Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-21, 14:41
Medlem
Porryhatters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smide
Det bästa är att lära sig den hårda vägen, att man helt enkelt lär sig med tiden hur allt fungerar.

Här på FB har vi kamratuppfostran.
Citera
2010-04-21, 14:42
Medlem
Maniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilberte

Det tog mig löjligt lång tid att förstå hur jag överhuvudtaget skriver ett "nytt ämne" och jag har inte heller förstått vad det inte är jag fattar....

När man inte ens förstår vad det är man inte förstår så är det riktigt illa, faktiskt.
Citera
2010-04-21, 14:43
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Som tidigare postat
läs FAQ länken och andra fiffiga saker.

Två viktiga saker:
1. Sök alltid efter ett ämne innan du skapar ny tråd om det.
2. En flashback-kuk är över 20 cm.
Citera
2010-04-21, 14:58
Medlem
rockandrollas avatar
Välkommen! Tar du den i tvåan?
Läs, posta, skapa nya ämnen och skit i sökfunktionen, Du kommer säkerligen får höra/läsa en hel del
otrevliga kommentarer, bli hotad till livet osv osv men man lär av sina misstag och om nån månad så kommer det flyta på fint.
Citera
2010-04-21, 15:04
Bannlyst
En varning är på sin plats!

Citat:
Ursprungligen postat av Corius
Nej, detta är vad Flashback gör med dig om du sitter här för ofta. Det tar din själ och drar ner dig i okunnighetens dunkla mörker. Det är som om det har en egen vilja. Jag känner redan hur jag blir dummare för varje dag, men det är onödigt att göra något åt det. Kämpa inte emot. Det tjänar inget till.

Välkommen, ts!
Citera
2010-04-21, 15:09
Medlem
Gilbertes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanillia
En varning är på sin plats!

Välkommen, ts!

ÅH Tack! Då förstår jag!
Citera
2010-04-21, 15:13
Medlem
langaocbs avatar
Läser du igenom en lång (gammal) tråd och upptäcker att det är en massa trams och OT är det fortfarande inte ok att tramsa och gå OT.
OT=off topic, utanför ämnet.
Citera
2010-04-21, 15:18
Medlem
Gidellas avatar
Mitt råd: tänk efter innan du postar och sök innan du startar ny tråd. Kolla runt lite också innan du blir mer "aktiv". Mycket man lär sig genom att bara ta det lugnt och läsa, och många misstag som annars skulle ha lett till narr och hån kan undvikas om man gör på detta viset...

Och för guds skull ställ inte en fråga om vad Laidback är och vad som där går att finna...

Ps. välkommen!
Citera
2010-04-21, 15:45
Medlem
drdracula141s avatar
Välkommen Ts FB är som egentligen Kamratposten som man läste när man vart liten man debatterar nästan om allt mellan himmel och helvete och jord. Chattar gör man i chatten så blir modsen glada.
Man korspostar inte. Det tog mig också en tid innan jag fattade meningen med FB nu har flashback blivit som en en drog för mig. har lämnat själv ett forum för jag trivs helt enkelt här på Fb.

Vare sig man gillar vissa användare eller inte så är det rått och hjärtligt och ironiskt på samma gång.
Som vissa skriver här kan man vara sig själv men dock får man inte trolla här inne då skriver alla troll,
sedan kan man vara i den forumsdel man tycker bäst om att skriva i så är man där men man kan alltid rådfråga någon mods innan man postar något så man inte postar något dumt som jag råkade göra.
Ännu välkommen känn dig som hemma slappna av och skriv på.
Citera
2010-04-21, 15:47
Medlem
Carl Serungs avatar
En annan nyttig tråd som nybörjare bör ögna igenom:

https://www.flashback.org/t435540
Citera
2010-04-21, 15:47
Medlem
saprofyt.s avatar
Nu finns det.
Citera
2010-04-21, 15:52
Medlem
Robss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McCarthy01
Det som jag upplevde som svårast i början var väl hur jag skulle komma in i "jargongen" s.a.s. Det är lätt att som ny användare köra sitt eget race utan att man har koll på hur det "interna" snacket går. Men man lär sig efterhand. Här blir man ofta ifrågasatt och många gånger förolämpad. Det gäller att inte ta det personligt utan inse att Flashback-jargongen är sådan helt enkelt.

Om jag jämför med t.ex Passagen, där jag debatterade innan och där man var tvungen att akta på varenda ord man skrev, så ser jag FB som en berfrielse. Här kan man vara lite tyken och otrevlig utan att någon löjlig PK-moderator kommer och hotar med avstängning.
Ja, det måste vara en befrielse att inte behöva ta åt sig när någon kallar dig för ful! Skämtåsido.

Jag har inte direkt något att bidra med i denna tråden, för jag fattar vad du inte fattar som du inte vet vad du fattar? Men för att bidra med något så håller jag på att garva ihjäl mig åt nästan alla inlägg i denna tråd

Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141

Som vissa skriver här kan man vara sig själv men dock får man inte trolla här inne då skriver alla troll

Man FÅR trolla, men det kanske inte är alla som KAN trolla.. Ett bra troll är att verka riktigt jävla seriös och säga trovärdiga saker osv, ju mer uppmärksamhet man får utan att bli avslöjad som troll = Lyckad trollning.
Senast redigerad av Robs 2010-04-21 kl. 15:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in