2017-08-09, 11:19
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
"Men du kommer inte upp i MIIIIIIN kaliiibeeerrrr!"

Haha exakt så!

Sebastian är ett jävla monster att argumentera mot, med tanke på hans formuleringsförmåga samt sin oförmåga att inse sina brister. Kan tänka mig hur frustrerade deltagarna som haft med honom att göra måste ha känt sig.
Citera
2017-08-20, 12:09
Medlem
Sebastians retorik och sätt att prata (irriterad men samtidigt låtsat empatiskt: "På en skala från 1-10" osv) verkar vara stulen från psykiatriker och psykologer på tidigt 80-tal Han kan knappast ha utvecklat detta beteende utan inspiration, har han vart på BUP som barn?
Citera
2017-08-20, 18:37
Medlem
Är han släkt med Richard Dawkins?

De påminner lite om varandra, helt bortsett från det gemensamma efternamnet.
Citera
2017-08-22, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Nej alltså gruppboenden är något helt annat. Människor som har psykiska problem blir intagna på psyket om de är för dåliga, det är inte samma sak som ett gruppboende utan en tillfällig och akut lösning tills de blir bättre. Då bor de hemma som vanligt tills det upprepar sig igen. Gruppboende bor man på om man inte klarar av vardagen, och människor med Schizofreni eller liknande diagnoser eller bipolära (om manidepressiv nuförtiden kallas) har i regel inga problem med vardagen om de inte befinner sig i psykos. Gubben du nämner som exempel blev antagligen dömd till rättspsykiatrisk vård, det betyder inte att han kommer bo på ett gruppboende resten av sitt liv. Man åker inte in på gruppboenden sådär, det är snarare något som handikappade och deras anhöriga får tjata sig till för att de behöver hjälp i sin vardag.

Om man tittar på Dawkins beteende så är det mer troligt att han är bipolär än Schizofren eftersom han verkar ha varit lite manisk ibland. Men det tror jag inte heller på. Jag tror att om han är på gruppboende för något psykiskt så handlar det om någon form av autismspektrumtillstånd. Men det behöver inte vara så heller. Det kan vara så enkelt som att han inte klarar av att bo själv pga grava synproblem. Som jag har förstått det så hade han redan på farmentiden någon form av allvarligare synfel?

Jag har vuxit upp med ett syskon med schizofreni, och får rätt mycket schizovibbar av Dawkins.
Det är i själva verket vanligt att folk med schizofreni behöver hjälp med vardagen, då många av dem aldrig helt lämnar det psykotiska tillståndet.
Mitt syskon har i många års tid åkt in på LPT, kastats ut efter en tid och åkt tillbaka in igen efter några veckor, men det är inte alls konstigt att människor med schizofreni som är i Dawkins ålder bor på gruppboende. Det är en sorg att inte fler gör det, eftersom så många är i väldigt stort behov av hjälp.
Manisk kan man absolut vara som schizofren, om du har en psykos med positiva symtom framstår du i regel som väldigt manisk.
Citera
2017-09-10, 08:10
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.gegge
Sebastians retorik och sätt att prata (irriterad men samtidigt låtsat empatiskt: "På en skala från 1-10" osv) verkar vara stulen från psykiatriker och psykologer på tidigt 80-tal Han kan knappast ha utvecklat detta beteende utan inspiration, har han vart på BUP som barn?

Har kollat dokumentären om Kevin-fallet där man har videomaterial från förhören med de två små huvudmisstänkta bröderna. Även där är retoriken samt tonläget från hon som håller i förhöret skrämmande lik den Sebastian kör på Gustav. Jag är definitivt inne på din linje om att Sebastian varit med om detta irl.

Har också suttit i möten som hålls av kärringar och även där får jag medge att Sebastian nailar det där tonläget som kärringar har. Så jävla roligt hahaha.
Senast redigerad av simonvp 2017-09-10 kl. 08:16.
Citera
2017-09-10, 08:12
Medlem
simonvps avatar
Är det någon som vet hur länge Sebastian var nere i Sydafrika under inspelningen av Farmen Afrika? Hur länge var han storbonde, och hur länge stod han ut med Frida som storbonde innan han gav upp?
Citera
2017-09-10, 08:28
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Har kollat dokumentären om Kevin-fallet där man har videomaterial från förhören med de två små huvudmisstänkta bröderna. Även där är retoriken samt tonläget från hon som håller i förhöret skrämmande lik den Sebastian kör på Gustav. Jag är definitivt inne på din linje om att Sebastian varit med om detta irl.

Har också suttit i möten som hålls av kärringar och även där får jag medge att Sebastian nailar det där tonläget som kärringar har. Så jävla roligt hahaha.

Sebbe säger själv att rösten kommer från en rättegång.

https://www.youtube.com/watch?v=Bi7kQOPQWiI
Citera
2017-10-05, 20:17
Medlem
Ni glömde väl inte att gratta Kingen på hans 50-årsdag, va?
Citera
2017-10-06, 02:10
Medlem
RZLAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Är det någon som vet hur länge Sebastian var nere i Sydafrika under inspelningen av Farmen Afrika? Hur länge var han storbonde, och hur länge stod han ut med Frida som storbonde innan han gav upp?

Han sa att han skulle köpa ett hus i Sydafrika när hanlämnade Farmen Afrika. Någon som vet hur det har gått med hans husköp?
Citera
2017-10-21, 11:45
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RZLA
Han sa att han skulle köpa ett hus i Sydafrika när hanlämnade Farmen Afrika. Någon som vet hur det har gått med hans husköp?

Haha! Visst sa han att han bodde i Casablanca under inspelningen?

Skummat igenom tråden lite. Kommer att tänka på de användare som typ undrar "varför sätter ingen Sebastian på plats, varför tillrättavisar ingen honom?". Har också kompisar som typ säger "jag hade aldrig tillåtit att han kört med mig, det hade väl bara varit att säga ifrån". Vissa avfärdar också Sebastian som en galning utan någon koll. Det är verkligen inte så enkelt..

Det är ju lätt att tro att Sebastian bara är en komisk figur som får för sig att han är en finsk flicka med fånig röst i enskilda samtal. Hans djävulskap sträcker sig längre än så. Det är manipulering, skitsnack om andra deltagare, passiv aggressivitet, direkt aggressivitet, direkta förolämpningar, subtila förolämpningar, orättvist behandlande, kränkande särbehandlingar unt so weiter.

Det är ju helhetsgreppet som gör Sebastian så jävla obehaglig. Inte för att han skriker och blir sur då och då, utan för att han så systematiskt och beräknande bryter ner människor. Hade han varit så kocko som vissa vill få det till hade han aldrig fått deltagarna att må så dåligt som de gjorde.
Citera
2017-11-30, 18:39
Medlem
Enmansdemos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lord_Stalin
Det kan vara så enkelt som att han inte klarar av att bo själv pga grava synproblem. Som jag har förstått det så hade han redan på farmentiden någon form av allvarligare synfel?
Brukar vårdare kasta apport-bollar till synnedsatta?
Citera
2017-12-01, 14:44
Medlem
0.999...s avatar
Klockrent när Sebastian berättar om sina fyra rättegångsdagar och hur han då hamnade i "psykisk obalans".

"Sila nu snacket, jag vill bara ha ett samtal med dig"

Är det någon som har sett vår främsta dokusåpa-kändis genom tiderna på senaste?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in