Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-07, 08:16
Medlem
Packie McRearys avatar
Jag har en Laptop Asus X59GL som fungerar klockrent i nästan alla lägen.
Men när jag ska streama något från nätet, exempelvis serieavsnitt eller program från de vanliga tv-kanalernas PLAYsidor så går någonting snett. Fläkten i datorn varvar upp till max efter kanske tre minuter och sedan stängs datorn snabbt av utan förvarning.

Jag har enbart varit med om detta när jag ska streama video från internet. Vad kan felet vara? Mjukvaru- eller hårdvarufel?

Tacksam för tips & råd!

Jag har förövrigt Windows 7 Ultimate installerat på den.
Citera
2010-04-07, 08:29
Medlem
Camakas avatar
den är inte varm då?
Citera
2010-04-07, 10:55
Medlem
Packie McRearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camaka
den är inte varm då?

Jo, den blir varm också. Det är väl därför fläkten varvar upp. Men hur kommer det sig att det bara händer när jag streamar från PLAY-portaler? Var ligger felet?

Det här något som kommit på sistone. Jag hade tidigare Vista på datorn och har nu Windows 7. Det var inte precis efter att jag bytte operativsystem det här problemet uppkom, men ändå under tiden som jag har haft 7 installerat. Förstår att det är en longshot att det är där jag skulle hitta felet. Men informerar ändå.
Citera
2010-04-07, 11:37
Medlem
bergsturks avatar
Kanske grafikdrivrutinerna? Prova att uppdatera dem. I vanliga fall skulle jag misstänka överhettning pga att flänsen är igensatt av damm men den där maskinen är ju nästan ny.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in