2010-04-09, 17:21
Medlem
Det är falskheten och hyckleriet hos de några tusental på olika nivåer i stat och kommun och i verk och i media som sedan ca 1991 beslutat om nuvarande flyktingpolitik som är de värsta av allt.

Ingvar Carlsson och SAP, kanske framförallt LO, hade insett var det skulle barka i mitten av 1980-talet efter Chile, Iran, Palestina och ville ställa högre krav på asylskäl.

Men sedan kom ju den här Westerberg 1991 och då var det bara att rätta in sig i ledet. Bildt, självaste statsministern teg och neg. Undrar om inte Stalin skulle blekna intill Södertäljesonen. Maken till subtil diktator står inte att finna.

Sedan öste det bara på. Persson sket i allt, nästan, men politik var han inte road av. Maktruset och kommande personlig skattkista som han kunde göra mycket med var hans enda incitament.

Och Reinfeldt, något han saknar i alla fall är civilkurage. Och ideologisk kompass. Han är en partibroiler. En apparat. Där står inget hopp att finna för en väljare med annan uppfattning om demokratiska spelregler.

Framtiden för Sverige ter sig onödigt oviss.
Citera
2010-04-09, 17:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KTD
Det finns inte och har aldrig funnits något "svenskt".

Jodå. Uppenbarligen har du aldrig varit en del av det, men de som har erfarit det - vet det. Sen har vi ju de s k "antirasisterna" som resonerar som du, som vill radera ut och förneka allt som är svenskt och som har varit svenskt. Dvs äkta svenskfientlighet.
Citera
2010-04-09, 17:49
Bannlyst
Citat:
Nationer förändras hela tiden. Berätta för mig vad som är svenskt, min vän. Är det dansband? Är det skilsmässor? Är det att bli gravid som tonåring? Är det att göra sin fylledebut på valborg? Är det att hata sitt jobb och gå runt med ständig ångest?

I slutändan spelar det ingen roll vart fan man kommer ifrån och vad det är för jävla påhittad kultur man har. Vi är alla människor och borde lära oss att leva sida vid sida som just människor. Jag förstår inte hur du kan gå runt och hitta på problem som inte existerar.

Själv är du blatte. Det har du sagt. Har du komplex för att du inte är svensk? Det verkar så. Du kan inte veta vad svenskhet är - eftersom du omöjligen någonsin kan erfara det. Det samma gäller att vara blatte.
Citera
2010-04-09, 17:51
Medlem
TearZdudes avatar
Citat:
Det finns inte och har aldrig funnits något "svenskt".
Vad är Somalisk kultur ? fittsmide och khat tuggande och att va världens absolut mest meningslösa folk?
Vad är MENA kultur ? kebab,hedersmord och gruppvåldtäkter?
Citera
2010-04-09, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SettiMari
Själv är du blatte. Det har du sagt. Har du komplex för att du inte är svensk? Det verkar så. Du kan inte veta vad svenskhet är - eftersom du omöjligen någonsin kan erfara det. Det samma gäller att vara blatte.

Jag skiter i Sverige, Somalia eller vilket annat påhittat land du kan komma på. Jag försöker leva som en människa bland andra människor och blir irriterad av rasistroll som dig.
Citera
2010-04-09, 18:01
Bannlyst
Citat:
Jag skiter i Sverige, Somalia eller vilket annat påhittat land du kan komma på. Jag försöker leva som en människa bland andra människor och blir irriterad av rasistroll som dig.

Men vem bryr sig om din åsikt? Du är i fel land, du har inget gehör eller existensberättigande här. Det här är inte ditt land. Vi som är riktiga svenskar gillar inte dig.
Åk tillbaka till afrika, där du hör hemma. Det är bäst för alla.
Citera
2010-04-09, 18:10
Medlem
Sitter och lyssnar på P1 nyheterna just nu

En häktad krigsförbrytare från balkankriget.
Misstänkt mångmördare.
Har svenskt medborgarskap.
Inget krävs längre för sånt.
Kommer med frukostflingorna.
Inga efterforskningar av myndighet som beslutar i saken.

När något parti i något val om ens antytt kanske kurs i svenska värderingar innan medborgarskap ges, ramarskri från Pk-skiten att - detta är rasism!

Den misstänkte mångmördaren kommer nu att sitta i svenskt fängelse som svensk medborgare i kanske 5 år när alla rabatter är dragna.
Till en dygnskostnad av i dagens penningvärde ca 4000:-.
Räkna ut den som vill.

Sedan ut i vardagen i Sverige igen. Vem vill anställa en sån med den CV:n?
Troligen skattefinansierad resten av livet.
Räkna igen.

Alltså, det är ju praktiskt taget inget som helst förnuft som råder i svensk flyktingpolitik och i medborgarskapsfrågan.
Och då är det ändå folkvalda med väljarnas förtroende på sina axlar som gjort att det blivit så här.
Citera
2010-04-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SettiMari
Men vem bryr sig om din åsikt? Du är i fel land, du har inget gehör eller existensberättigande här. Det här är inte ditt land. Vi som är riktiga svenskar gillar inte dig.
Åk tillbaka till afrika, där du hör hemma. Det är bäst för alla.

Jag är inte från Afrika ditt troll. Jag är lika mycket svensk medborgare som dig.
Citera
2010-04-09, 18:19
Bannlyst
Citat:
Jag är inte från Afrika ditt troll. Jag är lika mycket svensk medborgare som dig.

Medborgare är inte samma sak som svensk. Du är en blatte, det har du ju sagt själv. Inga blattar är svenskar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in