2010-05-09, 15:37
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glinjarn
Menar du "kom ihåg mig"? Ska väl inte ha någon inverkan när jag väl är inloggad?
Jo, de är ju det det gör, annars loggas du ut automatiskt efter en viss tid av inaktivitet. Prova det först.
Citera
2010-05-09, 15:42
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Wtf, fanns alltså en tråd med exakt samma namn som jag valde. FB:s sökfunktion asså... kommer aldrig begripa mig på den.

Brukar rensa webbhistoriken regelbundet, så jag tror faktiskt inte det har att göra med cookies. Blir dessutom svårt att ta reda på då jag bara loggas ut sporadiskt, inte varje gång jag skriver ett inlägg. Men jag har provat rensa nu, så får vi se om och när problemet dyker upp igen.
Jo sökfunktionen är mycket komplicerad, man måste skriva en relevant söksträng i sök och sedan trycka på sök, i detta fallet sökte jag på din rubrik

Hur som helst, så är det även "kom ihåg mig" som man bör testa, om man alltid loggar ut ut när man är klar så är det ingen fara att andra kommer åt ditt konto om man nu inte sparat lösenordet förstås.
Citera
2010-05-09, 22:00
Medlem
sebnies avatar
Byter du IP mellan inloggningen och det att du postar inlägget? Typ att du sitter på tor eller mobilt bredband eller något?

Det kan vara XSS-skyddet som aktiveras eftersom cookieserna är låsta till IP.
Citera
2010-05-09, 23:02
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Har hänt för tredje gången på två dagar nu, jag skriver ett inlägg i någon minut, när jag trycker på skicka visar det sig att jag inte är inloggad längre. Jag loggar in, och får reda på att "länken jag sökte angav ett ogiltigt ämne". Hela mitt inlägg borta och jag tvingas skriva ett nytt svar eller skita i det hela, fruktansvärt frustrerande.
Därför skriver man inlägget och kopierar det innan man trycker på skicka, alternativt man skriver de i notepad så har man det kvar.

Citat:
Någon fler som upplevt detta, någon som vet vad det beror på?
Kan tillägga att jag nyligen haft virus på datorn, förutom några mindre buggar (seg att starta, problem med att skapa "anteckningar" på skrivbordet) verkar allt vara lugnt dock.
Eller är det flashback som buggar?

Inget fel på flashback vad jag kan se, tror det är något med dina cookies prova rensa dom
Citera
2010-05-16, 23:09
Medlem
Okej gott folk, jag har hittat anledningen.
Har haft en hel del problem med internetuppkopplingen på senaste tiden, internet kraschar, ibland under längre stunder, ibland under kortare stunder så att jag inte nödvändigtvis hinner märka det.
Måste vara detta som gjort att jag loggats ut.

Tack dock för alla svar.

Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Jo, de är ju det det gör, annars loggas du ut automatiskt efter en viss tid av inaktivitet. Prova det först.
Aha okej, jag har alltid fått för mig att en "kom-ihåg-mig-ruta" gör så att inloggningsnamnet fylls i automatiskt nästa gång jag vill logga in. :/
Citera
2011-02-17, 09:15
Medlem
V-Strikes avatar
Samma problem, upprepade gånger. Skrivit långa inlägg och när jag skall posta dem kommer det ett meddelande om att jag måste logga in och texten är förlorad. Kan ju inte påstå att jag varit inaktiv, då jag suttit och författat i tråden hela tiden...

Har någon ett bra, FUNGERANDE, förslag hur man kan få tillbaks den försvunna texten. När man backar kommer man bara till en tom inläggsruta och all test är borta...

Annoying like hell.
Citera
2011-02-17, 09:29
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av V-Strike
Samma problem, upprepade gånger. Skrivit långa inlägg och när jag skall posta dem kommer det ett meddelande om att jag måste logga in och texten är förlorad. Kan ju inte påstå att jag varit inaktiv, då jag suttit och författat i tråden hela tiden...

Har någon ett bra, FUNGERANDE, förslag hur man kan få tillbaks den försvunna texten. När man backar kommer man bara till en tom inläggsruta och all test är borta...

Annoying like hell.

Antingen skriver du ditt inlägg i ett textdokument och tillämpar kopiera klistra när du gör inlägget.
Eller så markerar du all text i inläggsrutan och kopierar innan du klickar på skicka svar så kan du enkelt klistra in texten när du loggat in igen.

Frågan är då om du kryssar i Kom ihåg mig när du loggar in?
Citera
2011-02-17, 10:06
Medlem
V-Strikes avatar
Ja, så långt är jag med. Kommer göra det i framtiden. Men min fråga gäller den text jag nyss skrivit och som gått förlorad...
Citera
2011-02-17, 10:09
Medlem
Citat:
Ja, så långt är jag med. Kommer göra det i framtiden. Men min fråga gäller den text jag nyss skrivit och som gått förlorad...

Den finns givetvis inte kvar, i alla fall inte i Flashbacks system.
Citera
2011-02-17, 10:52
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:

Det som försvunnit för dig nu lär du inte kunna få tillbaka.
Men annars kan du använda dig utav det här addonet i framtiden:
https://addons.mozilla.org/en-us/firefox/addon/textarea-cache/

I övrigt gör du bäst i att välja "Kom ihåg mig".
Glöm inte att logga ut när du är klar om du inte är den enda som använder datorn.
Senast redigerad av Ett Hund 2011-02-17 kl. 10:54.
Citera
2012-10-18, 02:56
Medlem
Bumpar denna iställe för att starta en ny.

Använder mig utav Opera och IE , med IE går allting bra men när jag loggar in på flashback på Opera och ska klickar på vad som helst, så är jag helt plötsligt utloggad.

Kan det ha att göra med cookies? Fick nämligen detta ukash betala polisen viruset för någon dag sedan och efter det gjorde jag att när man använder Opera måste man godkänna "cookies", kan det vara så att jag ej godkänt cookies för FB?
Citera
2012-10-18, 11:35
Tekniker
kookamungas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProperSpot
... kan det vara så att jag ej godkänt cookies för FB?

Med största sannolikhet, ja. Det fungerar fint för mig att logga in och ut i Opera 11.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in