Citat:
Ursprungligen postat av
braless
Alltså what?? Vem ska avliva vem
https://ibb.co/NMc3Fyb
Kaos som vanligt
Och där kom varför hon dras till våldsamma partners. Fadern är en. Där kom det jag misstänkt från början, att fadern ligger som en rot i det hela.
Nu vet vi. Paulina behöver lägga ihop sin uppväxt med sina val av partners och det är ett mångårigt arbete men kommer att lösa hennes dragning till dåliga partners om hon gör och det i sin tur kommer förhindra att hon traumatiseras ytterligare så att hon kan läka i frid innan och om hon bestämmer sig för att välja en normal partner.
Där kom svaret. Och ni som tänker att fadern hjälpte henne genom att slänga ut dem, kan jag berätta att han genom denna handling visar att han inte respekterar hennes val, hennes hem eller hennes sfär och lägg sedan till "efter att ha bråkat med sin fru" så skulle jag säga att det mest troligt är så att han är våldsam gentemot henne också. Där har vi varför P's mor valde skilsmässa.
Paulinas lägenhet är just hennes och hon väljer de hon vill ha där, han kan som en beskyddande far, råda och försöka upphjälpa men har ingen rätt att gå in där och inflikera en så djup rädsla i de två boenden att de gömmer sig i garderoben. Det hela är ju befängt som han beter sig och förklarar helt hennes val av våldsamma killar.