Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-26, 10:27
Medlem
Opids avatar
Jag med att försöka starta IE 6 utan tillägg.
Det finns ingen ikon för Internet Explorer (Inga tillägg) under Alla program -> Tillbehör -> Systemverktyg.
Skapar jag en ny genväg med mål "C:\blablabla\iexplore.exe" -extoff så verkar det inte bli någon skillnad.

Gör man på något annat sätt i IE 6 än i de senare versionerna, eller är det bara att man inte får något meddelande när man kör den "modifierade" genvägen?

p.s. Uppgradering är inte aktuellt. .d.s.
Citera
2010-04-26, 14:34
Medlem
Hi-Techs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opid
Jag med att försöka starta IE 6 utan tillägg.
Det finns ingen ikon för Internet Explorer (Inga tillägg) under Alla program -> Tillbehör -> Systemverktyg.
Skapar jag en ny genväg med mål "C:\blablabla\iexplore.exe" -extoff så verkar det inte bli någon skillnad.

Gör man på något annat sätt i IE 6 än i de senare versionerna, eller är det bara att man inte får något meddelande när man kör den "modifierade" genvägen?

p.s. Uppgradering är inte aktuellt. .d.s.
Start -> Run -> iexplore.exe -extoff
Bör fungera.. Kolla om add-ons är avstängda under Tools -> Manage add-ons -> Enable or disable Add-ons...

Annars kan du ju stänga av add-ons den vägen (tror jag? Kör själv IE7 just nu..)
Citera
2010-04-26, 15:24
Medlem
Opids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-Tech
Start -> Run -> iexplore.exe -extoff
Bör fungera.. Kolla om add-ons är avstängda under Tools -> Manage add-ons -> Enable or disable Add-ons...

Annars kan du ju stänga av add-ons den vägen (tror jag? Kör själv IE7 just nu..)

Jo, det är möjligt att stänga av dem allihopa manuellt. Men det jag egentligen behöver är ett snabbkommando som inaktiverar samtliga tillägg på en gång.

Kommandot Run -> iexplore.exe -extoff verkar dessvärre enbart öppna sidan http://xtoff/ (som inte existerar)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in