2010-05-07, 16:27
Medlem
Lalajlajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cochran
Enligt Expressen säger mamman att BO bar mördarens barn. Hur kan du få det till att mamman inte är säker på att GM är fadern?

Förvisso säger mamman att det är GM:s barn.

Det han syftar på är att om det inte skulle vara det, oavsett vad mamman tror, så skulle det kunna öppna upp ytterligare ett scenario.

Är det möjligt att fastställa faderskap på ett två månader gammalt och dött foster?
Senast redigerad av Lalajlaj 2010-05-07 kl. 16:31.
Citera
2010-05-07, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av titteloo
Och det skulle jag fatta av ditt inlägg eller??
Kamal/Kemal same same.

Inte same same för mig iaf, utan snarare ett annat namn och dessutom så är väl inte Kamal efternamnet eller??
Citera
2010-05-07, 16:30
Medlem
Arcturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HectorPi
Det låter ju logiskt det du säger, men ponera att han ville ha ungen, B säger att det inte kommer bli så. Då får han spatt över att han dels inte har nåt att säga till om och dels att det finns en heder att försvara. Detta är ju ren spekulation, och det troligaste är ju som du säger. Att vill man behålla barnet så är det ju definitivt ologiskt att ta livet av modern.

Men på nåt sätt känns det inte som om logiken är ledordet när det kommer till såna här saker.

Det faktum att han nyligen besökt sin far i Irak och där blivit avvisad/negligerad av fadern hade tydligen, helt förståeligt, gjort GM bedrövad och instabil. Kanske detta var droppen som fick bägaren att rinna över. Jag gissar på att det var GM som faktiskt ville behålla barnet och bilda familj med BO. För att skapa den familj han aldrig haft. BO skriver dock i sin bilddagbok kort före sin död att hon inte är mogen för något förhållande men att hon gjort "vissa saker" som hon får stå för.
Jag försvarar på intet sätt det skedda,detta är ett tänkbart händelseförlopp.
Citera
2010-05-07, 16:32
Medlem
Raouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killa_Mike
Aftonbladet tog ju upp 5 ungdomsmord, 3 av morden begicks av GMs som har utländsk etnicitet.
Sen har du Emma i Kristianstad som var en hårsmån från att stryka med och som fått mycket allvarliga men för livet, där var GM ännu en kurd som hette nånting med Ramadan (innan han bytte namn).
F ö tycker jag att detta Västerås-fall har många likheter med Emmas fall.
Citera
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctura
Det faktum att han nyligen besökt sin far i Irak och där blivit avvisad/negligerad av fadern hade tydligen, helt förståeligt, gjort GM bedrövad och instabil. Kanske detta var droppen som fick bägaren att rinna över. Jag gissar på att det var GM som faktiskt ville behålla barnet och bilda familj med BO. För att skapa den familj han aldrig haft. BO skriver dock i sin bilddagbok kort före sin död att hon inte är mogen för något förhållande men att hon gjort "vissa saker" som hon får stå för.
Jag försvarar på intet sätt det skedda,detta är ett tänkbart händelseförlopp.
Har du tillgång till hennes bdb?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Showmehow
Inte same same för mig iaf, utan snarare ett annat namn och dessutom så är väl inte Kamal efternamnet eller??
Enligt en netlog profil verkar Kamal användas som efternamn.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:JMu9TOCKxkQJ:sv.netlog.com/go/directory/people/03/k/1/11.html+bbaarrzzaann+barzan+kamal+netlog&cd=1&hl=s v&ct=clnk&gl=se&client=firefox-a
Citera
2010-05-07, 16:34
Medlem
Arcturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul
Sen har du Emma i Kristianstad som var en hårsmån från att stryka med och som fått mycket allvarliga men för livet, där var GM ännu en kurd som hette nånting med Ramadan (innan han bytte namn).

Håller med. Bristande impulskontroll, att lösa konflikter med våld.
Citera
2010-05-07, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morotspojken
Enligt en netlog profil verkar Kamal användas som efternamn.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:JMu9TOCKxkQJ:sv.netlog.com/go/directory/people/03/k/1/11.html+bbaarrzzaann+barzan+kamal+netlog&cd=1&hl=s v&ct=clnk&gl=se&client=firefox-a

Okej, tack. De kanske har flera efternamn...
Citera
2010-05-07, 16:39
Medlem
Callass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Förvisso säger mamman att det är GM:s barn.

Det han syftar på är att om det inte skulle vara det, oavsett vad mamman tror, så skulle det kunna öppna upp ytterligare ett scenario.

Är det möjligt att fastställa faderskap på ett två månader gammalt och dött foster?

Jo, men om mamman säger "Det är GMs barn" kan man väl inte påstå "Med andra ord är mamman inte säker på att det är GMs barn". Verkligen helt andra ord isåfall.

Sedan att ingen kan vara säker på faderskapsfrågan ännu, det är en annan sak.

Den gravida flickstackarn kan kanske ha vetat säkert vem hon eventuellt haft sex med vid en viss tidpunkt för några månader sedan... men hon kan inte längre höras om den saken.
Senast redigerad av Callas 2010-05-07 kl. 16:48.
Citera
2010-05-07, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IK
Det där inlägget är uppenbarligen skrivet av någon som varken är van vid att skriva ordentligt eller att använda korrekt svenska. Ordföljder som "till sist vi klarade oss" och "till sist han fixade" är typiska i förortssvenska. Sannolikt alltså också en person med utländsk bakgrund, eller i alla fall någon som gått på en svårt berikad skola. Att skribenten dessutom "älskar barzan" säger rätt mycket om hennes tankebanor.

Jovisst, finner ingen anledning att lämna ut personens namn här (kan hittas i gruppen om det är så viktigt), men det är en invandrare. Givetvis ser jag också att inlägget är väldigt vinklat, men det jag menade var att det verkar som att GM inte tidigare har dragit sig för att slåss, och att han inte låter sig tryckas ner av någon som inte respekterar honom/hans åsikter. Detta är slutsatserna jag dragit från inlägget.

Vet inte hur relevant det var, men tänkte att det var dumt att undanhålla information som kan vara användbar.
Citera
2010-05-07, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raoul

Oh ja det vet jag. Kommer alltid ha det med mig och i huvudet när man kommer in på detta diskussionsområde. Men jag valde bara att belysa det som tagits upp i media. Men detta fallet har säkert likheter när vi får reda på mer.

Naiva svenska flickor som träffar "svenskar" och inleder en flirt. Sen när de börjar förstå vad de har att göra med för djur så försöker de lämna de. Vilket leder till misshandel, förstörda liv och död.
Citera
2010-05-07, 16:51
Medlem
Arcturas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Har du tillgång till hennes bdb?

Nej. Jag hänvisar till ett tidigare inlägg i tråden, minns ej vem som skrev, men det var alldeles i början, orkar inte leta nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in