Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-04-17, 18:30
Medlem
mankish01s avatar
Problem:

När jag går in på mapp/verktyg/mappalternativ/visning/visa dolda filer och mappar och klickar i det och väljer ok så händer ingenting.. när jag sen går in där igen så har det växlat om till "visa inte"..

Jag har antagligen fått ett autorun virus på min externa hårddisk som infekterar min C: enhet..

Jag använder XP.. hur ska jag lösa detta? Provade att installera AVG Internet Security.. den hittade 2 infekterade filer.. den ena i C: och den andra i F: (externa) men problemet kvarstod..

Är hjärtligt tacksam för hjälp innan burken knasar helt!!
Citera
2010-04-17, 18:32
Medlem
naganof2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mankish01
Problem:

När jag går in på mapp/verktyg/mappalternativ/visning/visa dolda filer och mappar och klickar i det och väljer ok så händer ingenting.. när jag sen går in där igen så har det växlat om till "visa inte"..

Jag har antagligen fått ett autorun virus på min externa hårddisk som infekterar min C: enhet..

Jag använder XP.. hur ska jag lösa detta? Provade att installera AVG Internet Security.. den hittade 2 infekterade filer.. den ena i C: och den andra i F: (externa) men problemet kvarstod..

Är hjärtligt tacksam för hjälp innan burken knasar helt!!

är du inloggad som admin på datorn ? annars kan du inte ändra mappvisningar har jag för mig skulle tro att det är de som är problemet .
Citera
2010-04-17, 18:45
Medlem
mankish01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naganof2
är du inloggad som admin på datorn ? annars kan du inte ändra mappvisningar har jag för mig skulle tro att det är de som är problemet .

Jag har ingen inloggning på datorn.. har inte heller ändrat någon inställning.. har däremot använt externa hos en polare nyligen och den kanske har blivit infekterad vid det tillfället?
Citera
2010-04-17, 19:41
Medlem
mankish01s avatar
Ingen som har en lösning eller som varit med om samma sak tidigare?
Citera
2010-04-17, 20:06
Medlem
mankish01s avatar
LÖSNING:

Fick undersöka själv.. Start/Kör/Regedit/HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\
CurrentVersion\Explorer\Advanced\Folder\Hidden\SHO W ALL/Dubbelklicka på Checked Value/Skriv 1 istället för 0/ KLART!

Men problemet är att jag tror att det ligger ett autorun.inf virus och spökar på min externa.. får se hur jag löser det!
Citera
2010-04-17, 22:02
Medlem
Frontzides avatar
scanna datorn med malwarebytes

http://www.malwarebytes.org/
Citera
2010-04-19, 13:16
Medlem
Karlbankss avatar
En lösning som kanske inte är den bästa om du älskar windows mappsystemet är att ladda ner Total Commander http://www.ghisler.com/[/url] . I total commander visas alla dolda filer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in