2010-05-05, 16:43
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cruachan
Du kan alltså inte definiera begreppen? Bra jobbat!

Jävla sopa.
Svara på det du istället för att hoppa på han, vad är meningen med det? Det enda du verkar kunna är att hoppa på folk, nästa offer för din skörd blir väl jag?
Citera
2010-05-05, 17:02
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rommelstein
Svara på det du istället för att hoppa på han, vad är meningen med det? Det enda du verkar kunna är att hoppa på folk, nästa offer för din skörd blir väl jag?

Vad snackar du om? Varför jag frågar är för att jag undrar vad han menar med de båda begrepp han svänger sig med, men som han inte kan definiera. Varför skulle jag då definiera begreppen?

Ja, du kan bli nästa offer i min skörd. Idiot.
Citera
2010-05-05, 17:03
Medlem
Rommelsteins avatar
Citat:
Vad snackar du om? Varför jag frågar är för att jag undrar vad fan han menar. Varför skulle jag då definiera begreppen?

Du vet precis vad han menar, men du verkar inte ha något annat att komma med. Att du ens håller på och tjafsa om den där jävla stämningen är ett skämt, vad fan spelar det för roll?
Citera
2010-05-05, 17:06
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Du vet precis vad han menar, men du verkar inte ha något annat att komma med. Att du ens håller på och tjafsa om den där jävla stämningen är ett skämt, vad fan spelar det för roll?

Nej, jag vet inte vad han menar, varför jag frågar. Jag har varit på ett par Köpenhamnsderbyn, och någon "feststämning" (vad de nu än är), var det inte. Man sjöng hatramsor om varandra, smällde bomber, gjorde rusningar och allt det där andra som hör heta derbyn till.

Edit: Tycker du att det är ett skämt att diskutera stämningen i en tråd som denna? Hah. Vad ska vi annars diskutera? Ditt jävla Syrianska och att du tror att ert skitmöte är det största i Norden?
Senast redigerad av Cruachan 2010-05-05 kl. 17:09.
Citera
2010-05-05, 17:08
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Vad snackar du om? Varför jag frågar är för att jag undrar vad han menar med de båda begrepp han svänger sig med, men som han inte kan definiera. Varför skulle jag då definiera begreppen?

Nej jag kan inte definiera begreppet av största mötet...

Förutom att jag sagt att rivaliteten mellan klubbarna är det mest vitala i det begreppet såsom att mena att det största Londonderbyt är Arsenal-Tottenham och inte Arsenal-Chelsea... Men det har väll du missat?

[EDIT]
Förlåt men jag måste bara fråga om hur många Stockholmsderbyn du har varit på?
[/EDIT]
Senast redigerad av feed-me 2010-05-05 kl. 17:13.
Citera
2010-05-05, 17:13
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av feed-me
Nej jag kan inte definiera begreppet av största mötet...

Förutom att jag sagt att rivaliteten mellan klubbarna är det mest vitala i det begreppet såsom att mena att det största Londonderbyt är Arsenal-Tottenham och inte Arsenal-Chelsea... Men det har väll du missat?

Det är begreppen feststämning och hatstmämning jag väntar på att du ska förklara för mig. Du verkar ju mena att det råder feststämning i Köpenhamn, medan det råder hatstämning i Stockholm. Kan du då inte ens ge konkreta exempel på vad detta innebär, så får jag förstås avfärda dig som den idiot du verkar vara.

Ja, rivaliteten är större i Stockholm. I övrigt är det exakt samma stämning. Man slåss, hatar, kastar bomber mot varandra och gottar sig i veckor efter en vinst. Att du tror att det skulle vara på ett annat sätt vittnar bara om att du inte vet vad du talar om.

Edit: Jag har varit på ett Stockholmsderby. Har du varit på ett Köpenhamnsderby?

Edit2: Jag har redan i mitt första inlägg i denna debatt påpekat att AIK-DIF är hetare när det kommer till rivalitet. Din läsförståelse ställde dock till det, och bidrog till denna debatt. Hur som helst undrar jag om du varit på något Köpenhamnsderby och om du nu kan ge något konkret exempel på denna "feststämning" som du talat så mycket om.
Senast redigerad av Cruachan 2010-05-05 kl. 17:19.
Citera
2010-05-05, 17:22
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Det är begreppen feststämning och hatstmämning jag väntar på att du ska förklara för mig. Du verkar ju mena att det råder feststämning i Köpenhamn, medan det råder hatstämning i Stockholm. Kan du då inte ens ge konkreta exempel på vad detta innebär, så får jag förstås avfärda dig som den idiot du verkar vara.
Men jag gav ett exempel och kan ju för fan inte med ord förklara vad en feststämning är. Men nu ska jag för fan reda ut det här så att du slipper tömma ditt föråd med personangrepp...

Djurgården och AIK är de klubbarna i Norden som har störst rivalitet, vilket på många håll saknar motstycke i Skandinavien.

Mindre vitala anledningar
Båda klubbarna är skapade i Norra Stockholm
Båda klubbarna är skapade samma år med bara veckors mellanrum

Mer vitala anledningar
Båda klubbarna är de mest framgångsrika i Stockholm i Fotboll och Ishockey, och även bandy måste tilläggas.
Båda klubbarna har mötts i flera viktiga finaler såsom SM Finalerna i Hockey och Svenska cupen finalen 2002. Även kanske bör nämnas att dem en gång mötts i Bandyfinalen
Båda klubbarna är väldigt stora supportermässigt i Sverige
Båda klubbarna har centraliserade platser men är dock väldigt populära utanför områderna.

Men med feststämning överlåter jag åt dig att definiera för du borde veta hur det är att vara med om en feststämning jämtemot en hatstämning och tycker inte det är värt att definiera.

Citat:
Ja, rivaliteten är större i Stockholm. I övrigt är det exakt samma stämning. Man slåss, hatar, kastar bomber mot varandra och gottar sig i veckor efter en vinst. Att du tror att det skulle vara på ett annat sätt vittnar bara om att du inte vet vad du talar om.
Bra, då är vi överens men jag måste ändå påpeka en sak som jag inte ser som vanligt förekommande i våra grannländer.

När Djurgården och AIK möts är det många tonåringar som inte ens får gå för att föräldrarna är rädda för att det ska bli upplopp, och det är vanligt förekommande. Att det händer i Danmark också kan man ju säga att det inte sker lika mycket som i Sverige. Kom ihåg att Sverige faktiskt har mer problem med Huliganism än Danmark har.
Citera
2010-05-05, 17:33
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Men jag gav ett exempel och kan ju för fan inte med ord förklara vad en feststämning är. Men nu ska jag för fan reda ut det här så att du slipper tömma ditt föråd med personangrepp...

Djurgården och AIK är de klubbarna i Norden som har störst rivalitet, vilket på många håll saknar motstycke i Skandinavien.

Mindre vitala anledningar
Båda klubbarna är skapade i Norra Stockholm
Båda klubbarna är skapade samma år med bara veckors mellanrum

Mer vitala anledningar
Båda klubbarna är de mest framgångsrika i Stockholm i Fotboll och Ishockey, och även bandy måste tilläggas.
Båda klubbarna har mötts i flera viktiga finaler såsom SM Finalerna i Hockey och Svenska cupen finalen 2002. Även kanske bör nämnas att dem en gång mötts i Bandyfinalen
Båda klubbarna är väldigt stora supportermässigt i Sverige
Båda klubbarna har centraliserade platser men är dock väldigt populära utanför områderna.

Men med feststämning överlåter jag åt dig att definiera för du borde veta hur det är att vara med om en feststämning jämtemot en hatstämning och tycker inte det är värt att definiera.

Bra, då är vi överens men jag måste ändå påpeka en sak som jag inte ser som vanligt förekommande i våra grannländer.

När Djurgården och AIK möts är det många tonåringar som inte ens får gå för att föräldrarna är rädda för att det ska bli upplopp, och det är vanligt förekommande. Att det händer i Danmark också kan man ju säga att det inte sker lika mycket som i Sverige. Kom ihåg att Sverige faktiskt har mer problem med Huliganism än Danmark har.

Men! Jag har för fan inte ens ifrågasatt att AIK-DIF är det största mötet, det klargjorde jag redan i mitt första inlägg i debatten. Det jag vänder mig emot är ni som verkar tro att rivaliteten, hatet och allt det här andra saknas i Köpenhamnsderbyt. Då är ni inget annat är dumma i huvudet.

Citat:

Helt klart något av det absolut dummaste jag läst under min tid på FB. Varför ska jag definiera begrepp som du använder dig av? Kan du inte ens ge ett jävla konkret exempel på vad du menar, så sluta använda dig av de båda begreppen. Det blir ju på snudd till löjligt när du gång på gång påpekar att det råder feststämning i DK, medan det bara är hat i Stockholm, och sen inte ens kan förklara vad du menar.

Huruvida föräldrar inte vågar släppa ut sina tonåringar vet jag inget om. Antagligen finns samma överbeskyddande föräldrar även i Köpenhamn. Fast det skulle i och för sig förvåna mig. I Sverige sover man i mammas säng upp till tonåren, medan man i Danmark får klara sig bäst man vill när man fått första mjölktanden.

Edit: Det var mitt sista inlägg i denna debatt. Vi kommer ingenvart.
Citera
2010-05-05, 21:44
Medlem
feed-mes avatar
Citat:
Men! Jag har för fan inte ens ifrågasatt att AIK-DIF är det största mötet, det klargjorde jag redan i mitt första inlägg i debatten. Det jag vänder mig emot är ni som verkar tro att rivaliteten, hatet och allt det här andra saknas i Köpenhamnsderbyt. Då är ni inget annat är dumma i huvudet.
Ja just det, förlåt jag hade ju sagt att det inte fanns någon rivalitet mellan Bröndby och Köpenhamn... Just det, det var ju så det var och det är så vi som tycker att Derbyt mellan DIF-AIK är större är Söderlandets huvudstadsderby säger alltid. Just det, du har helt rätt.

OBS: Ironi

Citat:
Helt klart något av det absolut dummaste jag läst under min tid på FB. Varför ska jag definiera begrepp som du använder dig av? Kan du inte ens ge ett jävla konkret exempel på vad du menar, så sluta använda dig av de båda begreppen. Det blir ju på snudd till löjligt när du gång på gång påpekar att det råder feststämning i DK, medan det bara är hat i Stockholm, och sen inte ens kan förklara vad du menar.

Huruvida föräldrar inte vågar släppa ut sina tonåringar vet jag inget om. Antagligen finns samma överbeskyddande föräldrar även i Köpenhamn. Fast det skulle i och för sig förvåna mig. I Sverige sover man i mammas säng upp till tonåren, medan man i Danmark får klara sig bäst man vill när man fått första mjölktanden.

Edit: Det var mitt sista inlägg i denna debatt. Vi kommer ingenvart.
Ja tack, det gjorde du rätt i
Citera
2010-05-05, 21:50
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ja just det, förlåt jag hade ju sagt att det inte fanns någon rivalitet mellan Bröndby och Köpenhamn... Just det, det var ju så det var och det är så vi som tycker att Derbyt mellan DIF-AIK är större är Söderlandets huvudstadsderby säger alltid. Just det, du har helt rätt.

OBS: Ironi

Ja tack, det gjorde du rätt i

Du snackade ju om feststämning? En hel del andra här har också påstått att det saknas rivalitet i Köpenhamnsderbyt, vilket jag vände mig emot.

För övrigt ett helt onödigt provokativt svar från dig. Uppenbarligen har du blivit överkörd i denna diskussion ett antal gånger nu, vilket dina svar vittnat om gång på gång. Ett sista försök i att förlöjliga mig kommer inte väga upp resterande av dina skitinlägg.

Adjöken!
Citera
2010-05-06, 01:29
Medlem
SexyBeasts avatar
Citat:
Men det är Assyriska, inte Syrianska + nu är det även 3 år senare. Vad försöker du komma fram till?

Kom igen nu.
Till Assyriskas hemmapremiär mot Bajen talades det om att det minsann skulle komma assyrier (?) från hela världen för att kolla matchen. Bussar var chartrade från Tyskland och Danmark och flyglaster skulle komma från staterna osv. osv.

På Råsundas läktare stod ungefär lika många assyriskafans som jag kan tänka mig att Helsingborg har som bortafölje på nämnda arena.

Det är säkert ett stort derby i Södertälje, men du kan ju knappast kalla det Nordens största för att ett fåtal människor är engagerade. Det finns måhända ett lokalderby i Överkalix som ingen känner till där rivaliteten är bortom alla rimliga gränser, skulle någon påstå att det var Nordens hetaste derby av bara den anledningen?

På samma sätt är det svårt att diskutera någonting så omätbart som rivalitet och använda det som kriterium för vad ett hett derby är.

Köpenhamsderbyt är störst i Norden, helt enkelt för att det är flest människor involverade i det. Djurgården - AIK i all ära vad gäller rivalitet, men ligger inte båda klubbarna på övre halvan av tabellen så ska ingen komma och slå i mig att det är Nordens hetaste derby som spelas.
Citera
2010-05-06, 10:44
Medlem
När DIF mötte FCK i uefacupen 02(?) framgick det med all tydlighet vilken skillnad det är mellan Sverige och Danmark när det gäller supporterkultur. Att ens jämföra fck-bif med DIF-aik(eller något annat av de större derbyna i Sverige) känns så jävla efterblivet.

lite danska citat efter DIFs bortamatch som tydligt visar skillnaden:

'For første gang i FCK-Online’s historie, stod alle medlemmer af redaktionen og var direkte imponeret af modstanderens fans.
Det var virkelig imponerende det de svenske fans kunne levere rent vokalt i går.'

"DIF var KLASSER bedre end hvad både BIF og FCK har præsteret - NOGENSINDE...."

"Og så i øvrigt fantastisk stemning til kampen! Järnkaminerna blæste jo nærmest FCKFC ud af banen!?!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in