Citat:
Ursprungligen postat av le7xusan
Jepp men jag har en stol som har
2 möjligheter snål och normalspolande
Den "stora" spolningen mostsvarar typ halva spolningen eller 2/3 spolningen på en gammal go 60-talare.
Och sedan är ju knappen värdelös som många här säger. Jag som inte hör, hör inte när den spolar eller inte, och ofta spolar den bara liten skvätt (någon deciliter) för att stanna av. Måste verkligen stå och trycka ner i ett tag. Blir ofta presenterad av en sunkig skål med våt toalettpapper med business under när jag går till toaletten igen, och då tänker jag jaja där spolade den inte skiten.
Bättre med wc där man ska dra upp för att spola, då dras det verkligen upp och vatten går ut!
Trots problemen har jag bara haft stopp 1 gång här under 5 år, som också åtgärdats lätt med vattenhällning medelst full hink högt upp.
Förra lyan hade jag en toa med tryckknapp men bara 1 läge och där hade jag ofta problem med stopp.
Så det beror nog också på hur det är utformat därunder.
Jag sa till min sambo, om vi flyttar till icke hyresrätt så ska jag åka till återbruket och köpa ett par fina toaletter från förr i tiden med fin färg och allt (idag är ju allt vitt... förr var det roliga färger) och förstås rejäl spolning! Sambon bara sa att det var fan vidrig idé att köpa en beg toalett. Va fasen, den är väl ren och skrubbad och man rengör igen, va. Han är lite äckelmagad av sig han.