Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-12, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TMM
Jo, flashback kör fortfarande vBulletin.

Citat:
Ursprungligen postat av Isterband
Om jag inte har helt fel så bytte väl Flashback mjukvara helt och hållet till något egenprylat system vid designbytet.

Kan ha fel.

Japp. Så är det. Enligt någon admin.

Om man kollar runt på sidan, så, hittar man dessutom ingenting om att Flashback kör på vBulletin, vilket man gjorde förr.
Citera
2010-04-12, 16:25
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X

Om man kollar runt på sidan, så, hittar man dessutom ingenting om att Flashback kör på vBulletin, vilket man gjorde förr.
Om man lyfter på skalet lite finner man en del som tyder på annat.
Citera
2010-04-12, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epost72

Citat:
Jodå, det finns en del saker i html-koden som talar för vbulletin. Detsamma med upplägg av smileys, loginuppgifter och meddelandeboxar. Forumet skriker vbulletin lite här och var...

Ok, om man tänker så så är det säkert korrekt. Eller, jag kan tänka mig det, även om jag inte vet.
Senast redigerad av Seburo C-X 2010-04-12 kl. 16:48.
Citera
2010-04-12, 16:36
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seburo C-X

Jodå, det finns en del saker i html-koden som talar för vbulletin. Detsamma med upplägg av smileys, loginuppgifter och meddelandeboxar. Forumet skriker vbulletin lite här och var...
Citera
2010-04-12, 18:25
Moderator
^Eazs avatar
Jag ser ingen orsak förutom att kunna posthora för att öka mängden inlägg med trams utan att trådarna ska bumpas upp och inläggen raderas.

Du får inte glömma också, att det blir svårare att hålla koll på regelbrott på det sättet.

Användare skulle helt sonika kunna posta länkar till 1.05,1.02 etc brott som aldrig skulle bli uppmärksammade av moderatorerna (genom RP's etc). Iom att Flashback är skyldiga att radera vissa typer av inlägg, så skulle ditt förslag kunna slå tillbaka rejält.
Citera
2010-04-12, 18:55
Bannlyst
Då får du skicka PM istället.
Citera
2010-04-12, 19:01
Medlem
Eobolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David_9
Är du dum eller? Postar du i tråden är det klart som fan att skiten bumpas.

Vadå det är väl inte alls självklart, den funktionen finns på andra forum. Är du dum eller? Lägg ner attityden jävla looser...
Citera
2010-04-12, 22:43
Medlem
TMMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eobola
Vadå det är väl inte alls självklart, den funktionen finns på andra forum. Är du dum eller? Lägg ner attityden jävla looser...

Vilka då...?
Citera
2010-04-12, 23:20
Medlem
Eobolas avatar
Citat:
Vilka då...?

4Chan har en funktion som heter "Sage" som gör exakt det...
Citera
2010-04-12, 23:34
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Nu är jag ute på väldigt hal is eftersom jag inte kan ett skit om detta, men är det inte så att man har utgått från vBulletin och sedan byggt på/om utifrån det?

Så har i vart fall jag uppfattat det...
Citera
2010-04-12, 23:38
Medlem
estecos avatar
Tror inte att det skulle fungera speciellt bra då mods måste kolla igenom alla trådar för att vara säker på att ingen begår regelbrott eller posthorar i en tråd om nytt pantsystem från -01.
Citera
2010-04-12, 23:42
Medlem
R.Rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Hamilton
Nu är jag ute på väldigt hal is eftersom jag inte kan ett skit om detta, men är det inte så att man har utgått från vBulletin och sedan byggt på/om utifrån det?

Så har i vart fall jag uppfattat det...

Så jag också uppfattat det. Det är väl tämligen självklart att det är vBulletin i grunden, designen/upplägget skriker det och som epost72 nämner märker man det om man lyfter på skalet sas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in