2011-02-15, 17:22
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evil_Santa
Om hon är en golddigger så känns det jävligt korkat att INTE stanna ett tag till och gifta sig eller vad tycker du ?

Jo, hon ska gifta sig, men hon funderar redan på en flyktäg. Hon funderar på om hon ska vara gift i 6 månader eller ett år.
Citera
2011-02-15, 17:31
Medlem
Evil_Santas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Jo, hon ska gifta sig, men hon funderar redan på en flyktäg. Hon funderar på om hon ska vara gift i 6 månader eller ett år.

Det är ju möjligt att hon älskar honom också. Att han är kär råder det nog ingen tvivel om, ville han knulla fjortisar så skulle han kunnat göra det utan att gör dem till flickvänner och 22-åriga tjejer blir ju kära stup i kvarten i äldre män, otroligare saker har hänt. Hennes intentioner är antagligen inte bara finansiella men det är klart, det är ju jävligt inne att vara pessimist här på fb. men det är sant, ett äktenskapsförord skadar ju inte...
Senast redigerad av Evil_Santa 2011-02-15 kl. 17:42.
Citera
2011-02-15, 17:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Helt otroligt vilken jävla moralism det var här om åldersskillnaden. Innan man började moralisera om sådant, skulle ett sådant äktenskap knappast vara något att tala om. Åker ni utomlands så skulle ni veta att yngre kvinnor i till exempel latinamerika/Sydeuropa tycker att män som är en 10-15 år äldre än de själva är både mer attraktiva och mognare. De flesta av världens sexigaste män brukar väl vara i den åldern och uppåt, hur många killar som är 20 anses vara bland världens snyggaste män? Christian Bale, Johny Depp, George Clooney, Brad Pitt, den där Grays Anatomy läkaren osv är ju alla mellan 35-50 år, män når sin peak i fysisk attraktivitet betydligt senare än kvinnor, de mognar också både mentalt och fysiskt sakta jämfört med kvinnor och dessutom är de hur fertila som helst jämfört med kvinnor.

Den här jävla åldersfixeringen i Sverige där man till och med försöker från medias sida införa jämställdhet och romantisera om gamla pumor som tar för sig och hitta på ord som gubbsjuk (ord som inte existerar i andra språk) för allt mer normala åldersskillnader (inte längre handlar det om gubbar men män som är i 30-årsåldern och långt från medelålderskris). Att en ung kvinna skulle enbart vara intresserad av pengar när hon ligger med en ganska snygg 37 åring är ju möjligt men långt ifrån regel. Jag vet att jag har sett ganska så fattiga 45-åringar gå runt med kvinnor under 25 som flickvänner, ofta är den unga kvinnan mer kär än mannen i dessa förhållanden.

Jag är ju själv endast 26, men jag kan säga dig att när jag var runt 18 var jag helt enkelt inte något att tala om, kvinnor tittade aldrig på mig varesig i Sverige eller utomlands och jag saknade både manlighet, självförtroende och fysisk styrka. Utvecklingen enbart från 18 till 25 är helt otrolig, rösten blir manligare, man får bättre symmetri i ansiktet, skägg och muskler, samt karaktär och självfötroende. Jag vet att min far såg som snyggast ut när han var runt 40, så jag siktar på samma utveckling. Tjejer som var hur snygga som helst när de var 18 har samtidigt blivit lite mer medelmåttiga i utseendet, så det jämnar ut sig med åren tills killar får övertaget efter 30. Så kan man se det med cyniska ögon, jag gillar förstås tjejer med lite personlighet men då tjejer runt 26 redan tänker på familj och sådant jag helt enkelt inte är mogen för och inte vill utsätta barnet eller mig för så föredrar jag definitivt att dejta 20-åringar. Just nu är jag ihop med en 19-årig tjeckiska och jag är den yngsta killen hon har varit ihop med.

Problemet nu är väl att män i din ålder är alltför omogna (inte i mina kretsar dock) men det man läser från andra ger en tydlig bild: omogna för att skaffa barn osv blabla. Förr skaffade fäder barn när de var 22. Dagens ungdom.....

Men håller med om att män mognar sakta. Har tyckt det varit jobbigt då jag tänder på folk i min egen ålder och en hel drös av dem är på en annan nivå mentalt....

Tror ändå att de flesta vill ha någon i sin egen ålder.

Gamla gubbar med unga skönheter gör mig äcklad!
Citera
2011-02-15, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Supermarine
Foppa slutar med hockeyn för flickvännens skull. Vilken djävla BOMB!

Kära nån är han från vettet. Det här bådar inte gott för hon tycks redan ha full kontroll över den gamle hockeyhjälten. Nu är det nog full kontroll fram till altaret och första ungen också ända tills lilla Nicole har tröttnat. Då drar hon med halva förmögenhet efter klassiskt mönster och är "set for life2. När ska vi få se en tjej som både kläckt ur sig unge och gift sig utan att vilja ha en krona? Då skriker inte feministerna minsann men alla kan ju som sagt köpas. Än en gång vilken BOMB! Kunde aldrig tänka mig att han la av för tjejens skull. Ett stort misstag kommer det visa sig. Ingen 23-24-åring är värd det hur bra i sängen hon än är. Grejen med henne är att hon är bra på att suga...

Kan det inte vara så att ingen annan har vågat säga till Peter att sluta innan han blir invalid? Foppa är envis och vill ju inte sluta. Kanske har hon helt enkelt sagt "Älskling, vill du inte kunna sparka boll med dina söner? Slutar du inte nu blir du sittande i rullstol resten av livet."
Citera
2011-02-15, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaraja
Biologiskt sett så är den naturliga åldersskillnaden mellan man och kvinna 10 år men spannet 3-15 år är ganska vanligt.

Användarna på Flashback har en tendens att vara ynglingar i 18-årsåldern och det är för att de känner sig hotade som dessa åldersdiskussioner uppstår. Vad de inte förstår är att de själva också får skörda när de vuxit till sig (förutser en anstormning med historier från nämnda kategori om hur de minsann får ligga).
Senast redigerad av slimjoe 2011-02-15 kl. 20:14.
Citera
2011-02-15, 21:29
Medlem
Så jävla snygg var hon inte. 22 år dessutom? Hade jag varit i hans skridskor hade jag tagit en mer mogen och framförallt SNYGGARE tjej. Fan foppa skärp dig.
Citera
2011-02-15, 21:32
Medlem
Så det är henne vi har att tacka för att foppa lägger av...... Var väl ändå dags iofs men så satans toffligt o låta tjejen bestämma...
Citera
2011-02-16, 01:56
Medlem
markus120s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaraja
Problemet nu är väl att män i din ålder är alltför omogna (inte i mina kretsar dock) men det man läser från andra ger en tydlig bild: omogna för att skaffa barn osv blabla. Förr skaffade fäder barn när de var 22. Dagens ungdom.....

Men håller med om att män mognar sakta. Har tyckt det varit jobbigt då jag tänder på folk i min egen ålder och en hel drös av dem är på en annan nivå mentalt....

Gamla gubbar med unga skönheter gör mig äcklad!

Jo, exakt. Jag pratar ju inte om att vi killar är bättre än tjejer här, jag säger att tjejer faktiskt har fördel mot killar i att de är mogna vid 25 medan 25-åriga män ofta beter sig som pojkar. Förr skaffade fäder barn när de var 22, de arbetade också 12 timmar om dagen och hade inte tid att vara pojkar. Dessutom var det inte tal om att byta blöja och gå ut med parken samtidigt som man har koll på 3 ungar, mannen var ute och jobbade dygnet runt för att tjäna pengar så att familjen hade mat på bordet. För att mannen ska kunna ta hand om småbarn krävs en enorm mognad, det är lite att gå emot sin egen natur då den typiske mannen skyr hemmapappa livet som elden.

Gamla gubbar med unga skönheter är en sak, vi pratar väl inte om Hugh Hefner här för då håller jag med dig om att det är äckligt. Peter Forsberg må vara en gammal gubbe i hockeyrinken, men han är inte en gammal gubbe ute i riktiga livet.

Det finns en märklig tendens att ignorera biologin också när vi pratar om sådana här ämnen, män är biologiskt programmerade att vara fysiskt attraherade av allt som sänder signaler av fertilitet, män måste ju i princip slåss mot sin egen biologi för att passa in i jämställdhetssamhället, eller helt enkelt leva på porrfilmer i det dolda så att man slipper bli kallad gubbsjuk osv.

Kan vara svårt för en kvinna att förstå då hon kanske attraheras av personen bakom ytan, karaktärsdrag, en röst, en känsla som personen väcker i henne, en vacker poesi (ok, lite väl 1800-tal kanske?)

Men det är väldigt enkelt hos män, fasta bröst och ungdomlig ansikte så blir man kåt. Vi är helt fullkomligt simpla och utan nyanser i vår sexualitet, det är i princip endast ytliga saker som gör oss kåta, till och med våra fetisch är ofta oerhört onyanserade (som män som gillar stora bröst, amputerade kvinnor, feta kvinnor). Män kan ha underbar sex med en kvinna vars personlighet han inte tål och som har en ärthjärna, men att förälska sig i en kvinna betyder att njuta av en kvinnas sällskap även utanför sängkammaren, så jag försöker inte alls ta kål på hela myten om kärleken. Jag har själv alltid föredragit moment som att ligga och bara smeka en tjejs i soffan och prata om allt mellan himmel och jord framför själva sexakten. Tror att Foppa verkar njuta av att sitta vid parken med sin tjej, skulle inte bli överraskad ifall de har ungefär samma mentala ålder. Foppa har lekt med en puck på is i hela sitt vuxna liv, tror inte att han känner sig speciellt vuxen...
Citera
2011-02-16, 10:28
Medlem
Ärlige Harrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aviking
Så det är henne vi har att tacka för att foppa lägger av...... Var väl ändå dags iofs men så satans toffligt o låta tjejen bestämma...

Jo, Foppatofflan har fått en ny betydelse...
Citera
2011-02-16, 14:53
Medlem
J12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McLaughlin
Gick i samma klass som henne i många herrans år i Bandhagen.
Hur var hon i skolåren då? (vilka åldrar talar vi om?)

Nu bor hon ju på den övre delen av östermalm och läser på handels, känns som ett par kliv upp från bandhagen...
Citera
2011-02-16, 16:15
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Detta är alltså en skvallertråd om Peter Forsberg och hans fruntimmer. Detta är inte "Mitt Livs Novell", moralkakornas förening eller nån allmän diskussionstråd för ålderskillnader.

OT raderat.

/Mod
Citera
2011-02-16, 18:14
Medlem
Undones avatar
Mycket vacker tjej!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto