Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-16, 13:45
Medlem
Drapåtrissors avatar
Vill inte vara sån men är det inte att göra det lite för enkelt när det gäller obekväma frågor? T.ex fick min trådstart om en tråd med tydlig pedofilinriktning med direktlänkar direkt acces till någon gnälltråd om pedofifili i allmänbhet. Och alla fattar vilken den responsen kan bli. Så varför kan en tråd om att FB tillåter obskyr barnexploatering bara hamna i någon slags gnälltråd? Men visst här råder inga normala värderingar.
Citera
2010-04-16, 13:52
Medlem
DanteAlighieris avatar
Undermåligt, inget eller samma diskussionsunderlag är väl en ganska bra motivering till varför trådar kan klumpas ihop. Ett bra sådant exempel är "Sverigedemokraterna i Media". Ja, jag tycker det är rätt att klumpa ihop trådar. Om det var rätt i ditt fall vet jag inte, men om du inte tycker det så ta upp det med moderatorn och be denne tala om varför han klumpade ihop din tråd med någon annan.
Senast redigerad av DanteAlighieri 2010-04-16 kl. 14:00.
Citera
2010-04-16, 13:59
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanteAlighieri
Undermåligt eller inget diskussionsunderlag är väl en ganska bra motivering till varför trådar kan klumpas ihop. Ett bra sådant exempel är "Sverigedemokraterna i Media". Ja, jag tycker det är rätt att klumpa ihop trådar. Om det var rätt i ditt fall vet jag inte, men om du inte tycker det så ta upp det med moderatorn och be denne tala om varför han klumpade ihop din tråd med någon annan.
Undermåligt diskussionsvärde är väl något som står i betraktarens öga. Men visst fanns väl inte så mycket kvar att dryfta just i den tråden men tycker ändå att det verkar vara en tråkig trend att klumpa ihop ämnen som visserligen har ett gemensamt ämne men olika diskussionsunderlag.
Citera
2010-04-16, 15:53
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Hade tråden hållt sig till ämnet hade den kunnat få leva kvar som egen tråd, men som i alla tidigare fall börjar folk bråka om pedofiler, skillnaden mellan barn/judar pedofiler/nazister och vad de tycker om pedofiler i största allmänhet.. Om jag inte längre kan se någon skillnad mellan den nya tråden och samlingstråden ser jag inte heller längre ett existensberättigande för den nya tråden.

Dessutom hör ämnet hemma i den stora tråden då det rör inställningen till och modereringen i P&H.

// Mod
Senast redigerad av ÅnkelGunnar 2010-04-16 kl. 15:55.
Citera
2010-04-16, 15:58
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Vill inte vara sån men är det inte att göra det lite för enkelt när det gäller obekväma frågor? T.ex fick min trådstart om en tråd med tydlig pedofilinriktning med direktlänkar direkt acces till någon gnälltråd om pedofifili i allmänbhet. Och alla fattar vilken den responsen kan bli. Så varför kan en tråd om att FB tillåter obskyr barnexploatering bara hamna i någon slags gnälltråd? Men visst här råder inga normala värderingar.
Å andra sidan så är det ju så att vissa ämnen tenderar att hamna i samma spår oavsett vad TS hade för avsikter med tråden från början, inte så mycket beroende på TS utan på de som deltar och debatterar i tråden.
Nu strider just denna tråd lite mot 0.06 eftersom du nämner en specifik modereringsåtgärd.
Man får som TS vara med och styra lite, påpeka vad det är för brännpunkt på ämnet om det börjar att likna den "andra" tråden.
Citera
2010-04-16, 18:48
Medlem
epost72s avatar
För övrigt, finns det inte redan många trådar här i Flashbackdelen där sammanfoga/lås/papperskorga/radera avhandlas? Ingen uppmaning till att slå ihop eller så, likaså ingen känga åt TS, min känsla är bara att detta avhandlas i ett flertal trådar redan.

EDIT
Jag har sagt det förut och jag säger det igen många är jävligt kåta på att stå som TS i trådar, och därmed skapar de ny trådar inom ämnen som redan finns.

De hävdar alltid att just den vinkeln som de vill diskutera är helt unik och har aldrig tidigare diskuterats, allt som oftast har TS fel i sin bedömning.

Sedan får ju inte modereringen inte ske in absurdum, i det nämnda fallet avvaktade ÅG ett tag innan sammanfogning skedde, i mina ögon ett bra initiativ.
Senast redigerad av epost72 2010-04-16 kl. 19:04.
Citera
2010-04-17, 08:17
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
För övrigt, finns det inte redan många trådar här i Flashbackdelen där sammanfoga/lås/papperskorga/radera avhandlas? Ingen uppmaning till att slå ihop eller så, likaså ingen känga åt TS, min känsla är bara att detta avhandlas i ett flertal trådar redan.

EDIT
Jag har sagt det förut och jag säger det igen många är jävligt kåta på att stå som TS i trådar, och därmed skapar de ny trådar inom ämnen som redan finns.

De hävdar alltid att just den vinkeln som de vill diskutera är helt unik och har aldrig tidigare diskuterats, allt som oftast har TS fel i sin bedömning.

Sedan får ju inte modereringen inte ske in absurdum, i det nämnda fallet avvaktade ÅG ett tag innan sammanfogning skedde, i mina ögon ett bra initiativ.
Hör inte till dom som är "kåta" på att starta trådar men tycker ändå att en bildtråd med öppen pedofilinriktning även bör gå att ifrågasätta i en egen tråd. Men tyvärr är det lätt att skylla på att några inte kan hålla sig till trådstarten och förpassa den till en mindre uppmärksammad del på forumet.
Citera
2010-04-17, 12:03
Medlem
Enfattigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Hör inte till dom som är "kåta" på att starta trådar men tycker ändå att en bildtråd med öppen pedofilinriktning även bör gå att ifrågasätta i en egen tråd. Men tyvärr är det lätt att skylla på att några inte kan hålla sig till trådstarten och förpassa den till en mindre uppmärksammad del på forumet.

Fast över 1500 trådstarter är ändå rätt mycket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in