Flashback bygger pepparkakshus!
2010-04-03, 14:26
Medlem
Här är mitt problem:
Jag får mig en Acer Revo 3610 om 4-5 dagar som jag ska ha som HTPC, så jag sitter här och testar alla HTPC program som XBMC, Boxee, mediaportal etc på min laptop, men jag anser att ingen av dom passar mina behov. Jag spelar min mp3 och musik genom Songbird med Grooveshark som ett bokmärke och Spotify så musiken sida är fixad. men när det kommer till mina filmer som är mest i xvid jag behöver något trevligt att organisera det med covers info ratings etc typ som XBMC men utan allt annat. jag använder MPC-HC som min videospelare.
Några förslag skulle vara trevligt, och my movies var inte vad jag letade efter ....
en film plauncher som visar saker som info covers och sedan startar MPC-HC.
besätta jag hoppas verkligen att ni förstår vad jag är ute efter
Citera
2010-07-11, 16:12
Medlem
Gammalt ämne, jag vet.

Jag testade en mediaspelare som hette zoom player för ett tag sedan och den verkade göra ungefär det du vill, för du vill fortsätta köra musiken genom songbird och spotify, eller hur var det?

Men nej, det startar inte externa spelare (vad jag hann testa iallafall).

Försök att leta reda på programmet MyHTPC som var stort en gång i tiden, och då menar jag den gamla versionen, som heter MyHTPC. Det är som ett XLM-skal till windows som, om du konfigurerar det rätt kan göra exakt det du säger, och launcha spotify och vilket program som helst faktiskt. Det var riktigt bra, men är nu gammalt och kanske inte i aero-look, om du förstår vad jag menar. Men väldigt snabbt. Jag har det på min HTPC i gillestugan, och det är en PIII@1000Mhz med 1Gb RAM.

Annars förstår jag inte varför du inte kan använda din gamla mediaspelare riktigt? Öka teckenstorleken och bläddra med explorer?
Senast redigerad av banansvenne90 2010-07-11 kl. 16:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in