• 1
  • 2
2010-04-28, 23:06
Medlem
Nu har jag försökt maila Trygg Hansa på alla möjliga adresser. Hela deras sida är uppbygd på att man inte ska kunna maila, men jag vill inte ringa och ids inte posta vanligt brev.
Måste väl gå...
2010-04-28, 23:08
Medlem
Vattenspanns avatar
En snabbsökning ger för handen:

Vad har ni för e-post adress?

Svar
Vi hanterar inte inkommande e-post, ring vår kundservice istället, så hjälper vi dig.
2010-04-28, 23:11
Medlem
Jo, det var liksom det som var hela frågeställningen.
2010-04-28, 23:12
Medlem
Doctors avatar
Att det finns såna fortfarande...

Google kan i alla fall hitta info@trygghansa.se , sen om de svarar med den inställningen är ju en annan fråga.
Senast redigerad av Doctor 2010-04-28 kl. 23:16.
2010-04-28, 23:15
Medlem
cpskadans avatar
Dom är väl väldigt trygga av sig? Virus är farliga grejer för datorovana försäkringsgubbar...
Ring till Tryggve Hansa och klaga.
2010-04-28, 23:20
Medlem
Messinhos avatar
haha vad fan. Varför har de ingen mail adress?

Till och med korvgubben på hörnet har ju förfan nuförtiden en mail adress.
2010-04-28, 23:42
Medlem
Lodbrokers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Messinho
haha vad fan. Varför har de ingen mail adress?
För att en kundservicefunktion ska hantera ärenden så effektivt som möjligt.

Mätningar visar att det är vanligt att e-postärenden ta 10 gånger så mycket personaltid som de via telefon. Ofta för att det är kompletteringar, följdfrågor och rena fel som ska rättas. Och man vill inte ha in alla ärenden i en stor slask utan sortering (även om del har teknik för att maskinellt läsa och sortera inkommande e-post).

Några jobbar med webbformulär för att skapa e-post och löser då sortering, ärendetyp, personnummerkontroll etc redan från start. Och det är väl en ok medelväg, då kan man fylla i ett sådant när man har tid själv.
2010-04-28, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbroker
För att en kundservicefunktion ska hantera ärenden så effektivt som möjligt.

Mätningar visar att det är vanligt att e-postärenden ta 10 gånger så mycket personaltid som de via telefon. Ofta för att det är kompletteringar, följdfrågor och rena fel som ska rättas. Och man vill inte ha in alla ärenden i en stor slask utan sortering (även om del har teknik för att maskinellt läsa och sortera inkommande e-post).

Några jobbar med webbformulär för att skapa e-post och löser då sortering, ärendetyp, personnummerkontroll etc redan från start. Och det är väl en ok medelväg, då kan man fylla i ett sådant när man har tid själv.

Håller med, har jobbat med att hantera inkommande ärenden (inte försäkringar) via epost och folk är väldigt dåliga på att ge den information man behöver för att hantera ärendet.

"Min dator fungerar inte, jag vill ha en ny!" är exempelvis inte tillräckligt...
2010-04-28, 23:48
Medlem
Vattenspanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daks
Jo, det var liksom det som var hela frågeställningen.

Ja, men om dom nu inte hanterar e-post känns det kanske onödigt att ha tag på en mailadress?
2010-04-29, 00:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Att det finns såna fortfarande...

Google kan i alla fall hitta info@trygghansa.se , sen om de svarar med den inställningen är ju en annan fråga.

Tackar, men har redan provat den och det generar bara ett autosvar som man inte kan svara på.

Skickar man via formulär så har man inget kvitto på det man skickat, så därför gillar jag inte formulär.

Alla andra kundtjänster jag mailat via formulär svarar snällt att man kan maila dem på pillevipp@företaget.se Nåja, jag får väl skriva brev då.
2010-04-29, 00:41
Avstängd
jicas avatar
Lite OT men 3 har ingen mailadress heller och de sysslar ju iaf med kommunikationsteknologi, det anser jag nästan lite stötande..
2010-04-29, 09:59
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jica
Lite OT men 3 har ingen mailadress heller och de sysslar ju iaf med kommunikationsteknologi, det anser jag nästan lite stötande..

3 är ett stötande företag från början till slut.
I säljutbildningarna som de har så får de lära sig strategier som går ut på, som de själva säger, att du skall förvirra kunden så det blir lättare att byta dennes åsikter om olika produkter.

-------------------------

Jag brukar vanligast störa mig på att man bara kan maila till företag och inte hittar telefonnummer på hemsidan. Jag ringer istället om jag kan. Omvänt problem.
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback