Jag skulle vilja börja spela våra rep för att kunna ta ut fragment från när vi jammar med mitt band. jag har en bra bärbar dator ifall det behövs, men hur ska jag göra för att få så schysst och prisvärd kvalité som möjligt? vill verkligen inte punga ut en massa pengar.
Har en sång-mikrofon som är ganska schysst (Shure), kan man köpa en sladd som kopplas till datorn? (Har 2 mikrofoner)
Vanligt rep alltså med en massa förstärkare och ett separat PA för sång ? <-- I detta fallet svårare, köp ett externt ljudkort till datorn (datorn som du håller långt borta från högtalarna) och en använd en Sm58 (yummmie Sm58 drägel)
eller kör ni kanske genom ett mixerbord. <-- I detta fall enklast , bara att lina
Andra möjligheter är att dra på loppis och köpa en bandare med inspelningsfunktion. Sen är det bara in med ett tape och köra. Ja, jag är helt ärlig. Rehearsals när dom är som bäst.
Men eftersom ni redan har nå schyssta mickar är det bara att köpa ett ljudkort och spela in i datorn. Då kräver det ju dock att du har ett fungerande inspelningsprogram.
Senast redigerad av rightball 2010-05-05 kl. 09:01.
De fungerar förvånansvärt bra faktiskt och det blir helt okej ljud. Den duger nog åt er då den lär vara hästkukslängder bättre än vilken mobiltelefon som helst.
Perfekt att ha när du sitter och jammar med dig själv, eller bara vill spela in sådant du kommer på för att ta upp det vid ett senare tillfälle.
De fungerar förvånansvärt bra faktiskt och det blir helt okej ljud. Den duger nog åt er då den lär vara hästkukslängder bättre än vilken mobiltelefon som helst.
Perfekt att ha när du sitter och jammar med dig själv, eller bara vill spela in sådant du kommer på för att ta upp det vid ett senare tillfälle.