Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-09-21, 14:08
  #985
Medlem
annica, sthlms avatar
Du missförstod mig och det felet var mitt då jag försvårade tankegången något mer än jag borde gjort då jag böt ut ett tänkt subjekt så där mitt i resonemanget. Vi tar det allra enklast en gång till.

Jag, och säkert de allra flesta läsare/ brukare av ett forum tycker om åsikter av de mest skilda slag, tankealster som läggs på pränt är just sådant som skapar böljande samtal.

Många skribenter- alltför många, har väldigt svårt se vad som är en egen och därmed personlig åsikt till skillnad mot vad som kan tas för ett påbud och en- mer eller mindre, saklig kungörelse.

Då du, jag- eller annan, skriver; 'SensuellaPetronella suger absolut bäst i stan' blir utsagan en kungörelse för andra att ta till sig, inget mer att diskutera liksom, varför verkan blir den rakt motsatta.

Om vi istället skrivit; 'Jag tycker SensuellaPetronella suger absolut bäst i stan' blir det hela en egen och väldigt personlig åsikt som näppeligen kan klankas ned på. Det blir alltså skillnad genom detta magiska 'Jag tycker, min åsikt är, jag vill påstå, min tolkning blir.'

Vad som ansågs om Annica hade alls inget med resonemanget att göra utan var bara exempel på hur saker kan läggas fram för att vara legitima åsiktsyttringar vilka ej tarvar ytterligare förklaring.

Nåväl, nu börjar det kännas som om Annica verkligen är den som suger varför jag vill styra det hela till den miljö vi önskar hålla på sexwork. Jag och samtliga moderatorer finns för att främja och underlätta samtal- vilka samtal som än hålls. Vi är satta att hålla dem i lämpligt underforum för sökbarhets skull och slutligen finns vi där för att främja sådant klimat vi alla kan förhålla oss till.

Att någon svamlar med dumstrut eller att annan rasar i affekt är inte hela världen utan sådant som ständigt sker på samtalsforum av de mest skilda slag- och faktiskt också skapar något av den atmosfär som hålls unik för var enskild samtalsplats.

Ähh- kom igen porsche, du kan absolut skriva kring vad sinnet är fullt- allt underlättas om du också klart tydliggör att det är just din åsikt och inte något Von Oben anbefallt.
__________________
Senast redigerad av annica, sthlm 2013-09-21 kl. 14:10.
2013-09-21, 18:04
  #986
Medlem
BlueStars avatar
Nu har den här tråden gjort sitt, då diskussionerna nästan enbart handlar om vilka grupperingar som finns, vem som stängts av och vilka som borde stängas av, att modereringen är si eller så, att vissa diskussioner där är bra/dåliga, och inte minst en massa ovidkommande skvaller och metadiskussioner.

Hänvisningar till trådar på sexwork.net går förstås bra att länka till i andra trådar när det rör ett annat ämne inom prostitution/sexköp som även diskuteras där, men en ren tråd om forumet som sådant har tyvärr inte visat sig fungera av de skäl som nämns ovan, så därför låses den här tråden nu för gott.

Tråd låst.

/Mod
__________________
Senast redigerad av BlueStar 2013-09-21 kl. 18:53. Anledning: Felstavning m.m.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback