2010-04-28, 22:45
Medlem
Tyvärr handlade "mordet" tillslut om ett självmord och ganska snabbt togs den tråd som hade skapats här på fb bort. Om man googlar hennes namn (som jag valt att inte skriva ut med hänsyn till hennes anhöriga) så är många poster, grupper och blogginlägg borttagna. Hur kommer detta sig? Självmord diskuteras i många andra trådar här på fb men om denna flickas tragiska bortgång är det helt tyst om. Jag skulle vara lättad om det var så att människor själva har valt av etiska eller moraliska skäl att inte hänga ut flickan eller hennes familjs liv på nätet. Inte heller denna tråd är skapad i det syftet och jag hoppas att vi kan hålla diskussionen i denna tråd på en respektfull nivå. Jag är helt enkelt förbluffad över att en sådan här historia har lyckats att tystas ner.
Citera
2010-04-28, 22:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Megafon
Tyvärr handlade "mordet" tillslut om ett självmord och ganska snabbt togs den tråd som hade skapats här på fb bort. Om man googlar hennes namn (som jag valt att inte skriva ut med hänsyn till hennes anhöriga) så är många poster, grupper och blogginlägg borttagna. Hur kommer detta sig? Självmord diskuteras i många andra trådar här på fb men om denna flickas tragiska bortgång är det helt tyst om. Jag skulle vara lättad om det var så att människor själva har valt av etiska eller moraliska skäl att inte hänga ut flickan eller hennes familjs liv på nätet. Inte heller denna tråd är skapad i det syftet och jag hoppas att vi kan hålla diskussionen i denna tråd på en respektfull nivå. Jag är helt enkelt förbluffad över att en sådan här historia har lyckats att tystas ner.

Den senaste personen som nämnde hennes namn här på FB blev avstängd permanent och kom aldrig tilllbaka, vet inte om han lever idag..

Antagligen har de tagits bort pga respekten eller att det kanske inte fanns något vettigt att diskutera, därför slängde mod den i papperskorgen.
Citera
2010-04-28, 22:51
Medlem
hokoris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megafon
Jag är helt enkelt förbluffad över att en sådan här historia har lyckats att tystas ner.

Trådar tas bort om de anses ha spårat ur, bryta mot någon regel, sakna diskussionsunderlag eller ha något annat logiskt fel.

En brud tog livet av sig trots att det först såg ut som ett mord? Händer rätt ofta och är inget man behöver tysta ner då det inte finns något nyhetsvärde i det.
Citera
2010-04-28, 22:53
Medlem
Camakas avatar
Jag trodde att flashback stod för frihet. Man skall kunna prata om precis vad man vill utan att en moderator lägger sig i, tycker att de ibland och det har blivit mer, lägger sig i med egen moral i olika trådar.
Citera
2010-04-28, 22:58
Medlem
Trammiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camaka
Jag trodde att flashback stod för frihet. Man skall kunna prata om precis vad man vill utan att en moderator lägger sig i, tycker att de ibland och det har blivit mer, lägger sig i med egen moral i olika trådar.

Hur tror du forumet skulle se ut ifall det inte fanns några moderatorer?
Citera
2010-04-28, 22:58
Medlem
BoISarens avatar
Det var jag som förpassade tråden om fallet med Lidingö-flickan till papperskorgen. Den låg i krimforumet och eftersom det inte rörde sig om ett brott utan om ett självmord så kastades tråden i papperskorgen.

Tråden är alltså inte raderad, den ligger i PK.
Citera
2010-04-28, 23:01
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Det var jag som förpassade tråden om fallet med Lidingö-flickan till papperskorgen. Den låg i krimforumet och eftersom det inte rörde sig om ett brott utan om ett självmord så kastades tråden i papperskorgen.

Tråden är alltså inte raderad, den ligger i PK.

Nu har ju jag inte läst tråden, men fanns det inget vettigare att flytta den till?

Bara undrar.
Citera
2010-04-28, 23:05
Medlem
BoISarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av O Dirlewanger
Nu har ju jag inte läst tråden, men fanns det inget vettigare att flytta den till?

Bara undrar.
Tråden började som en krimtråd och spekulationer om mord/mördare osv. Jag såg ingen mening med att flytta tråden någon annanstans i det fallet då det visade sig vara felaktigt. Vi hade då fått rensa tråden på 100-tals inlägg.
Citera
2010-04-28, 23:10
Medlem
O Dirlewangers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoISaren
Tråden började som en krimtråd och spekulationer om mord/mördare osv. Jag såg ingen mening med att flytta tråden någon annanstans i det fallet då det visade sig vara felaktigt. Vi hade då fått rensa tråden på 100-tals inlägg.

Ok, tack för svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in