2013-05-10, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Verkar han inte lite efterbliven? Väldigt dålig på att svara på frågor i media iaf. Pratade om hur han försöker lära sig att laga mat och tycker det är kul, hallå 40-åringen. Pratar om hur han går samma gator varje dag. Åker runt i sin bil och funderar? 100 körkortslektioner säger han. Sen att han inte verkar fatta hur en dator eller internet fungerar...

Inget illa om hans musik dock, tog lång tid för mig att fatta men många av låtarna är ganska bra.

Bara spel för galleriet!

En genomtänkt strategi såklart, lika klar som att Ingvar Kamprad är efterbliven och som han säger lite dum! jo tjenare..
Citera
2013-05-10, 17:39
Medlem
Schnauzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azper
Bara spel för galleriet!

En genomtänkt strategi såklart, lika klar som att Ingvar Kamprad är efterbliven och som han säger lite dum! jo tjenare..

Tror du? Jag får lite Nordpolen-vibb. Tycker sen att Håkan är alldeles för ödmjuk också, försöker skaka av sig alla komplimanger istället för att ta åt sig lite. Har iofs bara sett honom i tre intervjuer så han kanske inte alltid är så?
Citera
2013-05-10, 17:40
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Bara spel för galleriet!

Vad menar du att han vinner på att spela efterbliven...?
Citera
2013-05-10, 17:47
Medlem
f0elets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Tror du? Jag får lite Nordpolen-vibb. Tycker sen att Håkan är alldeles för ödmjuk också, försöker skaka av sig alla komplimanger istället för att ta åt sig lite. Har iofs bara sett honom i tre intervjuer så han kanske inte alltid är så?

Håkan ang Nordpolens intervju i Nyhetsmorgon:
"Jag är på Pelles sida till hundra procent. Det är ju ingen dammsugare han försöker sälja, det enda han vill är försöka få ut sin musik. Och är den tillräckligt bra så behöver man inte sitta där och beskriva den. Nej, Herr Hellström har alla mina sympatier, precis som vanligt, haha."
Citera
2013-05-10, 20:22
Medlem
Svensson94s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=tLb6wB3ebU4 En kort dokumentär om albumet " Det är så jag säger det"
Citera
2013-05-12, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vad menar du att han vinner på att spela efterbliven...?

Han är inte efterbliven, det enda jag menar är att han låter så "trög" och "dum" för att han nog tänker sig väldigt väldigt noga för hur han ska uttrycka sig i intervjuerna. Sen tror jag att han vill måla upp en bild av sig själv som den där "goa gubben" från Göteborg. Jag tror ju inte att Håkan är sådär "seg" och fundersam "flummig" när han sitter hemma med sin familj eller sitter och krökar med polare och surrar lite skit

Jag tror bara att han är jäkligt smart och målar upp bilden av sig själv på ett sätt så att alla ska tycka om honom? Även om man HATAR hans musik så går det ju inte att tycka illa om honom som person, jag har hört flera stycken som sagt: Hans musik suger ju men han verkar vara en jävla skön lirare!

Det är vad jag tror i alla fall, sen att han säkerligen var påtänd som en hund hos Luuk, ja det är en helt annan historia.. men det var länge sedan.. tror knappast han håller på med droger längre.
Citera
2013-05-12, 20:36
Medlem
Det var någon här i tråden som hade läst en recension när idioten till recensent inte förstod vad Håkan menade med Änglarna har åkt på pisk, gårdarna är grönsvarta...

alltså hen förstod inte att Änglarna=IFK Göteborg och grönsvarta=Gais

Jag vill läsa den artikeln haha

Någon som har den ?
Citera
2013-05-13, 00:18
Medlem
Svensson94s avatar
Citat:
Det var någon här i tråden som hade läst en recension när idioten till recensent inte förstod vad Håkan menade med Änglarna har åkt på pisk, gårdarna är grönsvarta...

alltså hen förstod inte att Änglarna=IFK Göteborg och grönsvarta=Gais

Jag vill läsa den artikeln haha

Någon som har den ?

Har för mig att det nämndes i Sveriges Radio, då Lotta brome intervjuade Håkan. Kan länka intervjun när jag har mer tid, borde gå att hitta på sr.se om man söker lite.
Citera
2013-05-13, 02:19
Medlem
Dark_Ganons avatar
Vem är kvinnan som sjunger sista versen i Livets Teater?
Citera
2013-05-13, 11:44
Medlem
Jobobods avatar
Citat:
Han är inte efterbliven, det enda jag menar är att han låter så "trög" och "dum" för att han nog tänker sig väldigt väldigt noga för hur han ska uttrycka sig i intervjuerna. Sen tror jag att han vill måla upp en bild av sig själv som den där "goa gubben" från Göteborg. Jag tror ju inte att Håkan är sådär "seg" och fundersam "flummig" när han sitter hemma med sin familj eller sitter och krökar med polare och surrar lite skit

Jag tror bara att han är jäkligt smart och målar upp bilden av sig själv på ett sätt så att alla ska tycka om honom? Även om man HATAR hans musik så går det ju inte att tycka illa om honom som person, jag har hört flera stycken som sagt: Hans musik suger ju men han verkar vara en jävla skön lirare!

Det är vad jag tror i alla fall, sen att han säkerligen var påtänd som en hund hos Luuk, ja det är en helt annan historia.. men det var länge sedan.. tror knappast han håller på med droger längre.

Håkan-grejjen är ju givetvis noga genomtänkt från början. Smartare marknadsföring får man leta efter. Funkar dock bara i Sverige (och kanske övriga Norden).
Citera
2013-05-13, 14:40
Medlem
Svensson94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dark_Ganon
Vem är kvinnan som sjunger sista versen i Livets Teater?

I "Livets tetater" och " När lyktorna tänds" är det en kör som sjunger stämsång. Tror dem heter Salome Kent, Raquel Kent och Melisha Linnell. De lyfter dessa låtar något enormt, skulle vart grymt om man fick höra en live-version av låtarna med samma kör som på albumet.
Citera
2013-05-13, 22:02
Medlem
junazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensson94
I "Livets tetater" och " När lyktorna tänds" är det en kör som sjunger stämsång. Tror dem heter Salome Kent, Raquel Kent och Melisha Linnell. De lyfter dessa låtar något enormt, skulle vart grymt om man fick höra en live-version av låtarna med samma kör som på albumet.
Då kommer den naturliga följdfrågan: vad tusan är det dem sjunger? För det skulle vara kul att veta...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in