2010-05-03, 18:40
Medlem
TroyMcLures avatar
Tycker det borde finnas en off-topic-knapp (OT/irrelevant inlägg eller något liknande) under varje inlägg i tillägg till det 'rapportera'-alternativ som redan existerar. Det tar trotsallt lite extra tid att rapportera ett inlägg, välja regeln '0.03 OT' och ev. skriva en motivering. Tror att detta leder till att medlemmar ofta struntar i att rapportera inlägg som inte har med trådens ämne att göra. Det är visserligen ingen direkt tidsödande process men den kan eventuellt ha en viss betydelse.

Om fler rapporterar irrelevanta inlägg kanske det även underlätta arbetet för er moderatorer? Ni slipper således gå igenom långa trådar som spårat ur och kan på ett tidigare stadium styra upp det. Samtidigt kanske det även kan uppmärksamma oss medlemmar att skriva fler inlägg som är relevant relaterade till trådens ämne.
Citera
2010-05-03, 18:45
Medlem
_abous avatar
Äh, varför inte då också ha en "Felplacerad"-knapp, en "Reklam och annonsering"-knapp, och hela dropmenyn på rad under inläggen?
Så lång tid tar det inte att klicka på "Rapportera", jag tycker i alla fall inte det är ett dugg jobbigt.
Citera
2010-05-03, 18:53
Medlem
TroyMcLures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Äh, varför inte då också ha en "Felplacerad"-knapp, en "Reklam och annonsering"-knapp, och hela dropmenyn på rad under inläggen?
Så lång tid tar det inte att klicka på "Rapportera", jag tycker i alla fall inte det är ett dugg jobbigt.

Tycker heller inte att det är ett direkt jobbigt förfarande, men har trotsallt fått för mig att det kan ha en relevant effekt. Nackdelen är väl att en separat knapp kan framstå som inkonsekvent och överflödig i förhållande till det rapportera-alternativ som redan finns.
Citera
2010-05-04, 19:08
Medlem
epost72s avatar
Förmodligen skulle det bli en del som av misstag råkade rapportera inlägg.
Bättre vore möjligen om knapptexten ändrade sig till "inlägg rapporterat", när någon rapporterat inlägget, men det är inte så bra heller, då man gärna vill veta vad det är rapporterat för som användare.

En liten vinst med "inlägg rapporterat" skulle dock kunna vara att uppmärksamma fler på att man kan rapportera inlägg.
Citera
2010-05-04, 22:05
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Förmodligen skulle det bli en del som av misstag råkade rapportera inlägg.
Bättre vore möjligen om knapptexten ändrade sig till "inlägg rapporterat", när någon rapporterat inlägget, men det är inte så bra heller, då man gärna vill veta vad det är rapporterat för som användare.

En liten vinst med "inlägg rapporterat" skulle dock kunna vara att uppmärksamma fler på att man kan rapportera inlägg.
Nackdelen kan vara tjafset som uppstår när folk går igång med 'Vem fan var det nu som rapporterade mitt inlägg?'. Vi har användare som redan i dagsläget håller koll på alla sina inlägg och vilka av dessa som rapporteras, men det är ändå så pass bökigt att de allra flesta inte orkar.
Citera
2010-05-04, 22:20
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Nackdelen kan vara tjafset som uppstår när folk går igång med 'Vem fan var det nu som rapporterade mitt inlägg?'. Vi har användare som redan i dagsläget håller koll på alla sina inlägg och vilka av dessa som rapporteras, men det är ändå så pass bökigt att de allra flesta inte orkar.
Jo det är nog så att hur man än vänder sig så har man arslet bak.
Själv känner jag iaf inget behov av en separat OT-knapp.
Citera
2010-05-05, 01:41
Medlem
Wosps avatar
Tycker att idee´n är bra =) Fast de kanske skulle vara en kryss ruta i nedre kanten av varje inlägg och sedan får man trycka ok, På så sätt så skulle man inte kunna komma åt den allt för lätt eftersom att man då behöver trycka 2 gånger istället för en gång.
Citera
2010-05-05, 01:46
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jo det är nog så att hur man än vänder sig så har man arslet bak.
Själv känner jag iaf inget behov av en separat OT-knapp.
Nej, men kanske en [+1], som postar direkt i Papperskorgen fast inlägget visas i forum för den som tryckte?
Citera
2010-05-05, 13:11
Medlem
TroyMcLures avatar
Finns andra trådar där ett system med gilla/ogilla föreslås och diskuteras. Anser att just den typen av lösning hade varit riktigt bra på både trådar och inlägg (och en vettigare lösning än en OT-knapp). Slipper [+1]-kommentarer och ger en uppfattning vad folk tycker. En sökfunktion för detta skulle kunna vara ett bra komplement till populära/heta ämnen.

Min tanke var att en OT-knapp skulle kunna förvarna moderatorer om att tråden innehåller mkt trams och one-liners så man slipper låsta trådar och få frustrerade moderatorer. Men det kanske redan finns ett system för detta? Svårt att veta hur det fungerar i praktiken när man aldrig varit moderator.
Senast redigerad av TroyMcLure 2010-05-05 kl. 13:53.
Citera
2010-05-05, 17:03
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Nej, men kanske en [+1], som postar direkt i Papperskorgen fast inlägget visas i forum för den som tryckte?
Jo förvisso en kul idé, eller att inlägg med enbart +1 per automatik enligt samma princip enbart syntes för den som postat.
Citera
2010-05-05, 18:11
Medlem
Zwerchstands avatar
Min vits är att "+1" ska ge inte ±0 men -1.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in