2018-11-29, 22:48
Medlem
Varför pratas det om timeout/comeback när han släpper en ny skiva mindre än 3 år (förmodligen) efter den senaste? I och med att låtlistan är offentlig så måste skivan vara nära klar? Det kan inte ha gått allt för många månader mellan turneavslut och påbörjandet av den nya skivan, med den logiken gör princip alla etablerade artister timeout mellan alla skivor.
Citera
2018-11-29, 23:43
Medlem
Marquesos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chalmers93
Varför pratas det om timeout/comeback när han släpper en ny skiva mindre än 3 år (förmodligen) efter den senaste? I och med att låtlistan är offentlig så måste skivan vara nära klar? Det kan inte ha gått allt för många månader mellan turneavslut och påbörjandet av den nya skivan, med den logiken gör princip alla etablerade artister timeout mellan alla skivor.
Det var ju just en paus med turnerandet som han gjorde. Hans egna ord om det:
Citat:
Jag kommer vara borta i några år nu, säger han. Jag kommer inte tillbaka nästa år och jag kommer nog inte tillbaka året efter det. Det är därför vi gör den här extra turnén i sommar, för att alla som inte kom in förra året ska kunna se oss. Det är inget avsked, men det tar lite tid att göra nya låtar och jag tror det är bra om det tar lite tid.
Så visst, lite snarare än vad man kanske anade, men inte mig emot.

Jävla låt! Underbar. Och albumet kommer redan om ett par veckor. Vilken julklapp!
Senast redigerad av Marqueso 2018-11-30 kl. 00:26.
Citera
2018-11-30, 02:40
Medlem
Nya skivan släpps alltså 14e december i ÅR!

Bara han inte slaffsat ihop något för snabbt nu bara.... men tror inte det, han har nog haft ett ett par stycken låtar som inte kommit med på tidigare plattor.

Låtlistan:

Aldrig får du veta
Det verkar som vi klarat det
Gott nytt
I dina armar
I slutet på min film
Jordskred
Nordhemsgatan leder rakt in i himlen
Sjung högre
Som om
Sömnig
Tillsammans
Vänta till våren

http://hakanhellstrom.se/ <-- videon med texten finns där såg jag nu !
Senast redigerad av Azper 2018-11-30 kl. 03:20.
Citera
2018-11-30, 02:45
Medlem
roflcores avatar
Älskar hans nya låt. Fin melodi och typisk "Håkan-röker-på-och-skriver-mysigt" text.

Är taggad tills 14e December!
Citera
2018-11-30, 06:13
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chalmers93
Det var något som media gjorde ett snurr på bara för att Håkan typ skrev på insta "nu pausar jag med turnerandet ett tag" - något som är supernaturligt efter en turné. Att en artist tar en "paus" från turné på 2-3 år för att göra en skiva är ju mer regel än undantag.
Märkligt att folk gör detta till en comeback, det är en naturlig gång för en artist.

Vilken låt förresten, grym ju! Och ny platta, WOHO!
Citera
2018-11-30, 08:10
Medlem
Fast han sa ju att han skulle ta en "längre paus", vilket rimligtvis bör innebära att ett släpp kunde vänta några år till. Kanske skulle behövas med tanke på den väldigt (för att vara HH) ljumma kritiken hans förra skiva gav upphov till.

Jag hade nog hoppats på något som påminde mer om 2 steg från paradise, vilket jag tycker är hans bästa skiva. Men hans nya låt var nog bland de sämre han gjort tyvärr, så jag har inga högre förhoppningar inför skivan både med tanke på singeln och hur förra skivan var.
Citera
2018-11-30, 10:27
Medlem
2666s avatar
Lyssnade lite smått på nya singeln. Lät helt okej, inget som fick en att studsa. Lär dock lyssna noggrannare senare.

Ser fram emot albumet.
Citera
2018-11-30, 17:50
Medlem
brianmolkos avatar
Det enda tråkiga med detta var att jag fick veta av en slump

(Tack Jimmie och varenda medlem i diverse nätverk och gäng död som levande )
Citera
2018-11-30, 18:33
Medlem
Någon som sitter inne på texten till nya låten? Känns som en väldigt textdriven låt... Rent melodiskt lyfter den inte alls.
Känns lite som Taube?
Kul att han testar något nytt i alla fall...

edit:
Texten ger mig inget alls!
Det är en bedrövlig låt, men jag måste ändå säga att det ett ganska intressant misslyckande ändå.
Senast redigerad av DenSistaValsen 2018-11-30 kl. 18:42.
Citera
2018-11-30, 18:59
Medlem
4thtimearounds avatar
Nja, sjukt besviken på låten.. tyvärr.
Men han har en tendens att välja de sämsta låtarna på skivan som singel (på senare tid iaf) - zigenarliv dreamin från edelweiss och saknade te havs från paradise som exempel. Hoppas det även är så nu.

Men blev lite nervös när jag ser att den avslutar skivan, känns mer som ett mittenspår som ska glömmas bort.

Låga förväntningar på skivan nu, vilket säkert är bra - förväntar mig alltid mästerverk av Håkan annars.
Citera
2018-11-30, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenSistaValsen
Någon som sitter inne på texten till nya låten? Känns som en väldigt textdriven låt... Rent melodiskt lyfter den inte alls.
Känns lite som Taube?
Kul att han testar något nytt i alla fall...

edit:
Texten ger mig inget alls!
Det är en bedrövlig låt, men jag måste ändå säga att det ett ganska intressant misslyckande ändå.

Med reservation för vissa stavfel....

Det var strax innan våren som aldrig kom, bilen grät sig fram när jag rullade ut från Stockholm
Där succé rimmar på plocka ner honom, där låg vägen med munnen öppen och jag hade inget bättre på gång.
Jag var en trollkarl utan framtid och jag var på väg till paradise, Men när jag kom dit var paradise nerpissat.
Helgonen hade åkt fast för fylleflygningar, och ingen bad längre nej dom bara predikade

Dom sa vänta tills våren men vänta inte längre för åren väntar inte på någon

Fick motorstopp på fel sida av himlen Oden låg utanför Hard Tajms bar utslagen Valhall är inte på modet mera
vråla han, i bitter paranoia han sa: vi drar det finns ett grymt universum här intill, var är min rymddräkt? jag beställde den för
länge sen men jag hörde en röst bakom mig någonstans utan pengar kommer ingen från paradise

Cleopatra satt blek och trasig på ett trappsteg, ”jag var inlåst en evighet i en pyramid med ett hundlik” om ni ska nånstans snälla
ta med mig dit, jag ska bara skriva världens bästa avskedsbrev

Vänta tills våren men vänta inte för länge för åren väntar inte på någon

Vi rökte upp gårdagen och drack upp framtiden tills vi var vi helt lost och bänga i våra huvuden, månen hängde över våra samveten
och jag kände mig som månen, ärrad å avlägsen. Vi rånade en pilgrim och en en flock änglar med jag visste att dom visste att jag visste att vi var på fel väg men vi var bara fortsatte, vi skulle hela vägen in i kaklet och aldrig se oss om på vraket

Vänta tills våren men vänta inte längre åren väntar inte på någon

Oden ville bli påve i Colombia, Cleopatra was talking voodoo guld och algebra, min högra hand sträckte sig mot solen, min vänstra liftade tillbaks till jorden, jag lämnade dom där nedrökta på buddhism, dom var bara för mycket att bära runt på till sist
Men jag hade kvar ett sista trick vad som var tomt i mig skulle bli musik.

Jesus skulle signera biblar i gallerian men han dök inte upp nej det har han aldrig gjort, och jag skulle nog blivit kvar i paradiset
om det inte funnits en bit GBG ja du vet….

Vänta tills våren men vänta inte länge för åren väntar inte på någon…… vänta tills våren men vänta inte för länge åren väntar inte på någon…
Citera
2018-11-30, 19:29
Medlem
Helt OK låt, men långtifrån ett mästerverk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in