Citat:
Ursprungligen postat av
DenSistaValsen
Någon som sitter inne på texten till nya låten? Känns som en väldigt textdriven låt... Rent melodiskt lyfter den inte alls.
Känns lite som Taube?
Kul att han testar något nytt i alla fall...
edit:
Texten ger mig inget alls!
Det är en bedrövlig låt, men jag måste ändå säga att det ett ganska intressant misslyckande ändå.
Med reservation för vissa stavfel....
Det var strax innan våren som aldrig kom, bilen grät sig fram när jag rullade ut från Stockholm
Där succé rimmar på plocka ner honom, där låg vägen med munnen öppen och jag hade inget bättre på gång.
Jag var en trollkarl utan framtid och jag var på väg till paradise, Men när jag kom dit var paradise nerpissat.
Helgonen hade åkt fast för fylleflygningar, och ingen bad längre nej dom bara predikade
Dom sa vänta tills våren men vänta inte längre för åren väntar inte på någon
Fick motorstopp på fel sida av himlen Oden låg utanför Hard Tajms bar utslagen Valhall är inte på modet mera
vråla han, i bitter paranoia han sa: vi drar det finns ett grymt universum här intill, var är min rymddräkt? jag beställde den för
länge sen men jag hörde en röst bakom mig någonstans utan pengar kommer ingen från paradise
Cleopatra satt blek och trasig på ett trappsteg, ”jag var inlåst en evighet i en pyramid med ett hundlik” om ni ska nånstans snälla
ta med mig dit, jag ska bara skriva världens bästa avskedsbrev
Vänta tills våren men vänta inte för länge för åren väntar inte på någon
Vi rökte upp gårdagen och drack upp framtiden tills vi var vi helt lost och bänga i våra huvuden, månen hängde över våra samveten
och jag kände mig som månen, ärrad å avlägsen. Vi rånade en pilgrim och en en flock änglar med jag visste att dom visste att jag visste att vi var på fel väg men vi var bara fortsatte, vi skulle hela vägen in i kaklet och aldrig se oss om på vraket
Vänta tills våren men vänta inte längre åren väntar inte på någon
Oden ville bli påve i Colombia, Cleopatra was talking voodoo guld och algebra, min högra hand sträckte sig mot solen, min vänstra liftade tillbaks till jorden, jag lämnade dom där nedrökta på buddhism, dom var bara för mycket att bära runt på till sist
Men jag hade kvar ett sista trick vad som var tomt i mig skulle bli musik.
Jesus skulle signera biblar i gallerian men han dök inte upp nej det har han aldrig gjort, och jag skulle nog blivit kvar i paradiset
om det inte funnits en bit GBG ja du vet….
Vänta tills våren men vänta inte länge för åren väntar inte på någon…… vänta tills våren men vänta inte för länge åren väntar inte på någon…