Citat:
Ursprungligen postat av Visf
Jo, måste ju finnas många uppfattningar, det finns ju "Vinna och stanna vid makten", sen har vi mångfalden då i "stanna vid makten och Vinna". Finns ju massvis att välja på.
Du som invandrare, känner inte du att du blir uthängd lite granna som en cirkusapa i partiet? De tar ju in dig bara för att kunna visa hur toleranta de är... har aldrig förstått mig på folk som tycker det är en bra idé, samma sak i USA med demokraterna. Att vara en prop skulle jag tycka vara ganska jobbigt.
Lär väl rösta på liberala partiet, eller moderaterna. Kanske blir taktikröst på Centern.
Jag tror nog jag konverterat en hel del till liberalismen min tid här på forumet, dessutom kommer jag arbeta på plats här i Uppsala och försöka få Alliansen att vinna. Vore ju ganska jobbigt om Mona Sahlin vann, för då måste jag dra härifrån.
Du som invandrare, känner inte du att du blir uthängd lite granna som en cirkusapa i partiet? De tar ju in dig bara för att kunna visa hur toleranta de är... har aldrig förstått mig på folk som tycker det är en bra idé, samma sak i USA med demokraterna. Att vara en prop skulle jag tycka vara ganska jobbigt.
Lär väl rösta på liberala partiet, eller moderaterna. Kanske blir taktikröst på Centern.
Jag tror nog jag konverterat en hel del till liberalismen min tid här på forumet, dessutom kommer jag arbeta på plats här i Uppsala och försöka få Alliansen att vinna. Vore ju ganska jobbigt om Mona Sahlin vann, för då måste jag dra härifrån.
Förstor inte vad du menar riktigt, men det lät inte som någon komplimang. Det jag menade var att det finns många åsikter inom partiet om de flesta frågorna, tex vara eller icke vara i afganisatan, ha rot avdrag eller inte osv. Sen gäller det väl partipiskan ändå.
Jag är INTE invandrare för 503 gången...Min släkt utvandrade dock från italien för ca 100 år sen snart ( 1915 i samband med italiens inträde i första världskriget). Men är så svensk man kan bli nästan. Lite coolt dock att ha en i släkten som slagit mot fascisterna ( han återvände och slogs som frihetskämpe).
Bli lite cool o rösta på mp eller V istället tycker jag, men vill man vara tokig o rösta på borgarna så får man ju det pga socialdemokraternas och folkpartiets arbete för att fixa demokrati här i Sverige en gång i tiden.