Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-22, 12:10
Medlem
Tjenare, igår satt jag och lirade Call of Duty Modern Warfare 2 med några polare. När den bytta till en ny bana så började plötsligt allt hacka och efter några sekunder så minimerades spelet.

Där fann jag en shutdown -s -t 60 ruta som det klart och tydligt stod "System Failure" på. Jag öppnade cmd och skrev shutdown -a för att förhindra datorn att stängas av. Men rutan dök genast upp igen och jag lät den starta om datorn.

När jag hade loggat in på min användare igen så fungerade inte internet och mitt windows hade fått en "Klassiskt Look" som påminner om Windows 98. Mina nätverksanslutningar är nu helt raderade och jag kan inte hitta en enda. System restore fungerar inte utan det piper bara innefrån burken och kommer upp ett felmedelande om att systemet har tagit till säkerhet och inte tillåter det att användas.

Jag vet att det här inte är mycket att utgå ifrån, så jag kommer att uppdatera denna tråd när jag kommer hem i hopp om att finna några mer fel som kan hjälpa mig på traven. Jag kan tilläga att det tar mycket längre tid att logga in på datorn efter denna händelse. Jag har testat att reparera med windows skivan med CHKDSK C: /r /f men det hjälpte inte.

Är det någon här som kan ha minsta aning om vad fan det är som kan ha hänt med datorn? Det är en XPS dell kan jag tilläga.

OBS: jag har virus scannat datorn och den har inget virus på sig!!!
Tack på förhand /andy
Senast redigerad av Andyman448 2010-04-22 kl. 12:33.
Citera
2010-04-22, 15:22
Medlem
hasenfrasens avatar
Har du scannat med McAfee?

Starta datorn i felsäkert läge med F8 och tanka hem och kör Antimalware.
Starta datorn normalt, tanka hem och kör SuperAntiSpyware.
Kör en AVAST boot-scan.
Citera
2010-04-22, 15:22
Bannlyst
Har du Windows XP service pack 3?

kolla isåfall här https://www.flashback.org/t1177313
Citera
2010-04-22, 15:26
Medlem
ja jag har service pack 3. jag har scannat med McAfee. Jag får testa tanka de andra programmet da.

Jag kan dock itne stängga av datorn utan att trycka på kanppen. Jag testade skriva shutdown -s i cmd och då stof det:
The machine is locked and can not be shut down without the force option.

Någon som vet vad dom menar med att den är låst?

EdiT: tackar, måste vara PGA antivirus felet då!
Senast redigerad av Andyman448 2010-04-22 kl. 15:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in