Citat:
Ursprungligen postat av skellefteewa
Kan du inte lägga upp ljudet här?
Jag beskrev ju varför jag inte har gjort det ovan. Jag har ljudfilerna i ett program som heter Audacity som jag upplever som småkrångligt att använda, och sedan vet jag inte var man kan lägga upp en ljudfil på nätet. En massa göra helt enkelt, och det är inga spektakulära inspelningar med spännande spökröster alls, mest knackningar och sånt. Nattinspelningen som fick gå 3,5 h innehåller knackningar och smällar, och på ett ställe låter det som om någon har satt på sig steppskorna och steppar runt i rummet i någon minut. Det låter faktiskt konstigt.
Daginspelningen på tio minuter innehåller hundskall och lekande barn från utifrån, samt mystiskt buller och smällande som jag som sagt inte hörde alls och som enligt hur det låter bör ha hänt i rummet, fast ohörbart på något sätt??. Frågan är hur dessa ljud kom in på inspelningen?
Men ja, om jag orkar greja med allt med där någon kväll när jag är ledig så kan jag lägga in det. Om någon kan ge mig tips på hur och var man laddar upp ljudfiler på nätet?