Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-18, 18:36
Medlem
Bob Luntas avatar
Hej. Jag har ett jätteproblem som jag självklart orsakat själv. Jag har som följd av detta varit tvungen att skriva hela det här inlägget på min iPhone (mödosamt och frustrerande). Jag vet inte vad jag ska göra för att få detta att fungera igen och vore grymt tacksam för hjälp. Nedan följer en beskrivning av hur jag gått tillväga för att hamna i detta dilemma:

Dum i huvudet som jag är har jag pillat i nätverksinställningarna utan att veta vad jag gör. Till saken hör att jag befinner mig på en plats i Sverige där jag bara kan ansluta till internet via min iPhone.

Igår började det strula så idag var jag tvungen att återställa twlefonen för att få allt att fungera som det skulle. Jag fick det stt funka med internetdelning via usb. So far so good kunde man tänkt. Men jag är dum i huvudet.

Eftersom jag inte alls är bra på sånt här egentligen var det en enorm triumf att se allt funka som det skulle igen. Därför tyckte jag att jag skulle ställa in internetdelning via bluetooth när jag ändå var igång. Tyvärr fick jag det inte att funka med blåtand och jag borde väl ha slutat när jag insett det. Men jag är dum i huvudet.

Naturligtvis gick jag in och pillade i datorns nätverksinställningar (en macbook 2.4GHz Intel Core 2 Duo med 2GB 667 MHz DDR2 SDRAM) och råkade såklart plocka bort lite inställningar på grund av min hybris som följde av att jag lyckats lösa det första problemet. Nu kan jag vare sig ansluta med USB eller blåtand.

De inställningar som finns kvar är: parallels shared networking adapter, parallels host-only networking adapter (båda dessa lyser grönt och är de enda som är anslutna), ethernet, firewire och airport (airport är påslaget men det finns inga nätverk).

Nu håller jag på att krevera för nätverket hittar inte min telefon och jag kommer inte ut på nätet vare sig telefonen är inkopplad eller via blåtand.

Vad ska jag göra för att få det här att fungera igen?
Citera
2010-04-18, 19:21
Medlem
Bob Luntas avatar
Ingen som kan hjälpa mig att få detta att fungera igen?
Citera
2010-04-19, 15:40
Medlem
Bob Luntas avatar
Nån? Jag får det verkligen inte att funka och jag vet inte vad jag ska göra.

Jag har googlat men jag hittar inte något. Snälla hjälp mig!
Citera
2010-04-19, 20:00
Medlem
Testa tryck på plus i listan nere vid olika anslutningsmöjligheter och lägg till typ bluetooth-delning eller vad det heter.

http://screenshots.ooskar.com/9efbf7643735c36e8d5b4784835b33a5.png
Citera
2010-04-19, 21:58
Medlem
Bob Luntas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ooskar
Testa tryck på plus i listan nere vid olika anslutningsmöjligheter och lägg till typ bluetooth-delning eller vad det heter.

http://screenshots.ooskar.com/9efbf7643735c36e8d5b4784835b33a5.png
Tack för hjälpen, men jag får det inte att funka.
Citera
2010-04-20, 09:10
Medlem
Bob Luntas avatar
Nu har jag fixat det. Jag var tvungen att formatera om hela mobilen, men det var det värt för nu funkar allt som det ska. Lite bök med att fixa till alla inställningar i själva telefonen igen, men telefonnumren var ju som tur var synkade på nätet osv, så det är ju inte heeela världen.

EDIT: Tethring via bluetooth verkar ha blockerats iom senaste uppdateringen av iPhone os. Via USB fungerar det dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in