2010-04-30, 18:47
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axyon
ok , om man kör 200 på endast cannabis delen då ? eftersom det är omöjligt att överdosera(dö) på cannabis så håller inte "dom kan dö pga tagit för mycket".
dessutom är det nog cannabis delen som det hänger mest kids.
Nej, blir löjligt att särbehandla kategorier. Rapportera trådar du stör dig på och invänta mod-respons istället.
Citera
2010-04-30, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilsnuten
Deras problem blir i slutändan "vårt" problem. Brist på info --> okunniga människor (ungdomar) som överdoserar och dör --> div. RC's blir klassade.

och dessutom hårdare tag mot redan klassade droger
Citera
2010-04-30, 18:54
Medlem
Thuriazs avatar
Det råder inga tvivel om att det är en hel del som inte borde ha tillgång till den delen. Det sitter säkerligen en hel del poliser där, det sitter massa skitsnackare, det sitter folk som skriver utan större erfarenhet med låtsas, folk som är för lata ber om skedmatning om frågor som ställts hundra gånger om och det finns de som postar helt irrelevanta saker.

Jag finner ingen bra lösning på problemet tyvärr, men jag kan inte hålla med om att ditt förslag skulle hjälpa något, dels för vad någon ovan skrev, att färskingar som behöver råd osv kanske inte får den hjälp de behöver osv. Men sen finns det de som gärna läser på forumet av intresse men kanske inte har så mycket att tillföra själva? Jag är periodvis väldigt aktiv på forumet och det händer att jag spenderar mycket tid här, men jag tror inte att jag har postat något i den här avdelningen, jag har knappt postat alls, trots att jag varit medlem över ett halvår.

Ett annat problem är att folk som vill ha tillgång kommer att posta massa skräp enbart för att få tillgång isåfall, vilket är väldigt tråkigt. Det stör mig väldigt mycket att folk postar i trådar utan att tillföra själva ämnet och det gör det svårare att få större begrepp om själva ämnet.

Förslag: Man kanske skulle kunna göra en extradel till forumet där endast medlemmar med förtroende får komma in. Det skulle visserligen vara jobbigt för admins att sitta och acceptera/neka förtroende-förfrågningar men det kanske skulle kunna vara relativt smärtfritt om det är flera som delar på uppgiften. I förfrågningen får man ge ett eller flera argument till varför man borde få förtroendet att äntra den delen av forumet. Efter det får admins kolla upp personen i fråga och se hur länge denne varit aktiv, hur pass aktiv den är (antal poster delat med tid som medlem) och hur medlemmen har fungerat under den tiden,ser man att personen mestadels postat massa skräp eller betett sig illa finns det ju ingen anledning att ge personen tillträde till forumet, eller hur?
Citera
2010-04-30, 19:03
Bannlyst
dom har ju begränsat laidback med 100 inlägg och 6 mån,det funkar ju klockrent ?
om man skulle begränsa cb forumet fast ändå göra så att folk med under 200 inlägg kan gå in o läsa,lära,söka osv.
borde inte det funka ? jag menar ser minst 5 nya trådar per dag med frågor som har besvarats 10000 gånger.

eller införa nån sök-regel ? tex om man startat 3 trådar om ämnen som det finns minst 10-20 trådar om redan kan man bli bannad från cannabis forumet 2 veckor ?

relativt harmlöst men ändå funktionellt ?
Citera
2010-04-30, 19:32
Avslutad
Bara för att ett par personer trollar eller ställer dumma frågor så skall andra nyfikna behöva lida?

Nja, hellre att du skaffar dig själv vett att undvika skit-trådar. Tycker du borde prova det, inte svårt alls!
Citera
2010-04-30, 19:51
Medlem
micaeles avatar
Citat:
dom har ju begränsat laidback med 100 inlägg och 6 mån,det funkar ju klockrent ?
Jaha, och? Laidback skiljer sig markant till användning och innehåll, så det är inget att jämföra med.
Cannabis och andra drogdelar är diskussionsforum som skall vara öppet för alla. Det är inte lek- och stojforum som LB är.
Citera
2010-04-30, 22:35
Medlem
CopterNs avatar
Citat:
sant , men det är hans problem.
tycker det startas mer och mer skittrådar för varje dag som går.
dessutom misstänker jag att mer än hälften som hänger i drog forumet är under 18...

Håller med om att nivån i drog-forumet har försämrats avsevärt på senare tid.
Citera
2010-04-30, 22:41
Medlem
Veeoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CopterN
Håller med om att nivån i drog-forumet har försämrats avsevärt på senare tid.
Alla foran har sina dåliga dagar. Spelforumet har den senaste veckan haft ett par riktiga skittrådar. Det är sånt man får stå ut med helt enkelt.
Citera
2010-05-01, 15:54
Medlem
Klasskillnads avatar
Sämsta idén någon kommit upp med. Tycker ni det är dåligt nu, så kan ni räkna med det värre senare.
Citera
2010-05-01, 16:53
Medlem
_abous avatar
Jag instämmer med övriga, den här idéen suger.
RPa skittrådarna istället, oftast kan dom låsas eller flyttas med hänvisning till befintliga trådar då det ekar i drogdelarna, eller så är det rent trams som därmed saknar diskussionsunderlag.

Det borde däremot införas någon form av "regel" mot att svara i folks lata trådar där frågeställningen finns besvarad hur många gånger som helst, om man alltid får svar i en sån tråd kommer man inte sluta skapa dom och börja söka istället.
En snorunge gav mig svaret "Men jag orkar inte läsa i den tråden" när jag hänvisade till en stor tråd, och självklart fick han massa svar som redan fanns i den stora, klart han inte tänker läsa i den då.
Om man kunde låtsaslåsa dessa trådar i väntan på att en moderator kollar på den hade det säkert blivit mycket mindre upprepningar, men den idéen kom jag på medan jag skrev, så den har säkert massa brister.
Citera
2010-05-03, 00:43
Medlem
Varning för moraltanter i den här tråden, de kommer med lösningar som stoppar seriösa användare utan att fixa problemen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in