Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-04-02, 02:17
Medlem
I en hel jävla månad tillät man P&H spammas sönder totalt av ett troll innan några åtgärder sattes in, och då fick trollet EN MÅNADS avstängning. (när trollet egentligen borde ha kickats ut på livstid för kfk redan efter ett par dar). Sedan dess har trollet regelbundet återkommit till forumet med nya konton och fortsatt trolla sönder totalt. Ett av dessa konton bannades tidigare idag, men redan ikväll bara några timmar senare så är trollet återigen tillbaka med nytt konto och fortsätter spamma.

Samtidigt som man lät troligtvis största trollet genom tiderna TROLLA SÖNDER ETT HELT FORUM så kan man ju undra vad moderatorerna sysslade med för åtgärder under denna period????? Jo, man tog och perm-bannade amandapanda och KRENEK från forumet istället.

Hur i helvete jävla inkompetenta får man va?????????????????

Amandapanda var visserligen lite av ett troll, men ifall amandapanda förtjänade en perm-ban, då skall det riktiga trollet ha förtjänat 100 permbans vid det här laget.

Sedan att krenek bannades... ja, vad kan man säga... där börjar man riktigt undra hur det är fatt med flashbacks moderatorer. Krenek är troligtvis den person som är kunnigast och har läst flest studier inom detta ämnesområde i hela Sverige. Och den personen bannades FÖR INGENTING.

Bra gjort! Lyckad insats!

Skitbra förbättring utav kvaliteten på flashbacks avdelningar!
Senast redigerad av flippflopp 2010-04-02 kl. 03:09.
2010-04-02, 02:57
Medlem
[Strange Days]s avatar
Om du vill klaga på nått moderatorbeslut så är det väl bara att följa de officiella riktlinjerna för detta:
https://www.flashback.org/t951568
2010-04-02, 03:01
Medlem
kmrdzs avatar
Verkar väl snarare vara en allmän reaktion på att han tycker att moderatorerna i P&H gör ett kasst jobb.

Jag kan inte uttala mig om sakfrågan men det verkar inte som att han lackar på en specifik utan snarare eftersöker en nivåhöjning "across the board".
2010-04-02, 03:07
Medlem
Tlagnojs avatar
amandapanda och Krenek har vad jag har sett endast skrivit skräp. Jag hänger inte i P&H överhuvudtaget utan endast en bild över hur dom beter sig i andra delforum. Så det förvånar inte direkt att dessa personer är bannade.
2010-04-02, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kmrdz
Verkar väl snarare vara en allmän reaktion på att han tycker att moderatorerna i P&H gör ett kasst jobb.

Jag kan inte uttala mig om sakfrågan men det verkar inte som att han lackar på en specifik utan snarare eftersöker en nivåhöjning "across the board".
Såvitt jag vet sker nån slags omröstning i outlaw. Således är majoriteten av alla moderatorer inkompetenta.
2010-04-02, 03:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tlagnoj
amandapanda och Krenek har vad jag har sett endast skrivit skräp. Jag hänger inte i P&H överhuvudtaget utan endast en bild över hur dom beter sig i andra delforum. Så det förvånar inte direkt att dessa personer är bannade.
Bara för att krenek skapade en tråd om barnbordeller i liberalist-forumet där du hänger, vilket du inte gillade pga ämnets tabu, så innebär inte det att han endast skriver skräp.

Det var inte speciellt svårt att genomskåda dig. Försök vara mer objektiv nästa gång, snälla.
Senast redigerad av flippflopp 2010-04-02 kl. 03:47.
2010-04-02, 09:25
Moderator
^Eazs avatar
1. Du kanske borde se varför Krenek blev bannad innan du öser ut skit: Krenek och StAugustin - 1.07
Dvs, han blev bannad för ett regelbrott som leder till bann för alla. 1.07 regeln säger så här:

Citat:
Missbruk av multipla konton, exempelvis att man omväxlande använder flera konton i samma tråd, resulterar i bannlysning av samtliga konton.

Det är inte tillåtet att besöka forumet (inklusive IRC) genom ett alternativt konto ifall man är temporärt eller permanent avstängd.

2. Amandapanda blev bannlyst då den användaren dragit på sig en hel massa åtgärder, och därför fick en ohörsamhetsvarning, iom att det var en tredje varning på ett så, så blir man bannlyst.

AmandaPanda varnad [1.06]
AmandaPanda - Ohörsamhet
AmandaPanda - Ohörsamhet

Dvs, de bröt mot reglerna, och därför så blev de bannade. Om användare håller sig till reglerna, så får de också fortsätta skriva, men om man inte följer reglerna så finns det risk för åtgärder, vilket gäller alla.
2010-04-02, 09:57
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Vi har regler. Bryter man mot dessa så blir det konsekvenser, och dessa är också specificerade i regelverket. Detta oavsett vilken användare det är.

https://www.flashback.org/regler

admin4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in