Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-14, 22:08
Medlem
Fordies avatar
Tjolahopp.

Fick precis en tråd borttagen när det finns identiska trådar som bara blivit låsta.
Frågade en mod ur det forumet varför den togs bort och inte låstes, men fick nåt skumt svar.

Så jag undrar, vad är det som bestämmer om en tråd ska låsas eller om en tråd ska tas bort?
Kan tillägga att detta var i RYS, så att låsa en tråd där är helt onödigt, man kan ju fortfarande PM = jag tolkar det som att man låser en tråd för att folk fortfarande ska få möjlighet att få grejen ändå men man låser för att man måste följa mod-reglerna.

Ni behöver inte kommentera spoilern.

Frågan är som sagt det som står i topic.

/Fordie
Citera
2010-04-14, 22:10
Medlem
anthropophobics avatar
tas bort
irrelevans?
om svaret redan finns i en låst tråd?
lås
om svaret på frågan har kommit fram?
om diskussionerna är off topic?
Citera
2010-04-14, 22:38
Medlem
ChristianXs avatar
Tas det bort så har det brutit mot en av reglerna. Har det inte brutit mot någon av reglerna skall det inte raderas. Busenkelt.

Trådar som inte bryter mot reglerna på det sättet men t ex inte har något diskussionsunderlag, läggs i fel forum, eller liknande skall kastas i papperskorgen för att inte komma med i sökningarna. Om den låses, men ändå kan innehålla något av värde för forumet kan den låsas men vara kvar i forumet.

Solklart?
Citera
2010-04-15, 00:23
Medlem
Solklart? Nej. Vad som har diskussionsunderlag eller inte är högst subjektivt. Moderatorerna borde hellre frria än fälla men så är det enligt min mening inte, i alla fall inte i dom avdelningar jag följer.
Citera
2010-04-15, 02:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbx
Solklart? Nej. Vad som har diskussionsunderlag eller inte är högst subjektivt. Moderatorerna borde hellre frria än fälla men så är det enligt min mening inte, i alla fall inte i dom avdelningar jag följer.

Det beror ju på att det är olika högt i taken i dom olika avdelningarna.
Citera
2010-04-15, 02:54
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Tjolahopp.

Fick precis en tråd borttagen när det finns identiska trådar som bara blivit låsta.
Frågade en mod ur det forumet varför den togs bort och inte låstes, men fick nåt skumt svar.

Så jag undrar, vad är det som bestämmer om en tråd ska låsas eller om en tråd ska tas bort?
Kan tillägga att detta var i RYS, så att låsa en tråd där är helt onödigt, man kan ju fortfarande PM = jag tolkar det som att man låser en tråd för att folk fortfarande ska få möjlighet att få grejen ändå men man låser för att man måste följa mod-reglerna.

Ni behöver inte kommentera spoilern.

Frågan är som sagt det som står i topic.

/Fordie

Jag har redan svarat dig men jag kan göra det igen.

Du tolkar det hela fel. Det finns regler här, som moderator förväntas man moderera utan att ens personliga åsikter/känslor osv kommer i vägen. Din tråd bröt mot reglerna i RYS och raderades således. Det handlar inte om att vi inte är djurvänner, det handlar om att du inte följde reglerna.

Jag säger det en sista gång: Du bröt mot reglerna, inlägg som bryter mot reglerna raderas.
Citera
2010-04-15, 08:25
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bbx
Kan du ge något exempel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in