätt...
staten idiotförklarar folk på detta sett..
men eftersom vi har en röd makt , så är det helt ok att ha kommunist kläder och märken på sig .
kommunismen har ju inte tagit några liv!!??

Det är så jävla kul att höra att i svergie får man tycka och tänka hur man vill.
MY ASS MAN FÅR..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in