Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2010-04-15, 20:46
Medlem
Pelikuormas avatar
Sedan fanns det väl ett slags forum innan själva forumet? Jag tror att man var tvungen att vara prenumerant för för att få tillgång till det. Minns att jag skrev där en gång. Men det var ingen som svarade.
Citera
2010-04-15, 21:38
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Forumet i nuvarande form? Då det är regdatum 1998 på våra gamla konton (som inte är som kontona nu). Mina inlägg är från år 2000 så vet inte om det gick att skiva -98 och -99?
då hette det väl flashback konferanser eller liknande, typ maillistor.. sånt som yahoo fortfarande tragglar på med.
Citera
2010-04-15, 21:42
Medlem
b0gfettos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
då hette det väl flashback konferanser eller liknande, typ maillistor.. sånt som yahoo fortfarande tragglar på med.

Jo, men inläggen finns ju fortfarande kvar här. Det var just om det var -98 då det står att det registrerades eller om det är år 2000 då fler inlägg skrev som gäller.

Edit: Det var inte mailinglistor... Har för mig att det var ett forum.
Citera
2010-04-15, 21:53
Medlem
swimp78s avatar
Under (old)-perioden behövde man inte regga sig för att skriva utan kunde skriva vilket användarnamn som helst i namnrutan, vilket gjorde att olika medlemmar snodde varandras namn och tramsade osv
Citera
2010-04-15, 21:54
Medlem
stilltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0gfetto
Jo, men inläggen finns ju fortfarande kvar här. Det var just om det var -98 då det står att det registrerades eller om det är år 2000 då fler inlägg skrev som gäller.

Edit: Det var inte mailinglistor... Har för mig att det var ett forum.
mailinglistorna presenterades på nått centralt vis också, så det kunde nog ses som ett slags forum. minns inte hur det såg ut på den tiden..
https://www.flashback.org/t1011393 där går att läsa lite mer exaxt om "bakgrund", men det blir man iof inte så mycket klokare av i detta fall.
Citera
2010-04-15, 23:18
Medlem
Targenors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anakinskywalker
Hej, när skapades flashback? Jag försökte söka, på forumet och google men hittade inget.
Kanske är jag för dum, kanske är alkoholen för påträngande. Men jag måste ha svar.

Tack.

Jag gissar på att Flashback är 27 år
https://www.flashback.org/t1133500

Dock är forumet betydligt yngre
Citera
2010-04-16, 10:03
Medlem
Anakinskywalkers avatar
Många olika svar.. Men som det ser ut idag, år 2000 och i andra former ännu tidigare alltså?

Tack för svaren.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in