Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-18, 15:48
Medlem
DanteAlighieris avatar
För att på ett strukturerat sätt kunna posta sina idéer skulle det underlätta om det fanns en förslagsmall i Flashback. Denna skulle komma upp om man tryckte på den, precis som med B, I och U.

Den skulle kunna innehålla:

Sammanfattning

Utvecklad grundidé

Fördelar

Punktlista

Nackdelar

Punktlista

Vad tycker ni?
Citera
2010-04-18, 16:35
Medlem
epost72s avatar
Jag förutsätter att du skämtar?
Citera
2010-04-18, 17:24
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag förutsätter att du skämtar?

Varför skulle jag skämta?
Citera
2010-04-18, 17:39
Medlem
epost72s avatar
Inläggsfönstret skulle alltså förses med en knapp som genererar en förslagsmall som endast i kommer till användning när man startar förslagstrådar i FB-delen?

Kör kopiera/klistra istället.
Citera
2010-04-18, 17:46
Medlem
DanteAlighieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Inläggsfönstret skulle alltså förses med en knapp som genererar en förslagsmall som endast i kommer till användning när man startar förslagstrådar i FB-delen?

Kör kopiera/klistra istället.

Jag kan väl göra det, men knappast alla. Syftet är ju att få strukturerade förslag med för- och nackdelar.
Citera
2010-04-18, 18:08
Medlem
MrFingals avatar
Är väl bättre i så fall att göra en klistrad tråd högst upp i detta forum med mallen man vill använda sig av.

Personligen tycker jag dock att en mall är överflödig. Är det ett relativt enkelt förslag behövs knappast något större analys för att få fram sitt budskap. Är det istället en större idé som man verkligen brinner för tycker jag det blir mer intressant att skita i någon mall och skriva på känsla. Det känns mer äkta då.

Kategorierna du tar upp känns lite luddiga. Det är ju oftast för- och nackdelar man vill diskutera så det känns onödigt att ta med i startinlägget eftersom man ändå inte kan ändra det senare. En sammanfattning på sin idé är väl egentligen det enda som behövs i startinlägget för att spinna vidare med övriga medlemmar.
Citera
2010-04-18, 18:11
Medlem
vaselines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
För att på ett strukturerat sätt kunna posta sina idéer skulle det underlätta om det fanns en förslagsmall i Flashback. Denna skulle komma upp om man tryckte på den, precis som med B, I och U.

Den skulle kunna innehålla:

Sammanfattning

Utvecklad grundidé

Fördelar

Punktlista

Nackdelar

Punktlista

Vad tycker ni?

Varför har du inte följt din egen mall?
Citera
2010-04-18, 18:14
Medlem
_abous avatar
Det känns som att dom som hade brytt sig om den knappen redan är tillräckligt ambitiösa och kan skriva en egen mall.
Otydliga trådstarter hade fortsatt postas, om det nu var syftet att förebygga dessa.
När jag tänker efter är det väl rätt ovanligt att ett förslag här är luddigt och konstigt, eller?
Det är mest klagomål och sånt jag kan tycka är lite diffust ibland.
Jag hade ju inte brytt mig om en sån funktion infördes, men jag ser hellre att andra förbättringar går före.
Citera
2010-04-20, 14:38
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Jag har varit dålig på att uppdatera listorna men jag ska ta tag i det så sanrt jag får lite tid över. Om bara de är uppdaterade och TS är tydlig så bör det nästan räcka. Det enda jag skulle önska vore i så fall att man först i rubriken la 'Förslag:' eftersom det hade underlättat sökningen, men samtidigt läser jag allt som skrivs i den här delen av forumet så jag bör egentligen inte missa något.

Nackdelen med mallar är att det finns en risk att vi avskräcker folk från att komma med idéer eftersom det verkar för jobbigt med all byråkrati. Fördelarna måste man liksom få med i sin trådstart och eventuella nackdelar kan man vara ganska så säker på att andra är duktiga på att peka ut.

Det viktiga på forumet är trots allt vad man säger, inte hur man säger det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in