Detta är egentligen inget problem (än, peppar peppar), men jag är jävligt nyfiken på vad som just hände.
Till att börja med: Jag kör Ubuntu 8.10 på en Dell Latitude D830, nVidia-grafikkort. Upplösning 1680*1050, som är "native resolution" för skärmen.
Jag satt och surfade i godan ro, läste en text på en sida, och plötsligt, utan att jag interagerar med datorn, så börjar skärmen flimra nåt så in i bänken. Man kunde fortfarande ana webbläsarfönstret och raden med program ovanför, men allting liksom ryckte runt hit och dit, med inslag av skarpa färger (typ R, G och B) och något suddigt brusigt skimmer över alltihopa (hmm, låter som jag knarkat, men världen utanför skärmen såg ut som vanligt

).
Jag trodde först att det var nåt plötsligt hårdvarufel, att någon sladd till monitorn glappade eller så. Jag stängde av datorn med den stora knappen (jag hade inte en chans att se var muspekaren var med allt flimmer, och jag glömmer alltid bort kortkommandot för reboot). Nåväl, startar om datorn, allting ser ut som vanligt igen.
Vad var det som hände??? (och kommer det att hända igen...?)