Flashback bygger pepparkakshus!
  • 2
  • 3
2010-04-08, 00:59
Medlem
Varför är det ens en diskussion om det här? Han ska kunna bli avstängd om han vill...
2010-04-08, 01:01
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsndss
Varför är det ens en diskussion om det här? Han ska kunna bli avstängd om han vill...
Jag håller faktiskt med, det är alltid massa användare och moderatorer som ska förklara att inläggen inte tas bort också när någon gör en sån här tråd, varför ska det vara så viktigt att påpeka det egentligen?
2010-04-08, 01:04
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _abou
Jag håller faktiskt med, det är alltid massa användare och moderatorer som ska förklara att inläggen inte tas bort också när någon gör en sån här tråd, varför ska det vara så viktigt att påpeka det egentligen?

För att fler användare ska bli medvetna om att inga inlägg och trådar försvinner.
Svårare än så behöver det inte vara.

Om de sen fortfarande vill bli bannlysta så är det väl bara att säga till.
2010-04-08, 01:04
Medlem
boostankans avatar
Citat:
För det ofta är anledningen till att man vill bli bannad. Många lever i tron om att allting man gjort på fb försvinner så fort kontot blir bannat.

Edit: hunden hann före.
2010-04-08, 01:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
För övrigt tror jag att det är cannabisinläggen TS hoppas han kommer bli av med, någon som satsar på något annat?

Mja.., tror att ts har varit på fb tidigare o kommer tillbaka i ny skepnad. H*n har fått nu en stunds uppmärksamhet

Kanske h*n hoppades på mer käfftande o "one-liners".
2010-04-08, 01:13
Medlem
_abous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ett Hund
För att fler användare ska bli medvetna om att inga inlägg och trådar försvinner.
Svårare än så behöver det inte vara.

Om de sen fortfarande vill bli bannlysta så är det väl bara att säga till.

Citat:
Ursprungligen postat av boostankan
För det ofta är anledningen till att man vill bli bannad. Många lever i tron om att allting man gjort på fb försvinner så fort kontot blir bannat.

Edit: hunden hann före.
Aha, så man får alltså en andra chans att ändra sig?
Det har jag missat, jag trodde att så fort man startade en sån här tråd bockades man av på bannlistan, och en countdown i Outlaw började, men det var ju hyggligt av er, då förstår jag varför det ska uppmärksammas hela tiden
2010-04-08, 01:21
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Det har jag missat, jag trodde att så fort man startade en sån här tråd bockades man av på bannlistan, och en countdown i Outlaw började, men det var ju hyggligt av er, då förstår jag varför det ska uppmärksammas hela tiden
Som någon skrev innan, bannlysning på eget bevåg behandlas som vilken bannlysning som helst. Du får söka amnesti efter 6 månader och under den tiden får du inte skapa nya konton.

Vet ej om detta riktigt kom fram, men PMa valfri admin så fixar dom det åt dig. Vad jag vet så kan inte moderatorer bannlysa användare, så ifall du skulle kontakta en moderator istället så vidarebefodrar de din önskan till admin.
2010-04-08, 01:21
Medlem
Ett Hunds avatar
Citat:

Samtidigt är det är upp till varje moderator att själva avgöra hur de vill ta det vidare.

Om en användare ber om bannlysning så krävs ju inget annat än att vi direkt ber om en avstängning(utan omröstning) i Outlaw, men jag brukar alltid vilja informera användaren om läget innan jag tar det vidare.

Det känns vettigast att göra eftersom de flesta antagligen tror att deras inläggshistorik försvinner, vilket den som sagt inte gör.

Edit:

Jag har skickat PM och förklarat hur det ligger till. Vill han fortfarande bli bannlyst så får han meddela mig det där.

Tråd låst.

/Moderator
Senast redigerad av Ett Hund 2010-04-08 kl. 15:42.
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in