Citat:
Ursprungligen postat av zaraja
Problemet nu är väl att män i din ålder är alltför omogna (inte i mina kretsar dock) men det man läser från andra ger en tydlig bild: omogna för att skaffa barn osv blabla. Förr skaffade fäder barn när de var 22. Dagens ungdom.....
Men håller med om att män mognar sakta. Har tyckt det varit jobbigt då jag tänder på folk i min egen ålder och en hel drös av dem är på en annan nivå mentalt....
Tror ändå att de flesta vill ha någon i sin egen ålder.
Gamla gubbar med unga skönheter gör mig äcklad!
Jo, exakt. Jag pratar ju inte om att vi killar är bättre än tjejer här, jag säger att tjejer faktiskt har fördel mot killar i att de är mogna vid 25 medan 25-åriga män ofta beter sig som pojkar. Förr skaffade fäder barn när de var 22, de arbetade också 12 timmar om dagen och hade inte tid att vara pojkar. Dessutom var det inte tal om att byta blöja och gå ut med parken samtidigt som man har koll på 3 ungar, mannen var ute och jobbade dygnet runt för att tjäna pengar så att familjen hade mat på bordet. För att mannen ska kunna ta hand om småbarn krävs en enorm mognad, det är lite att gå emot sin egen natur då den typiske mannen skyr hemmapappa livet som elden.
Gamla gubbar med unga skönheter är en sak, vi pratar väl inte om Hugh Hefner här för då håller jag med dig om att det är äckligt. Peter Forsberg må vara en gammal gubbe i hockeyrinken, men han är inte en gammal gubbe ute i riktiga livet.
Det finns en märklig tendens att ignorera biologin också när vi pratar om sådana här ämnen, män är biologiskt programmerade att vara fysiskt attraherade av allt som sänder signaler av fertilitet, män måste ju i princip slåss mot sin egen biologi för att passa in i jämställdhetssamhället, eller helt enkelt leva på porrfilmer i det dolda så att man slipper bli kallad gubbsjuk osv.
Kan vara svårt för en kvinna att förstå då hon kanske attraheras av personen bakom ytan, karaktärsdrag, en röst, en känsla som personen väcker i henne, en vacker poesi (ok, lite väl 1800-tal kanske?)
Men det är väldigt enkelt hos män, fasta bröst och ungdomlig ansikte så blir man kåt. Vi är helt fullkomligt simpla och utan nyanser i vår sexualitet, det är i princip endast ytliga saker som gör oss kåta, till och med våra fetisch är ofta oerhört onyanserade (som män som gillar stora bröst, amputerade kvinnor, feta kvinnor). Män kan ha underbar sex med en kvinna vars personlighet han inte tål och som har en ärthjärna, men att förälska sig i en kvinna betyder att njuta av en kvinnas sällskap även utanför sängkammaren, så jag försöker inte alls ta kål på hela myten om kärleken. Jag har själv alltid föredragit moment som att ligga och bara smeka en tjejs i soffan och prata om allt mellan himmel och jord framför själva sexakten. Tror att Foppa verkar njuta av att sitta vid parken med sin tjej, skulle inte bli överraskad ifall de har ungefär samma mentala ålder. Foppa har lekt med en puck på is i hela sitt vuxna liv, tror inte att han känner sig speciellt vuxen...