Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-05-06, 13:47
Medlem
ankeb0rgs avatar
Tjenare.

Installerade nyss Ubuntu på den stationära, och allt gick fram felfritt och smärtfritt tills idag.
Jag bootade upp Ubuntu och skulle öppna terminalen och den stängs ned direkt, testade öppna igen och samma sak återigen.
Jag testade reboota, och samma sak händer igen.

Någon som har något tips hur jag kan lösa detta?
Tack.

mvh
ankeb0rg
Citera
2010-05-06, 15:44
Medlem
Logisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ankeb0rg
Tjenare.

Installerade nyss Ubuntu på den stationära, och allt gick fram felfritt och smärtfritt tills idag.
Jag bootade upp Ubuntu och skulle öppna terminalen och den stängs ned direkt, testade öppna igen och samma sak återigen.
Jag testade reboota, och samma sak händer igen.

Någon som har något tips hur jag kan lösa detta?
Tack.

mvh
ankeb0rg

Kod:
while sleep 5 ; do
     echo "Hello!"
done

Stannar terminalen uppe i 5 sekunder om du kör det scriptet?
Citera
2010-05-06, 16:00
Medlem
BRFs avatar
Kan det vara så enkelt att någon illasinnad individ lagt till exit; någonstans i din ~/.bashrc?
Öppna .bashrc (som ligger i din hemkatalog (~)) och skumma igenom den efter exit;
Citera
2010-05-06, 17:21
Medlem
ankeb0rgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Logisk
Kod:
while sleep 5 ; do
     echo "Hello!"
done

Stannar terminalen uppe i 5 sekunder om du kör det scriptet?

Nej, den öppnas och stängs.
Citera
2010-05-07, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ankeb0rg
Nej, den öppnas och stängs.
låter som om gnome-terminal kraschar... testa att installera någon annan terminal (terminator, lätt och enkel), sen kan du försöka starta gnome-terminal genom den (för att kolla om det dyker upp nåt felmeddelande)... om det nu är gnome-terminal du kör. annars startar du bara den terminal du kör genom terminator.
over and out.
Citera
2010-05-08, 16:18
Medlem
ankeb0rgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serein
låter som om gnome-terminal kraschar... testa att installera någon annan terminal (terminator, lätt och enkel), sen kan du försöka starta gnome-terminal genom den (för att kolla om det dyker upp nåt felmeddelande)... om det nu är gnome-terminal du kör. annars startar du bara den terminal du kör genom terminator.
over and out.

Tack ändå men löste sig, orkade inte hålla på och fiffla så fick bli en formatering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in