2010-05-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hypnix
Jag har 2 akustiska gitarrer, spelar en hel del, men är ny på detta med elgitarrer
Då borde du verkligen lägga ut mer än 1,5k fört
Citera
2010-05-01, 23:55
Medlem
Citat:
Jag har 2 akustiska gitarrer, spelar en hel del, men är ny på detta med elgitarrer
Även om du "bara" spelat akustiskt så kommer du vilja köpa en bättre om du bara lägger 1500kr på en elgitarr. Du kommer märka ganska fort att det hade varit värt att lägga ut lite extra.
Citera
2010-05-02, 10:40
Medlem
morgonvalss avatar
Köp begagnad.
Citera
2010-05-02, 21:24
Medlem
Om du spelar mycket akustiskt och har 2st akustiska gitarrer så tycker jag att du ska lägga lite mer än 1500 på en el-gitarr. Du kommer att ångra dig om du köper någon billig kopia. Jag skulle själv ha köpt en begagnad, man får sjukt mycket mer för pengarna och så är dom oftast inspelade.
Citera
2010-05-03, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LefflerFTW
Om du spelar mycket akustiskt och har 2st akustiska gitarrer så tycker jag att du ska lägga lite mer än 1500 på en el-gitarr. Du kommer att ångra dig om du köper någon billig kopia.

Men det är ju en Fender :
http://www.thomann.de/se/fender_squier_bullet_strat_rw_sb.htm
Citera
2010-05-03, 19:09
Medlem
Squier är lika mycket Fender som Epiphone är Gibson.

Massproducerade billiga MIK (Made in China) kopior.
Citera
2010-05-03, 20:03
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Satsa på begagnat och skit i att ödsla pengar på att intonera gitarren och sånt när du bara ska testa. Intresset och kunnandet kommer av sig själv om du fattar tycke för att spela gitarr. Som sagt bara dumt att slösa pengar i början. Med tiden så kommer du själv att kunna intonera din gitarr och du kommer också veta vad du vill ha när det vankas att köpa "riktiga" grejer.
Citera
2010-05-03, 20:44
Medlem
Om jag ska vara ärlig så tycker jag att du ska lägga lite mer pengar om du ska köpa gitarr. Men den där gitarren kanske är bra jag vet inte.
Ja. man kan koppla in head set till förstärkaren fick en i födelsedags present förra året så är lite osäker på var man kan få tag i en men det borde finnas på någon musikaffär.
Citera
2010-05-03, 22:50
Medlem
netkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av entvå3
Squier är lika mycket Fender som Epiphone är Gibson.

Massproducerade billiga MIK (Made in China) kopior.

Ja, men de kan fortfarande vara helt OK gitarrer för den skull.
Citera
2010-05-03, 23:23
Medlem
Ofc
Citera
2010-05-04, 09:05
Medlem
Latmasks avatar
Citat:
Men det är ju en Fender :
http://www.thomann.de/se/fender_squier_bullet_strat_rw_sb.htm

Just Bullet och Affinity serierna av Squier anses vara rätt sopiga, särskilt bullet. Men, jag har en själv som jag klinkar lite på hemma ibland och den duger väl till det. Halvtaskigt intonerad, konstiga volym och tonreglage som går tungt som tusan, ingen sustain, men man får vad man betalar för. Ett råd är att ta dig till en musikaffär och prova dig fram lite innan du köper.

Du var rädd att köpa begagnat för risken att de är sönder. Jag tror faktiskt att risken är större att du får ett dåligt ex om du köper nytt på nätet utan att prova, i alla fall i de prisklasserna.

\Latmask
Citera
2010-05-06, 00:58
Medlem
Jake88s avatar
Håller med vad alla har sagt köp en beg.Om du ska ha förstärkare och en gitarr för 1500 så får du endera en halvbra gitarr och en skitförstärkare. Köp en bättre beg för någon 1000ing sen köper du en förstärkare om du inte har råd med förstärkare kan jag rekommendera VOX amp-plug. Funkar utmärkt om man bara vill sitta hemma och plinka med hörlurar på. kostar typ 400kr på kjell&co.

Min halvbror fick något gitarrpacket i julklapp av sina föräldrar det kosta typ 1300 eller nått och det verkligen kändes plast och budget rätt igenom. Jag låna det av han och börja spela elgitarr på de första gångerna jag spela.Men sen ville han ha det tillbaka så jag köpte en beg JD-SG kopia och bara man tog i den så märkte man redan att det var 100 gånger roligare.(även fast det också är en relativt billig gitarr)

Kolla blocket osv eftersom du spelat akustisk borde du ju kunna lite om hur det ska låta och därigenom eliminera risken att få en dålig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in