Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-19, 13:07
Medlem
Nyligen installerat Windows 7 och är faktiskt jökligt nöjd. Ett jobbigt fenomen är dock att när Windows 7 blev installerat så har jag fått så sjukt hög MS i spel. Att gå från runt 60 till 250-300 känns inte alls rimligt. Har varit i kontakt med BBB och det är inget fel hos dem eller stationen.
Citera
2010-04-19, 13:27
Medlem
cannaBes avatar
Vilka spel pratar vi om? Trådlöst eller kabel? Installerat drivrutiner manuellt eller installerat via Windows Update? INFORMATION PLEASE THIS IS KILLING MEEEEEEEEAAAAAH
Citera
2010-04-19, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cannaBe
Vilka spel pratar vi om? Trådlöst eller kabel? Installerat drivrutiner manuellt eller installerat via Windows Update? INFORMATION PLEASE THIS IS KILLING MEEEEEEEEAAAAAH

BF Bad company 2, wow och sen MW2. jag kör med kabel, och vilka drivrutiner är det du pratar om? Till min hårddvara? Helt nya grejer så det är från en skiva.
Citera
2010-04-19, 14:16
Bannlyst
Läs lite här:
http://lifeandcode.net/2009/05/reduce-game-network-latency-in-windows-7-or-vista/

Vet inte vart jag fick sidan ifrån eller i vilket sammanhang men jag hade visst sparat den på favoriter märkte jag precis :P (kan inte minnas att jag gjort det som står på sidan heller så..)
Citera
2010-04-19, 15:08
Medlem
cannaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endstille
BF Bad company 2, wow och sen MW2. jag kör med kabel, och vilka drivrutiner är det du pratar om? Till min hårddvara? Helt nya grejer så det är från en skiva.
Tanka drivrutinerna istället, även om du har nya grejer så kan skivorna vara brända för ett par månader sedan.

Om du har samma problem när du har uppdaterat drivrutinerna så kan man börja pilla på inställningar i registret osv.
Citera
2010-04-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jaggillarmat
Läs lite här:
http://lifeandcode.net/2009/05/reduce-game-network-latency-in-windows-7-or-vista/

Vet inte vart jag fick sidan ifrån eller i vilket sammanhang men jag hade visst sparat den på favoriter märkte jag precis :P (kan inte minnas att jag gjort det som står på sidan heller så..)

Det löste faktiskt problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in