2004-03-26, 12:20
Medlem
Bleeps avatar
Förstår inte varför vissa tycks tro att det är de som ska sätta gränser för forumet. Om det var jag som drev det skulle jag betrakta det som min egendom och ingen annan än jag skulle sätta sagda gränser.

Om jag inte vill skjutsa en viss person i min bil eller släppa in en viss person i mitt hem så behöver jag inte göra det. Om jag inte vill ha vissa personer på ett forum som jag driver behöver jag inte ha det.

Lär er skillnaden mellan 'ditt' och 'mitt'. FB tillhör inte er!
Citera
2004-03-26, 12:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TS
Vad som verkligen är beklämmande är att du inte verkade förstå det stycke som du syftade på, och det trots, ditt prat om intelligens och läsförmågan. Vad jag sa var; Att ditt inlägg kunde symbolisera förändringen som har skett på FB.

Kan du historian bakom FB? Vet du hur forumet såg ut förut och vilket syfte det fyllde?

absolut, jag skrev på FB långt innan det var ett webbforum. usenet du kanske vet?

men vad spelar det för roll hur det var en gång i tiden?
att använda argumentet "flashback var en arki förr, därför kan man bete sig lite som man vill nu" funkar inte.
Citera
2004-03-26, 12:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bleep
Förstår inte varför vissa tycks tro att det är de som ska sätta gränser för forumet. Om det var jag som drev det skulle jag betrakta det som min egendom och ingen annan än jag skulle sätta sagda gränser.

Om jag inte vill skjutsa en viss person i min bil eller släppa in en viss person i mitt hem så behöver jag inte göra det. Om jag inte vill ha vissa personer på ett forum som jag driver behöver jag inte ha det.

Lär er skillnaden mellan 'ditt' och 'mitt'. FB tillhör inte er!

instämmer.

Folk verkar tro att FB är nån slags mänsklig rättighet som medföljer ett internetabonnemang
Citera
2004-03-26, 12:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Super8
instämmer.

Folk verkar tro att FB är nån slags mänsklig rättighet som medföljer ett internetabonnemang

Får man kalla folk puckon?

Tycker det står överallt (det görs reklam) om fb det fria ordet, till för alla, alla har rätt med åsikter osv. Men det är väl skitsnack för att locka folk, eller vadå?

Fb är vårat, det är ju det som är poängen.
Citera
2004-03-26, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Får man kalla folk puckon?

Tycker det står överallt (det görs reklam) om fb det fria ordet, till för alla, alla har rätt med åsikter osv. Men det är väl skitsnack för att locka folk, eller vadå?

Fb är vårat, det är ju det som är poängen.

kan du motiver med att just fb är vårt
Då jag alltid trott att FB var ett privatägt forum där man var medlem på vissa villkor, dvs att man bla anpassade sig efter de regler och normer som finns

Det fria ordert, bla bla, underground bla bla

Det är bara insnöade tomtar som fortfarande dillar om att FB är ett undergroundforum med "freedom of speech".

FB har blivit ett ganska folkligt forum, Hela sveriges befolkning finns här.
När min morsa läser nåt snaskigt i Aftonbladet är det första hon gör är att kolla under "skvaller" här på FB om det står nåt.

Get my point?

det var längesen FB slutade vara det här andra alternativet för de som sökte freedom of speech och anarki
Citera
2004-03-26, 19:25
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
instämmer.

Är det inte det då? Iom att man kan hitta hit så är det väl en mäsnklig rätighet att hänga här? Sen kan man ha synpunkter på idioter som blir bannade men som kommer tillbaka. Det är kanske så att man borde köra nån mer grundlig IP bann på något sätt för att slippa dessa dårar...men hur det skall gå till vet jag inte...tror inte det går faktiskt.
Citera
2004-03-26, 20:18
Medlem
TSs avatar
Citat:
kan du motiver med att just fb är vårt
Då jag alltid trott att FB var ett privatägt forum där man var medlem på vissa villkor, dvs att man bla anpassade sig efter de regler och normer som finns

Det fria ordert, bla bla, underground bla bla

Det är bara insnöade tomtar som fortfarande dillar om att FB är ett undergroundforum med "freedom of speech".

FB har blivit ett ganska folkligt forum, Hela sveriges befolkning finns här.
När min morsa läser nåt snaskigt i Aftonbladet är det första hon gör är att kolla under "skvaller" här på FB om det står nåt.

Get my point?

det var längesen FB slutade vara det här andra alternativet för de som sökte freedom of speech och anarki

Men det är väl just det här som är problemet. Att FB lever i någon slags gråskala mellan "lunarstorm" och "underground" och inte har bestämt sig var dom skall sätta ner foten. Många från tiden då FB var fritt är fortfarande kvar här och vilken annan reaktion kan man vänta sig än protester när det naggas på den frihet man hade förut? Som att göra om Hell's Angels till en symötesförening.

Jag har försökt få ett svar på vart FB står, efterlyst en "Flashback Vision" som skulle förklara hemsidans syfte o.s.v. men inte fått något svar av värde.

Människor här har byggt upp FB med sin medverkan i forumet, skänkt pengar till rättstvister o.s.v. allt för att värna om sin frihet men, sen så omvandlas friheten långsamt till något annat, och hotet kom inte utifrån som man alltid hade befarat utan det kom inifrån, klart som fan att man gråter då, klart som fan att man försöker hindra den utvecklingen.

Just detta var därför jag pekade på ditt inlägg som ett mått på hur långt utvecklingen(?) hade gått.
Citera
2004-03-26, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TS
Men det är väl just det här som är problemet. Att FB lever i någon slags gråskala mellan "lunarstorm" och "underground" och inte har bestämt sig var dom skall sätta ner foten. Många från tiden då FB var fritt är fortfarande kvar här och vilken annan reaktion kan man vänta sig än protester när det naggas på den frihet man hade förut? Som att göra om Hell's Angels till en symötesförening.

Jag har försökt få ett svar på vart FB står, efterlyst en "Flashback Vision" som skulle förklara hemsidans syfte o.s.v. men inte fått något svar av värde.

Människor här har byggt upp FB med sin medverkan i forumet, skänkt pengar till rättstvister o.s.v. allt för att värna om sin frihet men, sen så omvandlas friheten långsamt till något annat, och hotet kom inte utifrån som man alltid hade befarat utan det kom inifrån, klart som fan att man gråter då, klart som fan att man försöker hindra den utvecklingen.

Just detta var därför jag pekade på ditt inlägg som ett mått på hur långt utvecklingen(?) hade gått.

tyvärr är det väl så att FB är idag inriktade på att ha många medlemmar för att således kunna dra in mer pengar på annonsintäkter.
Forumet finns inte till för oss, det skall bara generera pengar
Citera
2004-03-26, 21:00
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
tyvärr är det väl så att FB är idag inriktade på att ha många medlemmar för att således kunna dra in mer pengar på annonsintäkter.

Helt uppenbart så är det ju så.
Citera
2004-03-26, 21:53
Bannlyst
Citat:

Vad ska man säga, du har rätt :mad:

Men samtidigt så förstår jag Fb, det är för stort & kommer aldrig kunna bli som förut. Det är ju bara titta på nyhetsbreven, dom blir lamare & lamare.

Men trots detta så älskar jag flashback, vet inte varför.
Gillar nog folket här, det är svårt att hitta likasinnande ute på gatan, mycket finns det att lära också.
Fan, vi är allt ett gäng *******

Gillar er....
Citera
2004-03-26, 22:13
Medlem
pr00zaks avatar
Är det antal användare som anger om forumet är "underground"?

Är det antal "stick å dö din jä**a bögd***el dra åt h*****e ditt fö******de as" kommentarer som anger om forumet är "underground"?

Är det kaess webblayout som anger om forumet är "underground"?

Vi kan ju faktiskt prata om nästan allt här. Visst, vi använder ett hyfsat vårdat språk och går inte till personangrepp. So what??? Sajten blir väl inte mindre underground för det! Det är ju i alla fall när argumenten tar slut som svordomar och angrepp kommer fram...

Tänk om vi inte hade FB. Var skulle ni då hänga? Lunar för att snacka och aftonbladet för att läsa nyheter?

Hur kul skulle det vara????
Citera
2004-03-27, 10:06
Medlem
Bleeps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micke_h
Är det inte det då? Iom att man kan hitta hit så är det väl en mäsnklig rätighet att hänga här?
Det handlar inte om rätten att 'hänga här', det handlar om hur man 'hänger här'.

(Det följande är inte riktat till dig 'micke_h'.)

Att pladdra om yttrandefrihet är dessutom inte adekvat. Det finns lagar IRL som ska skydda folk mot sådant som ärekränkning o.d. Alla som hävdar yttrandefriheten i tid och otid nämner bara sina 'rättigheter', ingen tycks bekymrad över sina 'skyldigheter'. Att observera och acceptera t.ex. sådant som ärekränkningslagen tillhör händelsevis skyldigheterna.

Frihet handlar om att ha ett val, inte om att slippa välja. Basta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in