Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-11, 05:58
Medlem
-Ja, vad är ordbehandlingsprogrammet Microsoft Word och vad är operativsystemet Microsoft Windows Vista? Jag tror att Word, bara är just ordbehandlingen, där några tror att också filformateringen och lagringsminnes lagringen av skrivna dokument, tillordnas av Word-programmet.
Att jag tror att filformateringen och lagringsminnes lagringen, tillordnas av ett av OS:et alla olika program.

Således att mitt problem att när jag startar Word, ligger det ett skrivet dokument i Words skrivpulpet; som jag först måste ta bort för att kunna skriva.
-Men var jösses kommer detta dokumentet ifrån???? Jag hittar det inte i lagringsminnet.
Å så varför kommer det fram, var någonstans häver jag detta elände??

..tackar på förhand
Citera
2010-05-11, 06:16
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-O Gavne, Västerås
-Ja, vad är ordbehandlingsprogrammet Microsoft Word och vad är operativsystemet Microsoft Windows Vista? Jag tror att Word, bara är just ordbehandlingen, där några tror att också filformateringen och lagringsminnes lagringen av skrivna dokument, tillordnas av Word-programmet.
Att jag tror att filformateringen och lagringsminnes lagringen, tillordnas av ett av OS:et alla olika program.

Således att mitt problem att när jag startar Word, ligger det ett skrivet dokument i Words skrivpulpet; som jag först måste ta bort för att kunna skriva.
-Men var jösses kommer detta dokumentet ifrån???? Jag hittar det inte i lagringsminnet.
Å så varför kommer det fram, var någonstans häver jag detta elände??

..tackar på förhand

Detta är nog inget för Mac-forumet utan mer ett Windows-ärende...

/Mod
Citera
2010-05-11, 08:32
Medlem
.....NU BLIR JAG

en smula, ja bara en liten smula, förvirrad: Denna tråden är väl för Windows??
Å alls inte förvånade: att -hittills- 31 stycken trevliga trådläsare, inte har, i alla fall bara kunnat bekräfta att filformateringen och lagringsminnes lagringen, tillordnas av ett av OS:et alla olika program.
..det här med dator, de é svårt de!
Citera
2010-05-11, 08:40
Medlem
tzjs avatar
Du postade din fråga i Mac OS-delen. Moderator flyttade din fråga. Nu är den på rätt ställe.
Citera
2010-05-11, 08:47
Medlem
epost72s avatar
När du startar word så är alltid ett dokument laddat, dvs det är inte ett tomt dokument vid start?
Har jag förstått problemet rätt?
Citera
2010-05-11, 09:13
Medlem
-JÖSSES! HUR MYCKET HAR MIN ÅLDER TAGIT UT SIN RÄTT?

Nej ...väl???? bäste signaturen epost72, när man startar Word är skrivbordsytan tom. ...tror jag???
Plus att när man tar fram en ytterligare, en ny skrivbordsyta, är dessa tomma. Med att jag har ett litet helvete med att behöva rensa skrivbordsytan varje gång som jag tar fram en ny. Å så var någonstans ligger detta dokumentet?
-Och man kan väl inte med ett dokument på datorbildskärmen se, var någonstans detta är lagrat på lagringsminnet? Varifrån det kommer?
Citera
2010-05-11, 09:26
Medlem
epost72s avatar
Om ett dokument visas i word, så kan man genom att välja spara somarkivmenyn se i vilken mapp som dokumentet är lagrat på datorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in