Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-06, 17:50
Medlem
Dalailamas avatar
Jag skulle gärna vilja få lite input ifrån Er medlemmar om huruvida Ni tycker att det är en bra idé att juridiska spörsmål avhandlas i samlingstrådar på enskilda subforum?

Jag har varit i kontakt med R.R angående denna tråd https://www.flashback.org/t1128066 och vi är, efter vad jag förstår, bägge lite kluvna i frågan om trådens vara eller icke vara.

Jag är själv inte aktiv i P&H men enligt R.R så är det en stor mängd juridiska diskussioner och frågor som avhandlas där inne och jag kan således se nyttan med tråden.

Dock så finns det en risk för att, om resonemanget tillämpades konsekvent på hela FB, subforum som exempelvis Juridik utvattnas och på sikt förlorar sin funktion.

Vad anser Ni?
Senast redigerad av Dalailama 2010-04-06 kl. 17:53.
Citera
2010-04-06, 17:57
Medlem
Thatsgroovymans avatar
Flytta tråden till Juridik-forat.
Citera
2010-04-06, 18:02
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsgroovyman
Håller med, juridiska diskussioner, oavsett ämne, ska hållas i juridik.
Citera
2010-04-06, 21:41
Medlem
zoccers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Håller med, juridiska diskussioner, oavsett ämne, ska hållas i juridik.
Det kunde man tänka sig, men som synes i tråden så är minst 90% av inläggen sådana som inte behandlar de juridiska spörsmålen specifikt. Därför är det tveksamt om en flytt gagnar diskussionen.
Citera
2010-04-06, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thatsgroovyman

Ja en tråd för varje subforum där kriminella eller juridiska aspekter är involverade i juridikforumet är en god idé tycker jag.

Juridikforumet behövs ändå för att behandla enskilda fall.

I Droger finns det mycket material som kunde platsa i juridik.
Citera
2010-04-06, 21:50
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoccer
Det kunde man tänka sig, men som synes i tråden så är minst 90% av inläggen sådana som inte behandlar de juridiska spörsmålen specifikt. Därför är det tveksamt om en flytt gagnar diskussionen.
Jo, jag har kikat lite på den nu, får lov at terkänna att jag svarade utan att veta vilken tråd det var förut, det är mer moralprat och spekulerande än rent juridiksnack. I just det fallet så är det ju faktiskt möjligt att låta den ligga på grund av hur den ser ut, det är ju helt upp till moderatorerna i den avdelningen att avgöra.

I stort tycker jag dock att rent juridiksnack ska hållas i juridikforumet.
Citera
2010-04-06, 21:57
I bl.a Drogakuten ligger många ämnen på gränsen till juridik. Men eftersom det är så många som frågar, t.ex: -Vad får jag för straff? När det gäller narkotikafrågor, så tycker jag de passar där de är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in