Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 5
  • 6
2010-04-06, 19:35
Medlem
Wueterichs avatar
Vanlig och irriterande företeelse är rubriker där man inte kan skilja mellan var och vart ("Vart köper man..." osv):

https://www.flashback.org/t1164515
https://www.flashback.org/t1163704
https://www.flashback.org/t1163779
https://www.flashback.org/t1164230

Inte vackert!
Senast redigerad av Wueterich 2010-04-06 kl. 19:41.
Citera
2010-04-06, 19:49
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av foffifriend
Kan man inte göra en sticky på varje underkategori som på ett lite enkelt sätt förklarar skillnaden mellan subjektsform och objektsform? Jag är övertygad om att okunskapen är smittsam eftersom det bara bli fler och fler som inte vet hur man använder "de" och "dem". Inom två år kommer man säkert kunna läsa meningar som "Mig vet inte om honom gick till vi för att köra hasch av han."...

Stickys läses inte av medlemmarna titta bara på fildelnings forumet
Citera
2010-04-06, 20:13
Medlem
Trollkarlen17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsk
Stackars dig som måste stå ut med att läsa alla stavfel

Helt seriöst, finns mycket annat man borde ta i tur med, typ alla små glin som har börjat hänga på fb..

Bara ett av de många "problemen", ja.
Citera
2010-04-06, 20:46
Medlem
Tjacktorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollkarlen17
Bara ett av de många "problemen", ja.

Ja, jag anser att det är ett MYCKET större problem än att folk stavar lite fel (eller mycket)
Man förstår ju vad folk menar, om inte så är det ju riktigt förjävligt, men då börjar man ju undra om personen är 4-5 år.
Citera
2010-04-06, 21:27
Medlem
nnncs avatar
Et stavfel lite då och do är rätt ok. Man förstår ju. Sär skrivningar fårstår man också. Itne heller tyker jag man ska klaga på dom som skriver utan att skilja på dom eller dom. Då äre mycket väre om dom inte skriver stor bokstav och punkt men dom som inte gör det måste tenka på styckes indelningen annars kan ingen lesa vad dom säger grammattiken är värsta alla problemet hamnar lite konstigt dom är svara att läsa men dom som sa att jag stavas lite konstigt sade jag nu att jag har Fire fox den är ok röda strek gillar jag
Citera
2010-04-06, 22:19
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Vi tar det senare. Det här är viktigare.

För det första:
För det andra: jag är själv försiktig med att ändra i både inlägg och rubriker, men just när det kommer till felstavade rubriker som gör att ingen jävel som KAN stava och dessutom söka kan hitta rätt tråd, då ser jag ingen anledning att inte ändra.
Citera
2010-04-06, 23:40
Medlem
Orzions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd
Kan inte annat än plussetta ditt inlägg.

När jag ändrar rubriker så gör jag det aldrig inifrån tråden. Vi har ett verktyg för att ändra rubriker direkt i forumvyn vilket gör att jag faktiskt inte är inne och pillar i inlägget. Min inställning i frågan är att det är inläggen som är relevanta för hur en tråd fungerar. Som ÅnkelGunnar sagt kan en tråd med rubriken "HJÄLP!!!" utvecklas till en mycket bra diskussion och att då inte använda sig av möjligheten att förbättra tråden m h a ett administrativt verktyg tycker jag enbart verkar vara tjurskalligt. Alla vinner ju på att tråden har en korrekt rubrik, visst?

Jag är av åsikten att en användares inlägg tillhör användaren, men tråden tillhör forumet. Därför kan jag slå samman trådar, bryta ut trådar och annat för att förbättra miljön kring det väsentliga - diskussionen - för användarna.

Detta är naturligtvis bara min personliga åsikt och inget som en enad moderatorskår står bakom även om det här är filosofin bakom min moderering.

Här håller jag dock helt med dig
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in