2004-04-02, 17:47
Medlem
Mr Luva Luvas avatar
Hejsan!

På tal om hur man blir Forums Ledare?

Vore tacksam om lite tips angående detta..

MvH

Mr Luva Luva
Citera
2004-04-02, 17:49
Medlem
"Forums ledare"????

Menar du moderator, eller vill du rentav utföra en kupp och avsätta admin??
Citera
2004-04-02, 17:54
Medlem
Mr Luva Luvas avatar
Japp!
Citera
2004-04-02, 18:12
Medlem
PappaBoegs avatar
Låter som ett spännande experiment. Kan en liten grupp välorganiserade användare ta makten över Flashback? Någon moderatorshatare kanske kan skriva en novell om ämnet, förslagsvis i stil med Operation Takedown blandat med enorma mängder flame.
Citera
2004-04-02, 18:41
Medlem
Johnny Walkers avatar
Tja, man får väl agera proffisionellt och seriöst där det behövs.
Citera
2004-04-02, 18:49
Medlem
Svavels avatar
Tja. Antar att forumsledare=moderator... Gissar på att du får vara aktiv och kunnig... När du är det så får du la fråga en admin. Men fundera först på om du verkligen har tid! Kräver nog daglig aktivitet om du ska moderera bra... Dock är de rätt tyst från vissa moderatorer på vissa forum så jag vet inte varför dom fortfarande é mods
Citera
2004-04-03, 13:30
Medlem
Pellenezs avatar
Är man intresserad av att bli moderator så skickar man ett PM till Admin eller Admin2 och talar om att man är intresserad samt vilket forum man vill moderera. Sedan är det upp till admin att avgöra om personen ska få bli moderator eller inte. Ofta så rådfrågar dock admin befintliga moderatorer för att inhämta åskiter om personen skulle bli en bra moderator eller ej.
Citera
2004-04-03, 19:47
Medlem
phreakdentas avatar
Gammalt Flashbackordspråk:
"Du frågar inte admin, admin frågar dig."
Citera
2004-04-04, 00:25
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PappaBoeg
Låter som ett spännande experiment. Kan en liten grupp välorganiserade användare ta makten över Flashback? Någon moderatorshatare kanske kan skriva en novell om ämnet, förslagsvis i stil med Operation Takedown blandat med enorma mängder flame.
Jag funderade faktiskt över något liknande en gång i några sekunder.
Citera
2004-04-04, 00:28
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phreakdenta
Gammalt Flashbackordspråk:
"Du frågar inte admin, admin frågar dig."

*skrattar* nej helt fel, vill man bli moderator så måste man själv ofta ta initiativet, eller så blir man "uppraggad" av en moderator på foruemt som tycker att man skulle bli en bra mod, och som rekomenderar en till admin, sedan får man skicka en ansökan,

i nuläget behövs det inga nya moderatorer
Citera
2004-04-04, 00:33
Medlem
Ralfons avatar
Sedan kan man ju ifrågasätta varför så många vill vara moderatorer? Vad är det som är så glamouröst me ddet? Tillgång till outlaw? Allmänt maktbehov..? Viljan att varna/banna/jävlas med någon? Hämdbegär? Känslan av ansvar? Viljan att göra en insats för samhället? Självklart fär det bra att folk engagerar sig i forumet, men det verkar vara väääldigt "upp-hype:at" att vara moderator. Att vara moderator innebär väl fler skyldigheter än rättigheter..? Skulle jag bli tillfråga att moderar inom ett område jag är intresserad av skulle jag säkert inte tacka nej utan se det som ett hedersuppdrag, men att böna & be om att få bli moderator..? Så desperat är jag inte...än...
Citera
2004-04-04, 00:43
Medlem
Asmodeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ralfon
Sedan kan man ju ifrågasätta varför så många vill vara moderatorer? Vad är det som är så glamouröst me ddet? Tillgång till outlaw? Allmänt maktbehov..? Viljan att varna/banna/jävlas med någon? Hämdbegär? Känslan av ansvar? Viljan att göra en insats för samhället? Självklart fär det bra att folk engagerar sig i forumet, men det verkar vara väääldigt "upp-hype:at" att vara moderator. Att vara moderator innebär väl fler skyldigheter än rättigheter..? Skulle jag bli tillfråga att moderar inom ett område jag är intresserad av skulle jag säkert inte tacka nej utan se det som ett hedersuppdrag, men att böna & be om att få bli moderator..? Så desperat är jag inte...än...
Se det som att vara polis: mer skyldigheter än rättigheter men ändå makt och våld.. Muhahaha!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in