2018-11-23, 00:06
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Vem är Nicoles mamma och vad är det för snack om att hon har övergivit Nicole?
Citera
2018-11-23, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Vet du ens vad en psykopat är? En person som man tycker illa om är inte synonymt med en psykopat. Vad gör henne till en psykopat?
Jo, jag har läst på en hel del. Precis som du skriver så handlar det inte om vad man tycker om personen, utan hur personen uppträder.

Jag som lekman har tittat på ett sätt och det är gradering/värdering av 20 personlighetsdrag.
https://www.healthyplace.com/personality-disorders/psychopath/psychopathy-definition-symptoms-signs-and-causes

Enligt dessa har hon definitivt psykopatiska drag...
Citera
2018-11-23, 14:18
Medlem
DanielDemuyncks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amaratto
Jo, jag har läst på en hel del. Precis som du skriver så handlar det inte om vad man tycker om personen, utan hur personen uppträder.

Jag som lekman har tittat på ett sätt och det är gradering/värdering av 20 personlighetsdrag.
https://www.healthyplace.com/personality-disorders/psychopath/psychopathy-definition-symptoms-signs-and-causes

Självklart är hon inte psykopat.

Och även om hon skulle vara det så skulle inte du med din kunskap och din erfarenhet av personen i fråga kunna bedöma det.

T.o.m en psykolog skulle ha svårt att utvärdera det vid en djupintervju (eller flera djupintervjuer och möten) eftersom det ligger i psykopatens natur att dupera, manipulera och få sig själv att framstå som "normal".

Att du skulle kunna avgöra det är bara löjligt. Det är sånna som du som man brukar referera till som troll.
Citera
2018-11-23, 17:30
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Kollar på Tillsammans Med Strömstedts där paret Forsberg/Nordin är med. Fy fan vilken betahane Foppa är. Han pratar och ser ut som en jävla mes.

Jag tänkte precis tvärtom, Forsberg låter henne ta plats när han vill. Han har ju grymt bra självförtroende. Du märker väl att allting kretsar kring Foppa.
Citera
2018-11-23, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Självklart är hon inte psykopat.

Och även om hon skulle vara det så skulle inte du med din kunskap och din erfarenhet av personen i fråga kunna bedöma det.

T.o.m en psykolog skulle ha svårt att utvärdera det vid en djupintervju (eller flera djupintervjuer och möten) eftersom det ligger i psykopatens natur att dupera, manipulera och få sig själv att framstå som "normal".

Att du skulle kunna avgöra det är bara löjligt. Det är sånna som du som man brukar referera till som troll.
Du har inte träffat henne hör jag.
Citera
2018-11-23, 18:43
Medlem
Citat:
Du har inte träffat henne hör jag.
Berätta då! Va vet du.
Angående foppa så verkar han u jäkligt snäll och laidback. Och det kan han såklart vara men han är ingen betasnubbe.Han vet om att han kan när som hitta en snyggare brud och säkerligen yngre. Tror nog de är real love, än så länge. Foppa e nog nöjd över att de skiljer så mkt i ålder på dem hehe. Btw såg dem varit tsm i 10 år, de rätt länge om hon skulle varit golddigger.
Citera
2018-11-23, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDemuynck
Vem är Nicoles mamma och vad är det för snack om att hon har övergivit Nicole?
Också hört att mamman övergav Nicole tidigt. Tyvärr verkar Nicoles pappa ännu nervigare. Hon har haft det tufft
Citera
2018-11-24, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
Jag tänkte precis tvärtom, Forsberg låter henne ta plats när han vill. Han har ju grymt bra självförtroende. Du märker väl att allting kretsar kring Foppa.
Första gången jag ser henne i Strömstedsprogrammet. Tyvärr får jag dåliga vibbar. Foppa ser inte lycklig ut. Jag ser inte det där viktiga samspelet mellan dem. Nicole tar all luft, all plats, pratar för båda hela tiden, lyssnar inte in Foppa och låter honom prata... Särskilt bekymrad ser han ut när de pratar om barnuppfostran och Nicole pratar om vikten av rutiner vilket i och för sig är jätteviktigt och bra i barnens liv. Men det måste göras med empati och fingertoppskänsla. Det verkar nästan som om barnen mer är ett besvär för Nicole än en glädjekälla för familjelyckan. Jag är bekymrad. Foppa verkar inte vara glad och lycklig.
Citera
2018-11-24, 10:35
Medlem
dannees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karanan
Första gången jag ser henne i Strömstedsprogrammet. Tyvärr får jag dåliga vibbar. Foppa ser inte lycklig ut. Jag ser inte det där viktiga samspelet mellan dem. Nicole tar all luft, all plats, pratar för båda hela tiden, lyssnar inte in Foppa och låter honom prata... Särskilt bekymrad ser han ut när de pratar om barnuppfostran och Nicole pratar om vikten av rutiner vilket i och för sig är jätteviktigt och bra i barnens liv. Men det måste göras med empati och fingertoppskänsla. Det verkar nästan som om barnen mer är ett besvär för Nicole än en glädjekälla för familjelyckan. Jag är bekymrad. Foppa verkar inte vara glad och lycklig.

Jo håller med.
Foppa verkade vara en bra farsa!
Citera
2018-11-25, 11:59
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:

Ge några exempel på hur Nicole beter sig som passar in i mallen hos en psykopat.
Citera
2018-11-25, 17:13
Bannlyst
Var kommer hon ifrån? Enorm tillgjord stockholmska...
Citera
2018-11-25, 19:06
Medlem
Litauens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Var kommer hon ifrån? Enorm tillgjord stockholmska...
Högdalen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in