2010-04-14, 10:28
Medlem
uberalles avatar
Du har väll köpt nån jävla budgetskit (höhö), själv fixade jag badrummet för typ ett år sen och köpte en snålspolande toa blir fan aldrig stopp i den förutom en gång när en polare skulle spola ner en hel toarulle på fyllan .
Citera
2010-04-14, 15:32
Medlem
Tratexs avatar
Det är en De Luxe toalett från Rövstrands tillhandahållen från min hyresvärd...
Citera
2010-04-14, 16:43
Medlem
midnighttrains avatar
hur vore det om en snålspolande toalett faktiskt sparade vatten istället för att bara ge mer problem och troligtvis större vattenförbrukning eftersom man måste spola 2-3ggr istället för en gång.
Citera
2010-04-14, 18:10
Medlem
HAhaas avatar
Usch det här problemet känner jag igen ! Jag har också en sådan jävla miljötoalett eller vad de nu ska vara bra för. För oss som äter som en hel karl bajsar givetvis som en också. Jag har i princip tagit för vana att mellanspola. Dvs kläm ett par negrer, lyft på stjärten och spola. Sedan återgå till klämmandet. Det är ett helvete men vad har man för val? Tror knappast de byter ut toalettstolen åt en.
Citera
2010-04-14, 21:45
Medlem
Hårbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av invisus
Har faktiskt aldrig lyckats göra stopp i en toalett, hur fan bajsar ni människor?!

Jag lägger riktiga stockar som det anstår en man.

Därför har jag justerat flottörens läge så hela cisternens fylls upp (och tömms vid storspolning). Fabriksinställningen fyllde bara upp cisternen halvfullt.
Citera
2010-04-14, 23:57
Medlem
gammalgnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Därför har jag justerat flottörens läge så hela cisternens fylls upp (och tömms vid storspolning). Fabriksinställningen fyllde bara upp cisternen halvfullt.

...vilket visserligen var fallet med 70 - 80 talsmuggar också (men där räckte det). Bra lösning.

Har noterat att nya toaletter med hel/ halvknapp ofta avbryter spolningen för tidigt när de är nya om man inte håller knappen nedtryckt tills allt vatten spolat ur. Blir ofta bättre när de slitits in ett tag.
Citera
2010-04-15, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAhaa
Jag har i princip tagit för vana att mellanspola. Dvs kläm ett par negrer, lyft på stjärten och spola. Sedan återgå till klämmandet.

Varför lyfta på stjärten? Tycker det stänker så mysigt när man sitt-spolar

Jag har personligen aldrig drabbats av fenomenet då jag i regel bara lägger kaninbajsar, men min sambo som har för vana att tömma hela tarmsystemet och lite till när han sitter där, ja han åker på det emellanåt.
Citera
2010-04-15, 00:37
Medlem
Varför i helvete ska man ha snålspolade toaletter i ett land som Sverige?

För inte så länge sedan var jag tvungen att spola hela fyra gånger för att få två stora korvar att försvinna, och då hade jag inte hunnit torka mig, så det var inget papper. Och när man använder halvspolning spär den ju bara ut pisset lite, det är fortfarande gult i stolen!
Citera
2010-04-15, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tratex
Har nyligen i samband med badrumsrenovering fått min gamla hederliga porslinsstol utbytt mot en modern snålspolande dito.

Efter detta byte så slutar flera toalettbesök i månaden att det blir stopp i toan och man måste peta med en galge eller nåt annat för att lösa upp proppen. Detta hände i princip aldrig förr. Det spelar ingen roll om man använder plumspapper eller inte, en normal korv som placerar sig lite fel verkar vara det som krävs för att få hela härligheten att haverera.

Jag tror inte att det är snålspolningsfunktionen i sig som är boven i dramat, utan det är helt enkelt böjen där nere som är för snålt tilltagen och som inte tål en normal svensk laddning. Någon mer som har gjort liknande iakttagelser?
Japp.
Prova att spola och samtidigt hälla vatten ur en hink, fyll upp till kanten där vattnet kommer, det släpper, till sist... Men jag ska klaga! Hyresvärden standardförbättrar med försämringar som samhället må dra nytta av, men jag upplever inte ngn förbättring, det gör väl hyresvärdens plånbok som betalar mindre för vatten och sen ger dig hyreshöjning för uppgradering.

Såna är tiderna...
Citera
2010-04-15, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uberalle
Du har väll köpt nån jävla budgetskit (höhö), själv fixade jag badrummet för typ ett år sen och köpte en snålspolande toa blir fan aldrig stopp i den förutom en gång när en polare skulle spola ner en hel toarulle på fyllan .
Jag kommer efter en lasagne så ska du få se....
Citera
2010-04-15, 01:17
Medlem
Prometeuss avatar
Blir det stop av bara skiten menar ni? En större mängd papper kan ju enkelt sätta igen har jag märkt, men bara av skiten, det är fan en prestation.
Citera
2010-04-15, 04:49
Medlem
cineramas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av le7xusan
Jepp men jag har en stol som har
2 möjligheter snål och normalspolande

Den "stora" spolningen mostsvarar typ halva spolningen eller 2/3 spolningen på en gammal go 60-talare.

Och sedan är ju knappen värdelös som många här säger. Jag som inte hör, hör inte när den spolar eller inte, och ofta spolar den bara liten skvätt (någon deciliter) för att stanna av. Måste verkligen stå och trycka ner i ett tag. Blir ofta presenterad av en sunkig skål med våt toalettpapper med business under när jag går till toaletten igen, och då tänker jag jaja där spolade den inte skiten.
Bättre med wc där man ska dra upp för att spola, då dras det verkligen upp och vatten går ut!

Trots problemen har jag bara haft stopp 1 gång här under 5 år, som också åtgärdats lätt med vattenhällning medelst full hink högt upp.

Förra lyan hade jag en toa med tryckknapp men bara 1 läge och där hade jag ofta problem med stopp.
Så det beror nog också på hur det är utformat därunder.

Jag sa till min sambo, om vi flyttar till icke hyresrätt så ska jag åka till återbruket och köpa ett par fina toaletter från förr i tiden med fin färg och allt (idag är ju allt vitt... förr var det roliga färger) och förstås rejäl spolning! Sambon bara sa att det var fan vidrig idé att köpa en beg toalett. Va fasen, den är väl ren och skrubbad och man rengör igen, va. Han är lite äckelmagad av sig han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in